لندن: سفیر انگلیس به تهران باز می شود

به گزارش بیباپ، یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفته سفیر این کشور در ایران برای انجام بعضی رایزنی های معمول به لندن سفر نموده و طی روزهای آینده به تهران بازخواهد گشت.

لندن: سفیر انگلیس به تهران باز می شود

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس رایگان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، راب مک ایر، سفیر جنجالی انگلیس در ایران که چند روز پیش به دلیل حضور در یک تجمع غیرقانونی بازداشت شده و پس از آن از کشور خارج شده بود طی روزهای آینده به تهران بازخواهد گشت.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفته است: سفیر راب مک ایر امروز بر اساس برنامه ای که از مدت ها پیش تنظیم شده بود به انگلیس بازگشته است. او امروز چندین ملاقات در انگلیس خواهد داشت که کاملاً طبق روال عادی هستند. او طی روزهای آینده به ایران بازخواهد گشت.

سفیر انگلیس در تهران روز شنبه (21 دی) در یک تجمع غیرقانونی مقابل دانشگاه امیرکبیر حضور یافته بود که توسط مأموران امنیتی دستگیر و طبق آنچه که وزارت خارجه اعلام نموده، بعد از حدود 15 دقیقه، آزاد می گردد.

مک ایر به همراه فرد دیگری با حضور میان تجمع نمایندگان مقابل دانشگاه امیرکبیر تهران از تجمع نمایندگانی که در حال سردادن شعارهای ساختارشکنانه بودند، فیلمبرداری می کرد.

مأموران پلیس، سفیر انگلیس را پس از شناسایی، به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند و در نهایت وی در ساعت 19:10 دستگیر و پس از اقدامات اولیه قانونی به نماینده وزارت امور خارجه تحویل داده شد.

22 دی 1398 نیز سفیر انگلیس در تهران به دلیل رفتار نامتعارف و حضور در تجمعات غیرقانونی توسط دستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل اروپا به وزارت امور خارجه فراخوانده شده و مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی به ایشان و دولت انگلیس ابلاغ شد.

کنوانسیون وین درباره روابط کنسولی تصریح نموده است: تمامی اشخاصی که از مزایا و مصونیت ها بهره مندند، بدون آن که به مزایا و مصونیت های آنان لطمه ای وارد آید مکلفند قوانین و مقررات دولت پذیرنده را محترم شمرده و از مداخله در امور داخلی آن دولت خودداری نمایند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 799

به "لندن: سفیر انگلیس به تهران باز می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لندن: سفیر انگلیس به تهران باز می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید