هشدار به خریداران آپارتمان های میانسال

به گزارش بیباپ، در بازار مسکن تقاضا برای خرید آپارتمان هایی که عمرشان 10 تا 15 سال است، بالاتر از موارد مشابه است. این آپارتمان ها اگرچه سن نسبتا بالایی دارند، اما همچنان امکان اخذ تسهیلات صندوق پس انداز مسکن یکم برایشان وجود دارد.

هشدار به خریداران آپارتمان های میانسال

جهت دریافت خدمات طرح محوطه سازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش مجله ی دلتا به نقل از دنیای اقتصاد بر اساس مقررات موجود، این تسهیلات به بناهایی با شرط سنی حداکثر 15 سال قابل پرداخت است. به این ترتیب خانه اولی هایی که تا به امروز از امتیاز دولتی مسکن استفاده نکرده اند، می توانند با اخذ این تسهیلات نسبت به خرید واحدهای 10 تا 15 ساله اقدام نمایند.

اهمیت این مساله در این است که این واحد ها از نظر قیمت بین 20 تا 30 درصد ارزان تر از واحدهای نوساز هستند و در عین حال شرایط دریافت وام روی ملک هنوز وجود دارد.

در این بین، خریدارانی که قصد استفاده از تسهیلات صندوق مسکن یکم برای خرید آپارتمان های میانسال را دارند، ضروری است دقت نظر لازم را درباره سن واقعی بنا داشته باشند و هشدارهای مربوط به مقررات تسهیلاتی را جدی بگیرند.

بر اساس مقررات بانکی، سن ساختمان بر اساس تاریخ صدور پروانه محاسبه می گردد. درحالی که تصور نادرست عموم این است که تاریخ صدور گواهی انتها کار مبنای محاسبه سن ساختمان است.

به این ترتیب متقاضیان خرید آپارتمان که به یاری تسهیلات صندوق مسکن یکم تامین اقتصادی می نمایند، باید قبل از امضای مبایعه نامه یا هر سند تعهد آور دیگری، با مشاهده مدارک ساختمان از این که سن ساختمان حداکثر 15 سال است، اطمینان حاصل نمایند.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 27 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 759

به "هشدار به خریداران آپارتمان های میانسال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار به خریداران آپارتمان های میانسال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید