کنکور کارشناسی ارشد با پروتکل های کرونایی برگزار گردید ، آمار داوطلبانی که کرونا داشتند ، زمان اعلام نتایج نهایی

به گزارش بیباپ، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور از پذیرش بیش از 300 هزار دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اطلاع داد و گفت: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی نیز تا اواخر مهرماه اعلام خواهد شد.

کنکور کارشناسی ارشد با پروتکل های کرونایی برگزار گردید ، آمار داوطلبانی که کرونا داشتند ، زمان اعلام نتایج نهایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد که در دانشکده فنی مهندسی شهید عباسپور صورت گرفت، به تشریح فرایند برگزاری این آزمون پرداخت و گفت: آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1399 در 80 شهر و هزار و 232 حوزه برگزار می گردد و این آزمون در سه روز یعنی امروز (پنجشنبه) فردا آدینه و شنبه برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: تعداد ثبت نام نمایندگان این آزمون 647 هزار داوطلب است و تا به امروز صبح 514 هزار نفر کارت ورود به جلسه خود را گرفته اند و البته این به این معنی نیست که داوطلبی که در روز شنبه آزمون دارد فرصت دارد که کارت خود را دریافت کند. درواقع 80 درصد داوطلبان تا به امروز کارت خود را دریافت نموده اند.

خدایی گفت: آنچه که برای ما درآزمون کارشناسی ارشد مهم بود، رعایت پروتکلهای بهداشتی و الزامات حفاظت آزمون است. در واقع در این آزمون بیش از 5هزار نفر از حوزه معاونت بهداشت وزارت بهداشت نظارت می نمایند.

وی اضافه نمود: طبیعتا برگزاری آزمون در شرایط کرونایی بسیار سخت تر از شرایط دیگر است؛ چرا که آزمون در حالت عادی سختی های خود را دارد و کوشش می کنیم تک تک پروتکل های بهداشتی که همکاران وزارت بهداشت ابلاغ کردند را رعایت کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در دهه دوم شهریور اعلام می گردد تاکید نمود: داوطلبان در همان بازه زمانی می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند. ما در این آزمون یک سری امتحانات عملی و مصاحبه ای داریم که مصاحبه این داوطلبان هفته اول مهر انجام می گیرد و نتایج نهایی نیز اواخر مهر ماه جاری اعلام خواهد شد.

دکتر خدایی با بیان این که ظرفیت پذیرش داوطلبان در دانشگاههای دولتی و غیر انتفاعی 157 هزار نفر است اضافه نمود: 140 هزار ظرفیت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی است و پیش بینی می کنیم نزدیک به 300 هزار نفر از داوطلبین در مقاطع کارشناسی ارشد جذب شوند.

وی ادامه داد: طبیعتا دانشگاهها و موسسات آموزش عالی در حوزه وزارت علوم و دانشگاه آزاد برنامه ریزی خواهند کرد تا امکان حضوری داوطلب در کلاسهای آموزشی فراهم باشد و یا این که کلاس ها به صورت مجازی برگزار گردد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که تعداد 85 نفر از داوطلبان ارشد به کرونا مبتلا هستند، گفت: این داوطلبان که به تایید وزارت بهداشت به این ویروس مبتلا هستند با هماهنگی وزارت بهداشت خارج از حوزه های عادی آزمون خواهند داد و بر اساس گزارشی که به ما رسیده، همه حوزه های امتحانی ما از ساعت 8:30 شروع شده است.

  • سهم 50 درصدی زنان در آزمون کارشناسی ارشد

رقابت داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد به عنوان سومین آزمون کلیدی امسال در شرایط کرونایی، از ساعت 8 صبح امروز 16 مرداد با اجرای پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی شروع شده است.

در آزمون کارشناسی ارشد امسال از تعداد 647 هزار و 554 داوطلب 50 درصدشان زن و 50 درصدشان نیز مرد هستند.

تعداد 647 هزار و 554 داوطلب از صبح امروز پنج شنبه 16 مرداد ماه جاری برای تصاحب جایگاه های کارشناسی ارشد دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رقابت خود را شروع کردند که 50 درصد این داوطلبان زن و مابقی مرد هستند.

صبح امروز پنجشنبه 16 مرداد تعداد 321 هزار و 504 داوطلب در 33 رشته امتحانی آزمون می دهند و تعداد 283 هزار و 414 نفر نیز در 36رشته امتحانی در صبح فردا آدینه 17 مرداد و تعداد 89 هزار و 499 داوطلب نیز در 64 رشته امتحانی برای صبح شنبه 18 مرداد با یکدیگر رقابت می نمایند.

در آزمون کارشناسی ارشد سال 99 ، 433 هزار و 936 داوطلب در گروه آموزشی علوم انسانی، 39 هزار و 208 داوطلب نیز در گروه آموزشی علوم پایه، 145 هزار و 564 داوطلب در گروه آموزشی فنی و مهندسی، 177 هزار و 35 داوطلب در گروه کشاورزی و منابع طبیعی، 548 هزار و 89 داوطلب در گروه آموزشی هنر، 30 هزار و 85 داوطلب نیز در گروه آموزشی دامپزشکی رقابت می نمایند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 99 در 236 حوزه امتحانی و 80 شهرستان کشور برگزار می گردد و پس از برگزاری آزمون نتایج اولیه به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور به صورت کارنامه تنظیم و کارنامه داوطلبان در آزمون نیز دهه دوم شهریور ماه به وسیله سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1271

به "کنکور کارشناسی ارشد با پروتکل های کرونایی برگزار گردید ، آمار داوطلبانی که کرونا داشتند ، زمان اعلام نتایج نهایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنکور کارشناسی ارشد با پروتکل های کرونایی برگزار گردید ، آمار داوطلبانی که کرونا داشتند ، زمان اعلام نتایج نهایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید