یونان به آزمایشگاه سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تبدیل شده بود

به گزارش بیباپ، خبرنگاران: نخست وزیر یونان در سخنانی در مجلس اروپا با تاکید بر اینکه یونان در سال های گذشته به آزمایشگاه سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تبدیل شده بود، این سیاست ها را شکست خورده ارزیابی کرد.

یونان به آزمایشگاه سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تبدیل شده بود

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان امروز برای اولین بار بعد از عهده داری این سمت خود در یک سخنرانی در مجلس اروپا یک بار دیگر انتقاد شدیدی را به سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی وارد نموده و با اشاره به نتایج همه پرسی یونانی ها در کشورش گفت: امروز ما رای قدرتمند مردم یونان را پشت خود داریم.

وی با اشاره به سیاست های تحمیلی ریاضتی وام دهندگان بین المللی در پنج سال گذشته گفت: وام دهندگان بین المللی یونان را به آزمایشگاهی برای سیاست های ریاضتی تبدیل نموده بودند. ما باید اعتراف کنیم که این سیاست ها شکست خورده است. تمام پول های یاریی وام دهندگان بین المللی هرگز به دست ملت یونان نرسیده است.

تسیپراس همچنین تصمیمات شجاعانه مردم یونان در همه پرسی روز یکشنبه گذشته را تمجید نموده و در بخش دیگری از سخنانش تاکید کر که در سرانجام باید توافقی به دست آید که برای منافع ژئوپلیتیک اروپا هم خوب باشد.

تسیپراس همچنین تاکید نمود که یک برنامه اصلاحی در قبال ادامه یاری های اقتصادی اروپا به یونان نه تنها باید درست باشد بلکه باید قابل اجرا هم باشد.

وی همچنین بیان کرد این که حالا یونان در آستانه ورشکستگی قرار گرفته است بر عهده خارجی ها نیست بلکه بر عهده دولت های قبلی در کشور ما است.

نخست وزیر یونان همچنین تاکید نمود که قصد رویارویی با اروپا را ندارد و خود را آماده برای توافق نشان داده و از ارائه پیشنهادات اصلاحی جدید به اروپا در روزهای آینده خبرداد.

اعضای منطقه یورو تا روز یکشنبه آینده به یونان مهلت دادند تا پیشنهادات مربوط به اجرای اصلاحات در ازای دریافت یاری اقتصادی جدید را ارائه کند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1022

به "یونان به آزمایشگاه سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تبدیل شده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان به آزمایشگاه سیاست های ریاضتی وام دهندگان بین المللی تبدیل شده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید