فیلم ترسناک و فراطبیعی کندی من در گیشه خوش درخشید (باکس آفیس هفته)

به گزارش بیباپ، فیلم کندی من (Candyman) به کارگردانی نیا داکستا این هفته توانسته با فروشی قابل توجه صدر جدول باکس آفیس را به دست آورد.

فیلم ترسناک و فراطبیعی کندی من در گیشه خوش درخشید (باکس آفیس هفته)

از زمان شروع دنیاگیری کرونا فیلم های ترسناک عملکرد خوبی در گیشه داشته اند. در ابتدای سال 2020 و با شیوع کروناویروس فیلم مرد نامرئی با بازی الیزابت ماس حسابی دیده شد و پس از آن، طی ماه های اخیر احضار 3: شیطان مرا وادار کرد، یک مکان ساکت: بخش 2 و نفس نکش 2 با توجه به شرایط فعلی دنیا به فروش قابل قبولی دست پیدا کردند و رضایت کلی سینمادوستان و منتقدان را هم به دست آوردند.

حالا فیلم ترسناکِ اسلشر و فراطبیعی کندی من به کارگردانی نیا داکستا که دنباله مستقیمی برای فیلمی با همین نام و چهارمین نسخه از این مجموعه به تعداد می رود، توانسته با فروشی 22 میلیون دلاری در نخستین آخر هفته اکرانش فرایند موفقیت های فیلم های ترسناک در جدول فروش را تداوم ببخشد. جردن پیل، کارگردان فیلم های برو بیرون و آن به همراه وین روزنفلد و نیا داکستا فیلم نامه کندی من تازه را نوشته اند و از میان بازیگران آن می توان به یحیی عبدالمتین دوم، تیونا پریس، ناتان استیورات-جارت و کولمن دومینگو اشاره کرد.

تا به این ساعت در متاکریتیک، راتن تومیتوز و IMDb به ترتیب امتیاز 72 از 100، 85 از 100 و 64 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. اوون گلیبرمن منتقد ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای فیلم کندی من آورده است: کندی من تازه از طرح داستانی فیلم اصلی به نام یک طرح خیالی و شیطنت عروسک های شیطانی یاد می کند تا به مخاطب خود بگوید ساخته داکستا یک اثر واقعی ست، در حالی که فیلم قبلی، افسانه ای بوده است. رگه های درام کندی من 2021 بیشتر از اتفاقات اسلشر آن است و علاوه بر این ها، فیلم ساز به خوبی چند دغدغه اجتماعی را هم در اثر جای داده است.

فیلم اکشن-کمدی مرد آزاد طی آخر هفته گذشته با نمایش در 3940 سالن در آمریکا 13.5 میلیون دلار فروخته و در رده دوم جدول باکس آفیس این هفته قرار گرفته است. باکس آفیس موجو رقم درآمد بین المللی این فیلم تا به امروز را 100.3 میلیون دلار اعلام کرده تا مجموع فروش اثر تازه والت دیزنی بعد از 17 روز اکران از 179 میلیون دلار گذر کند.

داستان مرد آزاد، در دنیایی واقعی و درون یک بازی ویدیویی رقم می خورد. در بازی ویدیویی شهر آزاد، گای (با بازی رایان رینولدز) جوان شاد و دوست داشتنی است که زندگی معمولی و سالمی دارد. او صبح ها قهوه می نوشد، گوینده بانک است و با بهترین خود در شهر قدم می زنند. اما یک روز، هنگام عبور از کنار دختر مولوتوف (با بازی جودی کامر)، در نگاه اول عاشقش می شود و اینجا سرشروع اتفاقات هیجان انگیز داستان است و ناگهان گای شروع به بازنویسی برنامه ی شخصیت خود می کند و در بازی به مرد یاغی و سرکشی تبدیل می شود.

برای فیلم مرد آزاد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 77 از 100، 82 از 100 و 62 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد با فیلم اکشن-کمدی معمولی روبرو هستیم که احتمالا به خاطر جو سرخوشانه اش و شرایط دنیا در ماه های اخیر با استقبال خوبی از جانب سینمادوستان در گیشه روبرو شده است.

پویانمایی گشت پنجه ای: فیلم سینمایی طی هفته گذشته 6.6 میلیون دلار فروخته و جایگاه سوم جدول را تصاحب کرده است. محبوبیت بالای شخصیت های این انیمیشن در میان نوجوانان و عدم نمایش انیمیشن جالب توجه دیگری در سینماهای آمریکا مهم ترین دلایل توفیق گشت پنجه ای در گیشه هستند. باکس آفیس موجو رقم درآمد این انیمیشن از بازارهای بین المللی را هم پس از 10 روز نمایش 37.8 میلیون دلار اعلام کرده تا مجموع فروش گشت پنجه ای: فیلم سینمایی در سراسر دنیا به 61.9 میلیون دلار برسد.

در گشت پنجه ای: فیلم سینمایی رایدر و توله سگ ها به شهر ماجراجویی فراخوانده می شوند تا از هرج ومرج جلوگیری کنند. برای این پویانمایی در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 65 از 100، 79 از 100 و 50 از 100 ثبت شده است.

فیلم گشت و گذار در جنگل (Jungle Cruise) با بازی دواین جانسون و امیلی بلانت در پنجمین هفته اکرانش 5.02 میلیون دلار فروخته و به جایگاه چهارم جدول رضایت داده است. این فیلم بلاکباستری با بودجه ساخت 200 میلیون دلاری تا به امروز از گیشه آمریکا و بازارهای بین المللی به ترتیب 100 و 86.9 میلیون دلار کسب کرده است.

فیلم گشت و گذار در جنگل بر اساس مجذوب کنندهیت های پارک های دیزنی ساخته شده است. در این فیلم دواین جانسون نقش کاپیتانِ یک قایق به نام فرانک را بازی می کند. داستان گشت و گذار در جنگل از این قرار است که فرانک به همراه لیلی و برادرش مک گرگور مأموریت می یابند تا یک درخت جادویی را که قدرت های شفابخشی دارد، پیدا کنند. اما این کار چندان ساده نیست و در این جهت آن ها می بایست با حیوانات وحشی و رقیب آلمانی اشان بجنگند.

در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز برای این فیلم به ترتیب امتیاز 66 از 100، 50 از 100 و 63 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد عموم منتقدان و سینمادوستان نگاه متوسطی به گشت و گذار در جنگل داشته اند. تیم برایتون منتقد Alternate Ending در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: فیلم گشت و گذار در جنگل از مفاهیم قابل توجه ای صحبت نمی کند، اما بخش های زیادی از نیمه ابتدایی آن مفرح و سرگرم کننده اند. در یکی دیگر از نقدهای به ثبت رسیده برای گشت و گذار در جنگل، آل اسکندر از The Patriot Ledger فیلم را این گونه ارزیابی کرده است: مزخرفی که به طرز شگفت انگیزی زمان کمی از آن هرز رفته است. این فیلم با بازی جانسون و بلانت دقیقا همان چیزی است که تماشاگر انتظار دارد.

نفس نکش 2 (Dont Breathe 2) در سومین هفته اکرانش با یک پله سقوط نسبت به هفته گذشته در جایگاه پنجم جدول باکس آفیس قرار گرفته است. این فیلم ترسناک و هیجان انگیز هفته گذشته با نمایش در 2703 سالن در آمریکا 2.8 میلیون دلار فرخت تا مجموع درآمدش در سراسر دنیا را به 35.3 میلیون دلار برساند.

اتفاقات فیلم نفس نکش 2 حدود هفت سال پس از فیلم اول رقم می خورد و حالا پیرمرد یک دختر جوان یتیم را که از آتش سوزی خانه اشان نجات یافته زیر پر و بال خود گرفته است. آن ها زندگی آرامی باهم دارند تا اینکه چند جوان خلافکار دختر را می ربایند. حال مرد نابینا باید برای نجات دخترخوانده اش به خانه آدم ربایان برود و این سرشروع اتفاقات هیجان انگیز داستان است. کارگردانی این فیلم را رودو سایگس بر عهده دارد. سایگس در فیلم قبلی در نوشتن فیلم نامه با فده آلوارز همکاری کرده بود و حالا در نخستین تجربه کارگردانی اش سکان ساخت نسخه دوم نفس نکش را در دست گرفته است.

در راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 17 و 35 بررسی امتیاز 48 از 100 و 51 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده که نشان می دهد از نظر منتقدان نفس نکش 2 در قیاس با فیلم نخست، اثر ضعیف تری است. اوون گلیبرمن منتقد باسابقه ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: با وجود تمام لحظات ترسناکِ اُپرایی و غالبا بی ثمرِ نیمه دوم فیلم، نفس نکش 2 به مقدار فیلم نخست مجذوب کننده نیست. اگرچه نفس نکش 2 در مجموع راضی کننده است، اما ردی از نبوغ و نوآوری در آن به چشم نمی خورد.

فیلم درام-بیوگرافی بزرگداشت (Respect) با عملکردی قابل قبول این هفته هم در میان 10 فیلم پرفروش آمریکا به جای مانده و توانسته طی آخر هفته گذشته 2.1 میلیون دلار بفروشد و در رتبه ششم باکس آفیس قرار بگیرد. این فیلم به کارگردانی لیزل تامی و فیلم نامه ای از تریسی اسکات ویلسون بر اساس زندگی خواننده آمریکایی به نام آرتا فرانکلین ساخته شده است و از میان بازیگران آن می توان به جنیفر هادسون (نقش اصلی)، فارست ویتاکر، مارلون ویانز، کارن کلارک شرد، آودرا مک دونالد، مارک مارون، تیتوس برگس، سایکون سنگبلو و هیلی کیلگور اشاره کرد.

آریتا فرانکلین به ملکه روح معروفیت داشت و در مدت بیش از نیم قرن فعالیت هنری اش 18 جایزه گرمی برد. فرانکلین در سال 2010 به سرطان لوزالمعده مبتلا شد و در نهایت، سال 2017 به خاطر این بیماری درگذشت. وی به جز عرصه هنر، در جنبش های حقوق مدنی هم فعال بود.

با وجود عملکرد رضایت بخش فیلم تازه یونایتد آرتیستس و یونیورسال پیچکرز در زمینه فروش، اما منتقدان و سینما دوستان خیلی بزرگداشت را دوست نداشته اند. در هر دو پایگاه راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب بر اساس 104 و 34 بررسی امتیاز 63 از 100 برای این فیلم به ثبت رسیده است. البته در این بین بعضی منتقدان برخورد بزرگداشت با موسیقی را جالب توجه ارزیابی کرده اند و به نام نمونه جاناتان دبلیو هیکمن در بخشی از یادداشت خود آورده است: بزرگداشت به موسیقی احترام می گذارد. هر اجرای تکی، ممتاز و مجذوب کننده است و به داستانِ ملودرامِ محکم فیلم روح می بخشد.

جوخه انتحار (The Suicide Squad) با بازی مارگو رابی بمبی بود که عمل نکرد! بسیاری از سینمادوستان انتظار داشتند فروش این فیلم در چهار هفته نخست نمایش اش دز آمریکا از 100 میلیون دلار فراتر برود، اما فیلم تازه دی سی طی این مدت تنها 52 میلیون دلار فروخته و با احتساب درآمد 102 میلیون دلاری اش از گیشه بین المللی، جوخه انتحار بعد از 24 روز اکران در سراسر دنیا، 155.3 میلیون دلار فروخته است.

عموم منتقدان و سینمادوستان اثر تازه DC را نسبت به نسخه قبلی اثر بهتری می دانند. برای جوخه انتحار 2021 تا به این ساعت در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 76 از 100، 74 از 100 و 91 از 100 به ثبت رسیده است. رابی کالین، منتقد تلگراف در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده: جوخه انتحار تازه نسبت به نسخه قبلی از هر نظر فیلم بهتری است. اگر از تماشای جوخه انتخار 2016 ناراضی هستید، بد نیست بدانید فیلم تازه دارای دنیای رنگارنگ و خیره کننده و در عین حال بی رحمانه است که از لحاظ احساسی نکات قابل توجه ای در آن وجود دارد. خلاصه داستان رسمی جوخه انتحار به این شرح است: خلافکارانی از دنیای DC در زندان به گروه ویژه مخفی می پیوندند تا برای انجام مأموریت تازهشان آماده شوند، اما برای شروعِ کارِ خود باید آزمایش های دشواری را پشت سر بگذارند

فیلم محافظ (The Protege) به کارگردانی مارتین کمپل و با بازی مایکل کیتون، ساموئل ال. جکسون و مگی کیو در دومین آخر هفته اکرانش با نمایش در 2577 سالن 1.6 میلیون دلار فروخته و در جایگاه هشتم جدول قرار گرفته است.

شخصیت محوری این فیلم اکشن آدمکشی به نام آنا داتون است که قصد دارد از قاتل استادش انتقام بگیرد. مگی کیو در نقش داتون حضور پیدا کرده و ساموئل ال. جکسون هم نقش استاد این کاراکتر را بازی کرده است.

فیلم ترسناک و روان شناختی خانه شب (The Night House) به کارگردانی دیوید بروکنر و نویسندگی بن کالینز و لوک پیوتروسکی با یک پله تنزل در قیاس با هفته گذشته و فروشی 1.2 میلیون دلاری به جایگاه نهم جدول پرفروش ترین فیلم های در حال اکران آمریکا رضایت داده است.

برای خانه شب در IMDb، متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب امتیاز 71 از 100، 68 از 100 و 86 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهند با فیلم ترسناک قابل توجه ای روبرو هستیم. درک نامیت منتقد مجله اسلنت در بخشی از یادداشت خود برای این فیلم آورده است: خانه شب روایت داستان های کلیشه ای ارواح را به سطح بالاتری می برد و به روشی مجذوب کننده و شگفت انگیز، روبرو با کلیشه های این ژانر را به نمایش می گذارد.

فیلم اولد یا پیری (Old) به کارگردانی ام. نایت شیامالان دوباره به جمع پرفروش ترین ها بازگشته است. اولد این هفته در آمریکا 840 هزار دلار فروخته و باکس آفیس موجو مجموع درآمد آن در بازارهای بین المللی و آمریکا را پس از 38 روز نمایش به ترتیب 38 و 46.5 میلیون دلار اعلام کرده است.

فیلم اولد با بازی الیزا اسکلن، توماسین مک کنزی، آرون پیر و ابی لی بر اساس رمان گرافیکی قلعه شن ساخته پیر اسکار لوی و فردریک پیترز ساخته شده است. در خلاصه داستان رسمی فیلم آمده: خانواده ای در یک روز گرم تابستانی برای استراحت به ساحل می فرایند، اما خیلی زود متوجه می شوند اتفاقات عجیبی در حال وقوع است و در آن ساحل، با گذشت یک ساعت، آن ها چند سال پیر می شوند!

تا به این ساعت برای اولد در IMDb، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب امتیاز 61 از 100، 52 از 100 و 54 از 100 به ثبت رسیده که نشان می هد شیامالان بازهم هوادارانش را ناامید کرده است. کیفیت آثار این کارگردان نامزد جایزه اسکار که بارها با کارگردان های بزرگی همچون استیون اسپیلبرگ و آلفرد هیچکاک مقایسه شده، طی سال های اخیر افت محسوسی داشته و انتظارات سینمادوستان را برآورده نکرده است. کریستوفر لوید، منتقد The Film Yap در بخشی از نقد خود برای اولد آورده: با وجود اینکه شیامالان برای خلق صحنه های ترسناک تمام تلاش خود را به کار بسته و بعضی دقایق فیلم جالب توجه شده است، اما متأسفانه در بعضی سکانس ها با کمدی ناخواسته طرف هستیم و بعضی اتفاقات به جای اینکه بیننده را بترسانند، او را به خنده وامی دارند!

نام فیلمهفته اکرانفروش آخر هفتهفروش کلی
کندی من

Candyman

12222
مرد آزاد

Free Guy

313.178.9
گشت پنجه ای: فیلم سینمایی

PAW Patrol: The Movie

26.624.1
گشت وگذار در جنگل

Jungle Cruise

55100
نفس نکش 2

Dont Breathe 2

32.824.6
بزرگداشت

Respect

32.219.7
جوخه انتحار

The Suicide Squad

62.0352.7
محافظ

The Protege

21.65.7
خانه شب

The Night House

21.25.1
اولد / پیری

Old

60.846.5

* رقم فروش بر اساس میلیون دلار است.

منبع: BoxOfficeMojo

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2077

به "فیلم ترسناک و فراطبیعی کندی من در گیشه خوش درخشید (باکس آفیس هفته)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ترسناک و فراطبیعی کندی من در گیشه خوش درخشید (باکس آفیس هفته)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید