صادرات گاز جمهوری آذربایجان به بلغارستان

به گزارش بیباپ، خبرگزاری خبرنگاران- بلغارستان قراردادی 25 ساله را با جمهوری آذربایجان امضا کرد که براساس آن تحویل سالانه یک میلیارد متر مکعب گاز پیش بینی می گردد.

صادرات گاز جمهوری آذربایجان به بلغارستان

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تا به امروز بلغارستان تقریبا به طور کامل به تحویل گاز از روسیه وابسته بود، این کشور در این هفته دریافت گاز از جمهوری آذربایجان را شروع کرد و این اقدام گامی مهم در تنوع بخشی به منابع گازی بلغارستان به شمار می آید.

بویکو بوریسوف نخست وزیر بلغارستان امروز آدینه این موفقیت را تبریک گفت و اضافه نمود: ما امروز می توانیم اعلام کنیم که منابع تحویل و ترانزیت گاز به طور کامل تغییر نموده است.

در این چارچوب، این کشور در حال ساخت یک خط لوله انتقال گاز به سمت یونان، برای اتصال به برنامه تپ Tap (خط لوله ترانس آدریاتیک)، است که به منظور انتقال گاز از دریای خزر به غرب اروپا انجام می گیرد.

نیکولای پاولوف مدیر شرکت گاز بلغارستان گفت: با وجود این، کار ها با تاخیر انجام گرفت؛ و در این فاصله، نخستین مقادیر گاز به وسیله یک لوله گاز دیگر که به طور معمول برای انتقال گاز روسیه به یونان مورد استفاده قرار می گیرد، از جمهوری آذربایجان تحویل گرفته شد.

بوریسوف که به شهر پتریچ (جنوب غربی)، در نزدیکی این خط لوله انتقال گاز، سفر نموده است گفت: بلغارستان به مدت دست کم 10 ماه به این راه چاره موقت متوسل خواهد شد.

مقامات این کشور قراردادی 25 ساله را با جمهوری آذربایجان امضا نموده اند که براساس آن تحویل سالانه یک میلیارد متر مکعب گاز پیش بینی می گردد. این میزان یک سوم مصرف کشور است.

در راستای این تنوع بخشی، بلغارستان از سال گذشته مقادیر کمی از گاز مایع آمریکا را دریاف می نماید و قرار است از سال 2022، به وسیله پایانه در حال ساخت در یونان که همچنین به وسیله آن از کانادا گاز مایع دریافت می نماید، مقادیر بیشتری از گاز تحویل گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 بهمن 1399 بروزرسانی: 19 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1587

به "صادرات گاز جمهوری آذربایجان به بلغارستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات گاز جمهوری آذربایجان به بلغارستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید