خطر کرونای شدید برای افرادی که وقفه تنفسی در خواب دارند

به گزارش بیباپ، محققان آمریکایی می گویند در صورت داشتن آپنه خواب، احتمال ابتلا به کرونای شدید افزایش می یابد.

خطر کرونای شدید برای افرادی که وقفه تنفسی در خواب دارند

به گزارش به نقل از پایگاه آمریکایی webmd، بر اساس یک تحقیقات نو، افرادی که از وقفه تنفسی در خواب که از آن با نام آپنه خواب هم یاد می شود، رنج می برند، در خطر بالاتری از ابتلا به کرونا قرار دارند.

محققان شرکت کایزر پرمننته دریافتند بیماران هر چه بیشتر از ماسک های سی پپ (CPAP) به هنگام خواب استفاده می کنند، خطر ابتلای آن ها به بیماری کووید19 کاهش پیدا می کند.

در این تحقیق که از سوی تیمی به ریاست دکتر دنیس هوانگ (Dr. Dennis Hwang) به انجام رسید، اطلاعات حدود 82 هزار بیمار آمریکایی که برای اختلال خواب در سال های 2015 تا 2020 مورد ارزیابی قرار گرفته بودند، جمع آوری شد.

از میان این افراد، 1500 عدد از آن ها دارای آزمایش مثبت کرونا بودند که از این تعداد 224 عدد در بیمارستان بستری و 61 نفر هم یا در بخش مراقبت های ویژه بستری شدند یا جان خود را از دست دادند.

یافته های این پژوهشگران نشان داد وقفه تنفسی در خواب درمان نشده با نرخ بالاتر ابتلا به کرونا در ارتباط بوده است.

با وجود آنکه افراد مسن تر در معرض خطر بالاتری نسبت به ویروس کرونا قرار دارند اما این پژوهش اعلام کرده افزایش سن یا کاهش نرخ ابتلا همراه بوده است.

محققان در این پژوهش دریافتند بیماران مبتلای آپنه ای که از درمان سی پپ استفاده کرده اند، نرخ ابتلای کمتری به کرونا در مقایسه با بیمارانی که حتی آپنه به طور کلی نداشته اند، دارند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2068

به "خطر کرونای شدید برای افرادی که وقفه تنفسی در خواب دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر کرونای شدید برای افرادی که وقفه تنفسی در خواب دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید