کدام تغییرات بدنی در سالمندان طبیعی هستند؟

به گزارش بیباپ، با ورود به دوران سالمندی، در بدن تغییراتی رخ می دهد که ممکن است مثل تغییرات سایر دوره های رشدی در ابتدا برای مان ناشناخته و عجیب باشد. همان طور که بلوغ، اندام ها و عملکردشان را تحت تأثیر قرار می دهد، پابه سن گذاشتن هم ناگزیر با ویژگی های بدنی خاص خودش همراه است. البته معنی این حرف آن نیست که تغییرات جسمانی را نادیده بگیریم اما وقتی بدانیم کمابیش در سن مشخصی برای همه رخ می دهند، میزان پذیرش مان بالا می رود و با نگرانی کمتری از خودمان مراقبت خواهیم کرد.

کدام تغییرات بدنی در سالمندان طبیعی هستند؟

استخوان ها | تراکم استخوان با بالارفتن سن، کاهش پیدا می نماید؛ به همین دلیل استخوان های شما نازک تر و شنماینده تر می گردد. کاهش جرم استخوان ها، خطر شکستگی آن ها را افزایش می دهد و باعث خمیدگی و کاهش قد می گردد. با مراجعه به موقع به پزشک می توانید از پوکی استخوان پیش گیری کنید.

قلب | با افزایش سن، عروق خونی سفت تر می شوند که فشارخون بالا را درپی دارد. انباشت چربی در دیواره عروق، باعث تنگی و سختی آن ها می گردد که درنتیجه جریان خون به سمت قلب کاهش می یابد. برای کاهش خطر سکته قلبی درنتیجه این شرایط تازه، ضروری است رژیم غذایی سالمی داشته باشید و از یک برنامه ورزشی اصولی پیروی کنید.

مغز | در دوران سالمندی فراموشی های خفیف، کاهش توانایی مغز در پردازش اطلاعات تازه و کاهش توانایی انجام چندکار به طور همزمان بسیار رایج است. اگر این تغییرات مغزی ازحد فراموشی های گاه به گاه فراتر برود، ضروری است به یک متخصص مراجعه کنید.

دستگاه گوارش | در دوران سالمندی، عملکرد دستگاه گوارش کند می گردد و یبوست و دل درد از تبعات رایجش است. پزشکان برای کاهش مسائل گوارشی، رژیم غذایی غنی از فیبر، نوشیدن مایعات به میزان کافی، تحرک داشتن و مدیریت استرس را توصیه می نمایند.

منبع: همگردی
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1437

به "کدام تغییرات بدنی در سالمندان طبیعی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام تغییرات بدنی در سالمندان طبیعی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید