شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس ابتدایی و دانشگاه ها از 15 شهریور

به گزارش بیباپ، مدارس و دانشگاه ها در 15 شهریور بازگشایی می شوند اما ممکن است متناسب با شرایط شیوع ویروس کرونا، و با توجه به اینکه بیشتر استان های کشور در وضع هشدار و قرمز هستند، این تصمیم گیری تغییر کند.

شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس ابتدایی و دانشگاه ها از 15 شهریور

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، با توجه به اینکه مقرر شد مدارس و دانشگاه ها از 15 شهریور بازگشایی شوند، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش وپرورش در توئیت خود چنین نوشت: به منظور ارزیابی میزان آمادگی مدارس برای شروع سال تحصیلی جدید، معاونان را مأمور حضور در کلیه استان ها کردم، گزارشات دریافتی امیدوارنماینده و اطمینان بخش بود. مصمم هستیم سال تحصیلی جدید را با مراقبت از سلامت دانش آموزان در 15 شهریور شروع کنیم.

به همین دلیل علی خاکی صدیق معاون آموزش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز درباره بازگشایی دانشگاه ها گفت: بازگشایی دانشگاه ها از 15 شهریورماه خواهد بود.

وی اضافه کرد: ممکن است بعضی دانشگاه ها از 22 شهریورماه، بعضی 25 شهریورماه و بعضی نیز 29 شهریورماه بازگشایی نمایند، که بستگی به شرایط دانشگاه ها دارد، چون در طول تابستان دانشگاه هایی بودند که ترم تابستان برگزار نموده و هنوز یک سری از کار های ترم آن ها باقی مانده است و لذا آمادگی برای شروع سال تحصیلی در 15 شهریور را ندارند.

با توجه به اینکه پیشتر نیز رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت که: شروع سال تحصیلی از 15 شهریور توأم با فضای مجازی و حقیقی شروع می گردد، اما این تصمیم با مخالفت ها و واکنش وزیر بهداشت و بعضی والدین همراه شد. آقای روحانی در جلسه ای که در 31 خرداد برگزار گردید گفت: قرار شد تسهیلات لازم را برای کلاس خلوت و خوابگاه خلوت فراهم نمایند. این دو برای ما اصل است، زیرا کلاس و خوابگاه شلوغ می توان برای ما مشکل ایجاد کند.

وی در ادامه اضافه کرد: باید اجازه دهند فردی که در دانشگاه دیگری جز موطن خود قبول شد، بتواند ترم آینده را در دانشگاه موطن خود بگذراند تا بتوانیم ازدحام جمعیت را در خوابگاه ها کنترل کنیم.

روحانی گفت: قرار بر این است که آموزش وپرورش از اول تا پانزدهم شهریورماه به تناسب استان ها شروع فعالیت های آموزشی خودش را اعلام کند.

وی اضافه کرد: شرایط آموزش در نقاط مختلف کشور متفاوت است، بخشی در فضای مجازی و بخشی دیگر در فضای حقیقی انجام خواهد شد. هم چنین ممکن است در بعضی از نقاط کشور تعداد دانش آموزان به صورت یک روز در میان تقسیم شوند تا به مدرسه بروند. بر این اساس تعطیلی روز های پنج شنبه مدارس حذف می گردد، تا مدارس این مسئله را به خوبی مدیریت نمایند.

نحوه حضور کلاس اولی ها در مدارس با بازگشایی مدارس

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه برای کلاس اولی ها برنامه های خاصی داریم گفت: اگر شرایط منطقه قرمز باشد کلاسی به آن معنا که تعداد زیادی دانش آموز در آن حضور داشته باشند نخواهیم داشت، اما اینکه هر دو یا سه دانش آموز همراه خانواده بیایند و معلم شان را بشناسند ضروری است. برای کلاس اولی ها چنین برنامه ای داریم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مناطق زرد آموزش های ما ترکیبی خواهد بود و آموزش مجازی و حضوری توامان دنبال می گردد اما در مناطق قرمز آموزش ها عمدتا بر بستر مجازی خواهد بود.

واکنش وزیر بهداشت به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها

در مقابل این تصمیمات برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دکتر نمکی، وزیر بهداشت واکنش نشان داد و گفت: مقابل تهدید سلامت بچه ها می ایستیم. دکتر نمکی اضافه کرد: اگر سلامت بچه ها را درخطر ببینیم به عنوان وزارت بهداشت، محکم در مقابل آن خواهیم ایستاد.

دکتر نمکی در مراسم افتتاحیه گام نخست خدمات دوراپزشکی با یادمان شهدای مدافع سلامت در کشور، گفت: همه مردم ایران بدانند که فرزند هیچ شهروندی در کشور برای ما کمتر از پدران و مادرانشان عزیز نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: آمیزه ای از آموزش از راه دور و حضوری به شکلی که دانش آموزان فضای مدرسه را حس نمایند با رعایت پروتکل ها، موردتوجه است و با وزیر آموزش وپرورش که به شدت از تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت، پیروی می نماید و در توسعه زیرساخت های آموزش مجازی به ویژه سامانه شاد، کارنموده جلسه ای برگزار و آنالیز های لازم را پیرامون مدارس و سال تحصیلی جدید انجام خواهیم داد.

دکتر نمکی این اطمینان را داد که مردم بدانند اگر کوچک ترین آسیبی را متوجه فرزندان این سرزمین ببینیم، اولین کسی که اعلام می نماید و از هر گردهمایی ممانعت می نماید، ما در وزارت بهداشت خواهیم بود و خوشبختانه وزارت آموزش و پرورش نیز حمایت می نماید.

انتقاد والدین از برنامه شاد آموزش وپرورش

این در حالی است که با توجه به همه این صحبت ها و اظهارنظرها، مردم با بازگشایی مدارس و حضور فیزیکی دانش آموزان به طور جد مخالف هستند. البته آموزش وپرورش در خبر های جدید خود بیشتر بر روی آموزش مجازی به وسیله تلویزیون و برنامه شاد تأکید نموده است و بازگشایی را برای مناطق روستایی و کم جمعیت در نظر گرفته است.

بااین حال با توجه به شرایط مالی خانواده ها و هزینه های اینترنت اجرای این برنامه هم با انتقاد والدین همراه بوده است. از ابتدای شروع طرح برنامه شاد وعده هایی مبنی بر رایگان بودن اینترنت برای دانش آموزان و معلمان داده شد، اما به تازگی وزیر ارتباطات از اختصاص بسته های ارزان قیمت برای معلمان و دانش آموزان خبر داده است.

منبع: فرارو
انتشار: 10 آبان 1399 بروزرسانی: 10 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1341

به "شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس ابتدایی و دانشگاه ها از 15 شهریور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط و ضوابط بازگشایی مدارس ابتدایی و دانشگاه ها از 15 شهریور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید