خبرنگاران زیست فناوری دهه آینده نقش مهمی در امنیت ملی دارد

به گزارش بیباپ، تهران- خبرنگاران- دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: زیست فناوری علاوه بر حوزه سلامت و اقتصاد، در دهه آینده در امنیت ملی نقش بسیار مهمی دارد.

خبرنگاران زیست فناوری دهه آینده نقش مهمی در امنیت ملی دارد

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش خبرنگاران، محسن رضایی روز سه شنبه در نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته، اضافه نمود: در جلسات اخیر مجمع برنامه ریزی شده تا احکامی را در رابطه با زیست فناوری قرار دهیم.

وی ادامه داد: زیست فناوری اگر در حوزه سلامت و اقتصاد نقش داشته باشد، در دهه آینده در امنیت ملی نقش مهمی دارد. پس از کرونا این تفکر ایجاد شد که ممکن است در آینده حملات ویروسی و میکروبی انجام گردد و این حوزه در آینده نقش برجسته ای خواهد داشت.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح کرد: باید توجه گردد برای آنکه ملت آینده سالمی داشته باشد، باید بیش از این کوشش کنیم و سرمایه گذاری کلانی در حوزه صنایع نوظهور انجام دهیم.

رضایی تاکید نمود: احتیاج است شناخت و تشخیص درست از نظام اولویت ها داشته باشیم و بیوتکنولوژی در اولویت کشور باشد، اما در ابتدا باید روابط بین بانک مرکزی و وزارت بهداشت اصلاح گردد. نظام اداره کشور باید با یاری نخبگان اصلاح گردد تا سردرگمی ایجاد نگردد. جلوگیری از واردات و ارائه مجوز برای فراوری دارو مسئله پیچیده ای نیست.

نخستین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی محصولات بیوتکنولوژی پزشکی و صنایع وابسته توسط انجمن فراوریکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی پزشکی ایران و با هدف معرفی توانمندی و ظرفیت های فعالان صنعت بیوتکنولوژی کشور و ارائه آخرین دستاوردهای نوین در عرصه های مختلف بیوتکنولوژی گشایش یافت.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1764

به "خبرنگاران زیست فناوری دهه آینده نقش مهمی در امنیت ملی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیست فناوری دهه آینده نقش مهمی در امنیت ملی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید