هند و ایسلند برای ارتقای هنر و فرهنگ با یکدیگر همکاری می نمایند

به گزارش بیباپ، هند و ایسلند، فصل جدیدی از ارتباطات خود را برای ارتقای فرهنگ و هنر شروع کردند. در ادامه خبر با ما از جزئیات بخوانید.

هند و ایسلند برای ارتقای هنر و فرهنگ با یکدیگر همکاری می نمایند

روابط دیپلماتیک بین کشور هند و ایسلند در سال 1972 شروع شد. در آن موقع سفیر ایسلند در لندن، در کشور انگلستان برای هند و سفیر هند در اسلو در نروژ برای ایسلند، به رسمیت شناخته شدند.

اتاق بین المللی رسانه و صنعت تفریح در دهلی نو (International Chamber of Media And Entertainment Industry) با افتتاح اولین انجمن فیلم و فرهنگ ایسلندی هندی در دهلی نو، فصل جدیدی از تاریخ ارتباطات هند و ایسلند را رقم زد.

توهیر ایبسن، سفیر ایسلند در هند، انجمنی با کاربری وسیع در دهلی نو، راه اندازی کرد. سفیر توهیر ایبسن گفت:

انجام چیزی که تا به امروز رخ نداده، بسیار باعث خوشحالی است. این بار این انجمن برای ارتقا و توسعه ارتباطات بین دو کشور به وسیله هنر و فرهنگ، ایجاد شده است. من برای اتاق بین المللی رسانه و صنعت تفریح (ICMEI) برترین آرزوها را دارم و مطمئن هستم که ما می توانیم در زمانی کوتاه، کاری فوق العاده انجام دهیم.

ایسلند و هند روابط دیپلماتیک خود را در سال 1972 شروع کردند. در آن موقع سفیر ایسلند در لندن، در کشور انگلستان برای هند و سفیر هند در اسلو در نروژ برای ایسلند، به رسمیت شناخته شدند. سفارتخانه ها در سال 2005 در دهلی نو و در سال 2006 در ریکیاویک، تاسیس شدند.

ساندیپ مروا، رییس استودیوهای مروا (Marwah Studios) گفت:

داشتن این فرصت و همکاری با سفارتخانه در اینجا و ارتقای هنر و صنایع دستی هر دو کشور که شامل سینما نیز می گردد، بسیار عالی است. ما پیش از این یک فستیوال فیلم از ایسلند را برنامه ریزی نموده ایم. یک شوی مخصوص جاده ای نیز در بخش گردشگری ایسلند، برنامه ریزی شده است. توریر ایبسن بعلاوه یکی از اعضای کلوب بین المللی فیلم و سینمای AAFT است. ما در پی برنامه های بیشتری در آینده هستیم.

ساندیپ مروا برنامه پاترون شیپ (Patron ship) انجمن فیلم و فرهنگ ایسلندی هندی را به آقای توریر ایبسن، ارائه کرد. توریر ایبسن و سفیر نیز از آقای ساندیپ مروا تقدیر و وی را به عنوان رییس افتخاری انجمن، نامزد کردند.

اخیرا، آکشی مروا از گروه آموزشی آسیایی و یکی از اعضای ICMEI برای مطالعه بیشتر در خصوص ایسلند و فرهنگ آن، از ایسلند بازدید کرد.

آقای توریر ایبسن، سفیر ایسلند در هند با به رسمیت شناختن بنگلادش، مالزی، مالدیو، نپال، سیشل، آفریقای جنوبی، سریلانکا و موریس (کشوری جزیره ای در جنوب غربی اقیانوس هند) است. کمی قبل تر وی سفیر ایسلند در اتحادیه اروپا و بلژیک با به رسمیت شناختن لوکزامبورگ، هلند و سوئیس بود.

ساندیپ مروا موسس شهر فیلم نویدا (Noida Film City) و بعلاوه دارای پنج رکورد دنیای در رسانه ها است. وی یکی از مورد احترام ترین افراد صنعت فیلم، تلویزیون و رسانه در هند است. سهم او در توسعه ارتباطات خارجی هند با دیگر کشورهای دنیا، ستودنی است.

منبع: کجارو / traveldailynews.asia
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2286

به "هند و ایسلند برای ارتقای هنر و فرهنگ با یکدیگر همکاری می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هند و ایسلند برای ارتقای هنر و فرهنگ با یکدیگر همکاری می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید