توجه ویژه دولت به اقشار خاص در شرایط کرونایی

به گزارش بیباپ، خبرنگاران/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی از برنامه های حمایتی دولت از اقشار خاص متأثر از بحران کرونا خبر داد.

توجه ویژه دولت به اقشار خاص در شرایط کرونایی

محمدصادق معتمدیان، امروز سه شنبه 27 اسفند در کمیته اقتصادی ذیل ستاد استانی مدیریت کرونای استان، خاطرنشان کرد: اقشار خاصی همچون کارگران فصلی، دستفروشان و... که به علت تعطیلی کار و حرفه شان آسیب دیدند، در این طرح حمایتی دیده شده اند.

به گزارش خبرنگاران، وی ادامه داد: تخصیص بسته های معیشتی، اختصاص تسهیلات کم بهره و تعویق اقساط تسهیلات بانکی از مهم ترین برنامه های دولت در این طرح است.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: این بسته های معیشتی برای 1.5 میلیون خانوار در کل کشور پرداخت می شود.

معتمدیان با اشاره به پیگیری های اجرا شده در زمینه تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز استان، ضمن تأکید بر رعایت اولویت ها در توزیع اقلام گفت: تزریق اقلام بهداشتی به استان باید به گونه ای باشد که مردم در تأمین نیازهای خود با مشکل روبرو نشوند.

وی با تأکید بر انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه شیوع بیماری کرونا، یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی باید انجام آزمایش تشخیصی برای افرادی که در خانواده، بیمار کرونایی دارند را اجباری کند و این افراد بلافاصله تحت کنترل قرار گیرند.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی باید نسبت به تأمین بسته های اقلام بهداشتی مورد نیاز در این خانواده ها اقدام کند.

استاندار خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: قرنطینه بیمار، کنترل کامل افرادی که با بیماران در ارتباط بوده اند و تأمین اقلام بهداشتی مورد نیاز خانواده ها همه در راستای پیشگیری از شیوع کروناست.

معتمدیان ضمن قدردانی از گروه های خودجوش مردمی که خود را مکلف به ضد عفونی کردن معابر و گندزدایی عابربانک ها و پمپ بنزین ها کرده اند، اظهار کرد: با توجه به حساسیت موضوع و از آن جایی که گندزدایی ها باید بر اساس پروتکل های بهداشتی صورت گیرد، لذا لازم است این اقدامات با هماهنگی کامل انجام شود.

وی، آموزش افرادی که به این گونه اقدامات عام المنفعه اقدام کرده اند را شرط اصلی در اجرای درست کار برشمرد.

استاندار خراسان جنوبی، اطلاع رسانی درست دستگاه ها در خصوص اقدامات و مصوبات ستاد استانی کرونا را لازمه اطمینان بخشی به مردم اعلام کرد و گفت: هم افزایی دستگاه ها و مشارکت مردم در اجرایی شدن مصوبات ستاد، اصل بسیار مهمی در شکست کرونا است.

گفتنی است؛ مدیران عضو کمیته اقتصادی ذیل ستاد استانی مدیریت کرونا هم در این جلسه به تشریح اقدامات اجرا شده پرداختند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 980

به "توجه ویژه دولت به اقشار خاص در شرایط کرونایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توجه ویژه دولت به اقشار خاص در شرایط کرونایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید