معاون وزیر راه: بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود ، اتصال چین به اروپا به وسیله راه آهن ایران

به گزارش بیباپ، رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود، گفت: این کریدور از چین به قزاقستان و ترکمنستان می رود و از سرخس وارد ایران می گردد و سپس به ترکیه و اروپا می رود.

معاون وزیر راه: بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود ، اتصال چین به اروپا به وسیله راه آهن ایران

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، سعید رسولی امروز در حاشیه هفتمین اجلاس ایستگاه های آینده که توسط اتحادیه بین المللی راه آ هن های جهان در تهران در حال برگزاری است گفت: در ارتباط با راه ابریشم (کریدور جنوبی) چندی پیش سندی در آنکارا به امضا رساندیم و به زودی شاهد فعالیت ایران در این کریدور خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: این کریدور از کشور چین به قزاقستان و ترکمنستان می رود و از سرخس وارد ایران می گردد و سپس به ترکیه و اروپا می رود.

رسولی ادامه داد: بدین ترتیب اگر از کریدور شمالی جهت چین به ترکیه و اروپا حذف شدیم در کریدور راه ابریشم حضور داریم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران عضو وابسته CIS شد و این موضوع در بلاروس ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اتحادیه بین المللی راه آهن های جهان یاری های فنی، علمی و تخصصی به راه آهن های جهان می نماید، اما در انجام پروژه ها از قواعد سرمایه گذاری بین المللی تبعیت می نماید؛ بنابراین گزارش در این مراسم دبیر اجرایی اتحادیه بین المللی راه آهن ها، وزیر راه و شهرسازی، شهردار تهران، مدیران راه آهن بعضی کشور های اروپایی و جمعی از دست اندرکاران حمل و نقل ریلی جهان حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 548

به "معاون وزیر راه: بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود ، اتصال چین به اروپا به وسیله راه آهن ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون وزیر راه: بزودی شاهد فعالیت ایران در راه ابریشم خواهیم بود ، اتصال چین به اروپا به وسیله راه آهن ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید