کشف 60 میلیون دلار روانگردان از چهار بریتانیایی در اقیانوسیه

به گزارش بیباپ، چهار مرد بریتانیایی به اتهام همراه داشتن 766 کیلوگرم مواد روانگردان به ارزش تقریبی بیش از 60 میلیون دلار در کشورهای استرالیا و نیوزیلند بازداشت شدند.

کشف 60 میلیون دلار روانگردان از چهار بریتانیایی در اقیانوسیه

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پی ای، ماموران پلیس کویینزلند اعلام کردند کشف این مقدار مواد روانگردان بزرگ ترین عملیات پلیسی در این منطقه استرالیا بوده و موادی که از قاچاقچی های بریتانیایی کشف شده، برای ساختن 12 میلیون قرص اکستازی کافی است. متهمان بریتانیایی که در کویینزلند دستگیر شدند، دو مرد 51 و 40 ساله هستند که یک جوان 26 ساله استرالیایی هم همراه آنها بازداشت شده است.

دیگر متهمان اروپایی این پرونده دو مرد بریتانیایی 60 و 49 ساله هستند که هفته گذشته با 200 کیلوگرم متامفتامین در نیوزیلند به دام پلیس افتادند. پلیس نیوساوث ولز هم یک زن 51 ساله استرالیایی با بیش از 70 هزار پول نقد بازداشت نموده و تصور می گردد او بخشی از این پرونده باشد. محموله قاچاق اخیر تامین کننده حدود هفت درصد از مصرف کل قرص های روانگردان در استرالیاست و پلیس می گوید می توان از آن شش تا 12 میلیون قرص فراوری کرد.

آژانس ملی مبازره با جنایت بریتانیا با همکاری پلیس دو کشور استرالیا و نیوزیلند، نیروی مرزی استرالیا و کمیسیون ضدجنایت استرالیا در پرونده کشف پودر روانگردان همکاری کردند و ماموران استرالیایی معتقدند توقیف حدود 800 کیلو پودر MDMA می تواند تاثیری انکارناپذیر بر بازار قاچاق روانگردان ها داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 294

به "کشف 60 میلیون دلار روانگردان از چهار بریتانیایی در اقیانوسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 60 میلیون دلار روانگردان از چهار بریتانیایی در اقیانوسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید