چرا خاراندن لذت بخش است؟

به گزارش بیباپ، اگر خارش شما را در شب بیدار نگه می دارد، تنها نیستید؛ خارش احساسی است که همه ما روزانه تجربه می کنیم و در این میان بعضی از ما بیشتر از دیگران آن را تجربه می نمایند.

چرا خاراندن لذت بخش است؟

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، برای از بین بردن خارش، بیشتر ما برای تسکین به خاراندن متوسل میشویم. در حالی که ممکن است، احساس بسیار خوبی داشته باشد، لحظه ای که روی پوست خود تند ناخن بکشید، چیزی به نام چرخه خارش را آغاز می کنید.

بیشتر بخوانید:

خواب عجیب نهنگ های غول پیکر در آب/ فیلم

دیدار با جینا، متفاوت ترین بی ام و/ ماشینی که چشمک می زند/ فیلم

خارش چیست؟

خارش می تواند مانند یک احساس سوزش، یک احساس برق گرقتگی ضعیف بدون درد یا شبیه به خزیدن چیزی در امتداد پوست باشد. خارش غیر از اینکه در ساعت 2 بامداد بسیار آزاردهنده است، احساسی است که در اثر تحریک سلول های عصبی در پوست ایجاد می گردد.

چرا خاراندن حس خوبی دارد؟

اگر به آن فکر کنید، خراشیدن نوعی درد است، با این حال برای خلاص شدن از شر خارش به آن تکیه می کنیم. زمانی که سطح پوست را می خراشیم، سیگنال هایی از درد را به مغز می فرستیم، این سیگنال های درد به طور موقت مغز را از خارش منحرف می نماید. این سیگنال های درد بعلاوه سروتونین را در مغز آزاد می نماید که به گفته او احساس واقعاً بسیار خوبی دارد.

اما سروتونین سیگنال خارش را نیز تنظیم مجدد می نماید. در بعضی موارد، این می تواند یک چرخه خارش و خراش بی انتها ایجاد کند.

منبع: healthline

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 تیر 1402 بروزرسانی: 6 تیر 1402 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2562

به "چرا خاراندن لذت بخش است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خاراندن لذت بخش است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید