دمای هوا در شهرهای دنیا 4 درجه افزایش می یابد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، گروهی از محققان دانشگاه ایلینوی 26 مدل آب و هوایی پیچیده را در محیط های شهری بررسی کردند تا به درک بهتری از تغییرات آب و هوایی دست یابند. آنها هشدار می دهند اگر انتشار گازهای گلخانه ای همچنان بالا باشد، عواقب وحشتناکی در انتظار ساکنان زمین خواهد بود مانند خشکسالی های گسترده و سیلاب های مهیب.

دمای هوا در شهرهای دنیا 4 درجه افزایش می یابد

لی ژائو رهبر این تحقیق می گوید: شهرها گرم تر از مناطق حومه ای هستند زیرا سازه های سیمانی و آسفالت روی زمین گرمای بیشتری در خود نگه می دارند. در نظر دریافت این متغیرها و عوامل تغییرات و آب هوایی برای پیش بینی شرایط آینده حیاتی است.

طبق توافقنامه آب و هوایی پاریس دمای زمین با در نظر دریافت موارد بالا 2 درجه سانتیگراد نسبت به عصر قبل از انقلاب صنعتی رشد می کند.

اما به گفته ژائو این پیش بینی مربوط به تمام مناطق کره زمین است. اما در 80 سال آینده افرادی که در شهرها زندگی می کنند احتمالاً با دو برابر افزایش چنین دمایی روبرو می شوند.

ژائو در این باره می گوید: طبق سناریوی تغییرات آب و هوایی دمای مناطق شهرنشین جهان احتمالاً بیش از 4 درجه سانتیگراد افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1726

به "دمای هوا در شهرهای دنیا 4 درجه افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دمای هوا در شهرهای دنیا 4 درجه افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید