پرتغال رئیس جدید اتحادیه اروپا شد

به گزارش بیباپ، کشور پرتغال ریاست دور جدید اتحادیه اروپا را که با چالش های بسیاری به ویژه در زمینه بحران بهداشتی روبرو خواهد بود، به عهده گرفت.

پرتغال رئیس جدید اتحادیه اروپا شد

با ما سفر کنید و با تورهای اروپا پاییز 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه اکسپرسو، کشور پرتغال پس از آلمان ریاست دور جدید اتحادیه اروپا را که با چالش های فراوانی به ویژه در زمینه بحران بهداشتی روبرو است، بر عهده گرفت.

دوره ریاست آلمان با موفقیت در دو پرونده که بر پروژه های ریاست پرتغال سایه انداخته بودند، به سرانجام رسید.

آنتونیو کوستا، نخست وزیر پرتغال بیان کرد: اکنون زمان آن رسیده که حرف ها را عملی کنیم و همه امکانات را به وسیله برنامه واکسیناسیون اروپا و برنامه های بهبود ملی به کار گیریم.

پس از موفقیت نشست اخیر اروپا به ریاست آلمان برای قانع کردن لهستان و مجارستان برای عقب نشینی از اعتراضات خود در خصوص طرح بهبود مالی، پرتغال در یک گام بی سابقه برنامه عظیم 750 میلیارد یورویی را که با وام مشترک تامین می گردد ، اجرا خواهد نمود.

اجرای این طرح اولین اولویت پرتغال در سه ماهه اول خواهد بود ، اما این مسئله قبل از هر چیز مستلزم تصویب برنامه های مختلف بهبود ملی است که طبق اظهارات لیسبون در جهت بهبود مالی و اجتماعی ناشی از تغییرات آب و هوایی و دیجیتالی در نظر گرفته گردد.

پرتغال به منظور اطمینان از اینکه این تحول دوگانه فرصتی برای همه بوده، امیدوار است که اجلاس اجتماعی را در روزهای هفتم و هشتم مه در شهرپورتو برگزار کند.

پرتغال همچنین باید توافقنامه تجارت آزاد را که بین اتحادیه اروپا و انگلیس امضا شده است برای تنظیم روابط تجاری پس از برگزیت اجرا کند.

پرتغال همچنین مسئولیت پرونده چالش زای دیگری به نام منشور جدید مهاجرت را پیش رو دارد که توسط کمیسیون اروپا در ماه سپتامبر ارائه شده و تقسیم شدیدی بین کشورهای مرزی آسیب پذیرتر از هجوم پناهجویان ، از جمله ایتالیا ، یونان ، اسپانیا و قبرس و کشورهایی که از پذیرش مهاجران خودداری می نمایند ، از جمله لهستان و مجارستان را به دنبال خواهد داشت.

منبع: عصر ایران
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1562

به "پرتغال رئیس جدید اتحادیه اروپا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرتغال رئیس جدید اتحادیه اروپا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید