قیمت تخم مرغ بسته بندی تغییر می نماید؟

به گزارش بیباپ، مدیر کل نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی شده هم گفت: تا هفته آینده تکلیف قیمت تخم مرغ بسته بندی شده هم تعیین می گردد.

قیمت تخم مرغ بسته بندی تغییر می نماید؟

به گزارش تسنیم، امراللهی با حضور در برنامه میز اقتصاد با بیان اینکه سال گذشته در همین ایام به دلیل کمبود فراوری مجبور به واردات تخم مرغ شدیم، اضافه نمود: سال جاری با همکاری فراورینماینده های تخم مرغ علاوه بر تامین احتیاج داخل توان صادرات این محصول به کشور های دیگر را داریم.

او گفت: فراوری روزانه تخم مرغ در واحد های فراوریی حدود 3 هزار و 300 تن است در حالیکه مصرف بازار داخلی حدود 3 هزار و 100 تن است.

امراللهی گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز اندازه صادرات تخم مرغ حدود 30 هزار تن بوده که فراوری 10 روز واحد های فراورینماینده تخم مرغ کشور است.

او گفت:کشور های همسایه با شروع سال تازه میلادی درخواست صادرات تخم مرغ از ایران را داشتند، اما اولویت نخست ما تامین بازار داخلی است.

مدیر کل نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی درباره دلیل افزایش قیمت تخم مرغ گفت: در اردیبهشت ماه که دولت نرخ مصوب 39800 تومان برای هر کیلوگرم تخم مرغ را بیان کرد قیمت نهاده های دامی و خدمات با نرخ اعلامی تناسب داشت. اما پس از حذف ارز دولتی و افزایش قیمت نهاده های دامی، قیمت نهایی تخم مرغ و قیمت عرضه آن افزایش یافت.

امراللهی با بیان اینکه هم اکنون صادرات ممنوع نیست گفت: در شرایط فعلی که به دلیل فصل سرما، احتیاج داخل افزایش پیدا نموده است صادرات تخم مرغ به کشور های متقاضی مدیریت می گردد.

او اضافه نمود: در همه تصمیماتی که برای نرخ گذاری تخم مرغ انجام شده بخش خصوصی حضور داشته و با هم به توافق رسیده ایم.

مدیر کل نظارت بر کالا های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از این به بعد فروش تخم مرغ به صورت کیلویی است و فروشنده ها موظف به رعایت آن هستند.

او گفت: الزام خریدار به خرید تخم مرغ به صورت شانه ای به وسیله فروشنده ها تخلف است و مردم می توانند در صورت مشاهده تخلف مراتب را به سامانه 124 اعلام نمایند تا در اسرع وقت موضوع آنالیز و متخلفان جریمه شوند.

امراللهی درباره قیمت گذاری تخم مرغ بسته بندی شده هم گفت: تا هفته آینده تکلیف قیمت تخم مرغ بسته بندی شده هم معین می گردد.

هم اکنون نرخ هر کیلوگرم تخم مرغ فله درب مرغداری 39 هزار و 500 تومان و برای مصرف نماینده 47 هزار و 200 تومان معین شده است.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2486

به "قیمت تخم مرغ بسته بندی تغییر می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تخم مرغ بسته بندی تغییر می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید