خبرنگاران بیش از سه هزار دانشجوی ترکیه از خارج به خانه برمی گردند

به گزارش بیباپ، تهران-خبرنگاران-مولود چاووش اوغلو وزیر امورخارجه ترکیه شنبه شب بیان کرد که سه هزار و 358 دانشجوی این کشور از هفت کشور جهان به ترکیه منتقل خواهند شد.

خبرنگاران بیش از سه هزار دانشجوی ترکیه از خارج به خانه برمی گردند

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت ترک اصل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، چاووش اوغلو گفت که این افراد در خوابگاه های استان های سامسون (در شمال ترکیه) و ساکاریا قرنطینه خواهند شد.

در همین ارتباط دولت رجب طیب اردوغان در راستای اقدامات اضافی برای مقابله با شیوع کووید-19، برای شهروندان بالای 65 سال و مبتلایان به بیماری های مزمن منع آمد و شد اعمال کرد.

وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه نیز در این باره گفت که پروازهای رفت و برگشت به 46 کشور جدید از ساعت 17 روز شنبه متوقف شده است.

همچنین وزارت بهداشت ترکیه از کیت تشخیص 15 دقیقه ای ویروس کرونا جدید رونمایی نموده است.

این کیت تشخیص در آزمایشگاه بیولوژی اداره بهداشت عمومی ترکیه ساخته شده است.

رییس جمهوری ترکیه شنبه شب نیز از مردم این کشور خواست تا برای مهار کرونا در خانه بمانند و از تردد خودداری نمایند.

درپی شیوع موارد ابتلا به کرونا در کشورهای اروپایی، ترکیه سطح تدابیر خود را افزایش داد و در مرحله نخست از شهروندانی که وارد کشور می شوند، خواست به مدت 14 روز در خانه قرنطینه شوند.

با ورود گسترده عمره گزاران به ترکیه در هفته های گذشته و رعایت نکردن 14 روزه قرنطینه از سوی عمره گذاران؛ آنکارا تصمیم گرفت که تمام شهروندانی که از خارج وارد کشور می شوند 2 هفته تحت قرنطینه دولتی قرار گیرند.

با مشاهده نخستین مورد ابتلا به کرونا در 10 روز گذشته سطح تدابیر پیشگیرانه ترکیه نیز افزایش یافت و این کشور تمام مدارس و دانشگاهها و پس از آن اماکن عمومی تعطیل شد.

اردوغان چهار روز پیش نیز در کمیته عالی مبارزه با کرونا گفت که یک بسته مالی شامل 100 میلیارد لیر را برای جبران تبعات مالی کرونا اجرایی خواهد نمود.

به دستور اردوغان، همچنین تمام نشست ها و فعالیت ها در فضای بسته و باز علمی، فرهنگی، هنری و دیگر حوزه ها در ترکیه تا انتها آوریل (12 اردیبهشت) به تعویق افتاده است.

شمار افراد مبتلا به کرونا در ترکیه تا به امروز به 670 نفر رسیده است و 9 نفر نیز بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

تا به امروز 297 هزار و 455 نفر به ویروس کووید-19 مبتلا، 12 هزار و 775 نفر جان باخته و94 هزار و 854 نفر بهبود یافته اند.

ویروس کرونا برای اولین بار در 12 دسامبر (آذر - دی ماه) گذشته در چین و در شهر ووهان شیوع پیدا کرد، اما پکن به طور رسمی در اواسط ژانویه (دی- بهمن) آن را گفت.

سازمان بهداشت دنیای چندی پیش برای مقابله با انتشار ویروس کرونا در سطح دنیا آماده باش عمومی گفت.

تا به امروز 297 هزار و 455 نفر به این ویروس مبتلا و 12 هزار و 775 نفر جان باخته و94 هزار و 854 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 853

به "خبرنگاران بیش از سه هزار دانشجوی ترکیه از خارج به خانه برمی گردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از سه هزار دانشجوی ترکیه از خارج به خانه برمی گردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید