دلیل نرخ بالای ابتلای افراد به کرونا معین شد ، پروتئین های نفوذپذیر میزبان ویروس چینی

به گزارش بیباپ، محققان در مطالعات خود دلیل نرخ ابتلای بالای افراد به ویروس کرونا را نشان دادند.

دلیل نرخ بالای ابتلای افراد به کرونا معین شد ، پروتئین های نفوذپذیر میزبان ویروس چینی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، دانشمندان کشف نموده اند که سلول های جامی و مژه دار درون بینی دارای سطح بالایی از پروتئین های نفوذپذیر هستند که ویروس کرونا از آن ها برای ورود به بدن ما استفاده می نماید. این امر دلیل نرخ بالای ابتلای افراد به ویروس کرونا را نشان می دهد.

دانشمندان با آنالیز شبکه زیستی سلول های تنفسی انسان دریافتند که سلول هایی در چشم و دیگر اعضا نیز دارای این پروتئین های نفوذپذیر هستند. به گزارش نیچر مدیسن، این مقاله منتشر شده در خصوص شبکه زیستی ریه تنها بخشی از یک کوشش بین المللی دانشمندان برای استفاده از اطلاعات نقشه سلول های انسان برای درک عملکرد بیماری و سرایت ویروس کرونا است. علاوه بر این، این مطالعات چگونگی ارتباط یک پروتئین نفوذپذیر با دیگر ژن های سیستم ایمنی را پیش بینی نموده و روش هایی را برای درمان بیماری و کاهش سرایت ویروس ارائه می نماید.

ویروس کرونای جدید مجرا های تنفسی و ریه را تحت تأثیر قرار می دهد. علائم بیماری می توانند شبیه به سرماخوردگی باشند، که شامل تب، سرفه و گلودرد است. با وجود اینکه ممکن است برخی افراد این علائم را تجربه نکنند، اما می توانند ناقل ویروس باشند. در بدترین موارد، ابتلا به ویروس منجر به ذات الریه و در نهایت باعث مرگ می گردد. ویروس به وسیله قطره های تنفسی که در هنگام سرفه یا عطسه کردن فرد مبتلا تشکیل می شوند، پخش شده و به راحتی در محل حضور بیمار جابه جا می گردد. تا به امروز این ویروس در بیش از 184 کشور پخش شده و جان بیش از 180 هزار نفر را گرفته است.

برای کشف اینکه کدام سلول ها می توانند در انتقال کووید 19 سهیم باشند، محققان تعداد زیادی از سلول های بیش از 20 بخش از اندام افراد مبتلا نشده را آنالیز و تحلیل کردند که شامل سلول های ریه، حفره بینی، چشم، روده، قلب، کلیه و کبد است. محققان در این سلول ها به دنبال دو پروتئین نفوذپذیر مذکور بودند که ویروس کووید 19 از آن ها برای مبتلا کردن سلول های ما استفاده می نماید.

محققان می گویند: ما متوجه شدیم که پروتئین های نفوذپذیری که می توانند ورود ویروس را میسر سازند در سلول های اندام مختلف بدن انسان از جمله سلول های پوشش درونی بینی وجود دارند. در نتیجه معلوم شد که سلول های جامی مخاط ساز و سلول های مژه دار درون بینی دارای بیشترین تراکم این پروتئین ها در میان تمامی سلول های مجاری تنفسی هستند. این موضوع این سلول ها را به ابتدایی ترین راستا ابتلا به ویروس تبدیل می نماید.

آن ها می افزایند: این اولین بار است که این سلول های بخصوص درون بینی با کووید 19 پیوند خورده اند. با وجود اینکه عناصر زیادی در انتقال پذیری ویروس دخیل هستند، یافته های ما با نرخ های سریع ابتلا به ویروسی که تا به امروز مشاهده شده همخوانی دارند. صندلی این سلول ها روی سطح درونی بینی آن ها را به شدت در دسترس ویروس قرار می دهد، و همچنین این امکان وجود دارد که به انتقال به دیگر افراد نیز یاری کند.

این دو پروتئین کلیدی در سلول های قرنیه چشم و سطح درونی روده نیز یافت می شوند. این موضوع یک راستا ابتلای دیگر را به وسیله چشم و مجرا های اشک برای ویروس میسر می سازد، همچنین معین شده که امکان انتقال به وسیله ورود ذرات مدفوع به دهان نیز وجود دارد.

محققان می گویند: ما در حال ساخت نقشه سلولی بدن انسان هستیم و همزمان از آن برای شناخت کووید 19 و شناسایی سلول هایی که برای ابتلا و انتقال ویروس حیاتی هستند استفاده می کنیم. می توان از این اطلاعات برای درک چگونگی گسترش ویروس کرونا هم استفاده کرد. همچنین دانستن اینکه دقیقا کدام نوع از سلول ها برای انتقال ویروس مهم هستند مبنایی برای کشف درمان هایی خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1082

به "دلیل نرخ بالای ابتلای افراد به کرونا معین شد ، پروتئین های نفوذپذیر میزبان ویروس چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل نرخ بالای ابتلای افراد به کرونا معین شد ، پروتئین های نفوذپذیر میزبان ویروس چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید