در زمینه مواد غذایی، لبنیات و دارو فرصت همکاری با لوکزامبورگ وجود دارد

به گزارش بیباپ، وبینار آنالیز فرصت های همکاری ایران و لوکزامبورگ برگزار گشت؛ این نشست به همت معاونت بین الملل اتاق ایران و مدیر امور بین الملل اتاق لوکزامبورگ برگزار گشت. در این نشست رئیس اتاق مشترک ایران و بلژیک و لوکزامبورگ و سفیر ایران در بلژیک و معاون بین الملل اتاق ایران حضور داشتند.

در زمینه مواد غذایی، لبنیات و دارو فرصت همکاری با لوکزامبورگ وجود دارد

در ابتدای نشست محمدرضا کرباسی، معاون بین الملل اتاق ایران از همکاری مالی ایران و لوکزامبورگ گفت: هیات های تجاری متعددی در سال های 2016 و 2017 میان دو کشور مبادله شد که مذاکرات خوبی را در پی داشت.

کرباسی گفت: لوکزامبورگ از ظرفیت های بالایی در نظام بانکی برخوردار است و با توجه به فرایند مثبت مذاکرات، می توانیم از یاری این کشور در تجهیز زیرساخت های بانکی خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: ایران ظرفیت افزایش صادرات خشکبار، مواد پلاستیکی و مواد معدنی به لوکزامبورگ را داراست. ضروری است کانال های ارتباطی مستقیم میان تشکل های مرتبط ایجاد کنیم.

در ادامه نشست کرباسی پیشنهاد کرد: کارگاه متعدد تخصصی در زمینه های موردنظر دو طرف مثل تکنولوژی، فناوری اطلاعات و ساخت وساز برگزار گردد. نشست های رو در روی تجاری به صورت آنلاین میان فعالان مالی به توسعه روابط یاری خواهد نمود.

معاون بین الملل اتاق ایران شرح داد: می توانیم دوره های آموزشی بانکی برای مدیران بانک های خصوصی برگزار کنیم.

بعد از آن سیندی تربا، مدیر امور بین الملل اتاق لوکزامبورگ گفت: شناخت کافی از اقتصاد و شرایط تجاری ایران در لوکزامبورگ وجود ندارد. بعلاوه شرکت های لوکزامبورگ در مورد حمل ونقل و مبادلات بانکی با ایران ابهام دارند.

او گفت: مناسب است با توجه به عدم آشنایی دو کشور نسبت به یکدیگر، ابتدا در یک جلسه شرایط مالی ایران برای فعالان مالی لوکزامبورگ شرح داده گردد.

بعد از آن غلامحسین دهقانی، سفیر ایران در بلژیک گفت: سفارت تسهیل کننده روابط میان بخش خصوصی دو کشور است و بستر لازم را برای ایجاد ارتباط میان نهادهای مرتبط بخش خصوصی فراهم می نماید تا فعالان مالی دو کشور بتوانند به طور مستقیم با یکدیگر در ارتباط باشند.

او تاکید نمود: بر روابط مستقیم تجاری با لوکزامبورگ تاکید داریم.

بعد از آن لیلا رستمی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و بلژیک و لوکزامبورگ گفت: در زمینه مواد غذایی (بخصوص لبنیات) و دارو، با توجه به آنکه تحت تحریم قرار نمی گیرند روابط مستقیم بانکی با بانک های بلژیک و لوکزامبورگ میسر است.

در انتها این نشست توافق شد اتاق های دو کشور نسبت به تنظیم تاریخی برای برگزاری وبینار آشنایی با اقتصاد ایران هماهنگی های لازم را انجام دهند تا ظرفیت ها و پتانسیل های تجارت با ایران در این وبینار به فعالان مالی لوکزامبورگ معرفی گردد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2299

به "در زمینه مواد غذایی، لبنیات و دارو فرصت همکاری با لوکزامبورگ وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در زمینه مواد غذایی، لبنیات و دارو فرصت همکاری با لوکزامبورگ وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید