خبرنگاران زیرساخت سرمایه گذاری در سقز باید توسعه یافته و تکمیل شود

به گزارش بیباپ، سنندج - خبرنگاران - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز گفت: باید زیرساخت های لازم در شهرک ها و نواحی صنعتی این شهرستان قبل از واگذاری به سرمایه گذاران آماده و تکمیل باشد که این کار بطور کامل تحقق نیافته و نیاز به توسعه دارد.

خبرنگاران زیرساخت سرمایه گذاری در سقز باید توسعه یافته و تکمیل شود

بهنام میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: کمبود زمین مناسب برای واگذاری به سرمایه گذاران جدید، بلاتکلبف بودن بخشی از زمین های شهرک ها و نواحی صنعتی که برای امر تولید واگذار شده و همچنین نداشتن مرکز فناوری توسعه و شهرک فناوری از مسائل زیرساختی توسعه صنعتی شهرستان سقز است.

وی با اشاره به مراجعه تعدادی از سرمایه گذاران به فرمانداری و اداره صنعت، معدن و تجارت سقز، گلایه آنان پیرامون کمبود زمین مناسب برای سرمایه گذاری و تعلل در آماده سازی زمین واگذار شده از نظر زیرساخت ها، خواستار تدبیر و تسریع شرکت شهرک های استان برای حل این مسائل شد.

میرزایی افزود: اگر چه اقدامات شرکت شهرک ها و نواحی صنعتی ستودنی است و در سال های گذشته 100 هکتار زمین برای راه اندازی شهرک صنعتی شماره 2 در اراضی روستای عصرآباد مشخص شده اما از نظر جانمایی و به لحاظ مسطح بودن مناسب نیست و در صورت معرفی و واگذاری آن به سرمایه گذار برای تسطیح و خاکبرداری هزینه بردار بوده و در همان نگاه اول منجر به فرار سرمایه گذار می شود.

وی یادآور شد: بنا بر اعلام شرکت شهرک های صنعتی استان کردستان، در سه سال اخیر پنج میلیارد و 650 میلیون تومان برای آماده سازی زیرساخت های شهرک صنعتی سقز و ناحیه صنعتی صاحب هزینه شده اما در قبال حجم قابل توجه و استقبال سرمایه گذاران، این میزان هزینه کافی نیست.

میرزایی از شرکت شهرک های صنعتی استان خواست، قرارداد زمین های واگذار شده به سرمایه گذارانی که نتوانسته اند در موعد و زمان لازم طرح تولیدی خود راه راه اندازی کنند، فسخ و زمین به سرمایه گذاران جدید با أخذ تعهد مبنی بر راه اندازی در بازه زمانی کوتاه واگذار شود.

وی به مساعدت شرکت شهرک های صنعتی کردستان مبنی بر ایجاد شهرک فناوری برای طرح های دانش بنیان، تحقیقاتی و صنعتی در شهرک صنعتی سقز اشاره کرد و گفت: مقرر است ساختمان مرکز فناوری در ناحیه صنعتی صاحب یا در شهرک شماره 2 سقز ایجاد شود.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سقز هدف از راه اندازی این مرکز را مشاوره دادن مشاوران به سرمایه گذاران برای اجرای طرح و تبدیل ایده به طرحهای تولیدی برشمرد و تاکید کرد: هم اکنون 22 مشاور در سنندج به سرمایه گذاران و تولیدکنندگان مشاوره می دهند که قصد داریم مشابه چنین مرکزی برای مشاوره به سرمایه گذاران را در سقز ایجاد کنیم.

سقز با بیش از 226 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در 190 کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1399 بروزرسانی: 30 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1385

به "خبرنگاران زیرساخت سرمایه گذاری در سقز باید توسعه یافته و تکمیل شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران زیرساخت سرمایه گذاری در سقز باید توسعه یافته و تکمیل شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید