تاکید بر اجرای ابتکارعمل فرانسه در نشست حریری و عون

به گزارش بیباپ، نخست وزیر اسبق لبنان بیان کرد، ابتکار عمل سیاسی رئیس جمهوری فرانسه آخرین فرصت باقی مانده برای توقف فروپاشی لبنان است.

تاکید بر اجرای ابتکارعمل فرانسه در نشست حریری و عون

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از سایت النشره، سعد حریری، نخست وزیر اسبق لبنان پس از ملاقات با میشل عون، رئیس جمهوری این کشور اظهار داشت: طرح ابتکاری امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه، آخرین فرصت باقی مانده برای توقف فروپاشی کشورمان و بازسازی بیروت است، همگان این موضوع را می دانند و به خوبی مطلع هستند که زمانی در اختیار نداریم تا بخواهیم آن را برای نزاع های سیاسی از دست بدهیم.

حریری همچنین توضیح داد، اصلاحات تعیین شده در کاخ صنوبر به مثابه بیانیه وزارتی دولت جدید است و به ماکرون این اجازه را می دهد طبق آنچه متعهد شده است جامعه جهانی را برای سرمایه گذاری در لبنان و تامین بودجه متقاعد کند و این تنها راه توقف فروپاشی لبنان است.

وی در ادامه اضافه کرد: امروز (دوشنبه) من افتخار ملاقات با رئیس جمهوری لبنان را داشتم و به اطلاع رئیس جمهوری رساندم که هیئتی برای تماس با تمام فراکسیون های سیاسی می فرستم تا اطمینان پیدا کنم که آن ها به تمام بندهای طرح فرانسه که در اوایل ماه گذشته میلادی در کاخ صنوبر با حضور ماکرون، بر سر آن توافق شد، متعهد هستند.

حریری بیان کرد: آنچه در رسانه ها درباره این طرح و موضوع سهمیه بندی و شروط حزبی مطرح شده، همه بی ارتباط و خارج از موضوع بوده است .

وی همچنین گفت: پیشنهاد رئیس جمهوری لبنان شامل تشکیل دولتی از افراد متخصص و غیرحزبی بود که دست به اصلاحات تعیینی بزند و باید تأکید کنیم که عدم حضور احزاب در دولت فقط برای چند ماه تا اجرای اصلاحات اقتصادی و اقتصادی است.

نخست وزیر اسبق لبنان اظهار داشت: همه می دانیم که دولت هایی که به صورت سنتی در لبنان شکل گرفتند در اصلاحات شکست خوردند و کشور را به این شرایط کنونی کشاندند و اصلاحات مطلوب کاملا تعیین است و در سندی در کاخ صنوبر تدوین شد که به مثابه برنامه دولت جدید خواهد بود.

حریری همچنین اظهار کرد، تشکیل چنین دولتی به رئیس جمهوری فرانسه این اجازه را می دهد که جامعه جهانی را به سرمایه گذاری در لبنان متقاعد کند.

وی گفت، کسانی که عقیده و نظرشان را درباره طرح فرانسه تغییر داده اند مسؤولیت خود را در مقابل لبنانی ها بر عهده بگیرند.

حریری تأکید کرد: من اطمینان دارم که گروه های سیاسی عاقل تر و واقع بینانه تر از آن هستند که تنها فرصت برای توقف فروپاشی را از دست بدهند.

از سوی دیگر، رئیس جمهوری لبنان در جریان ملاقات با سعد حریری گفت: من بر لزوم تشکیل دولت جدید در سریع ترین زمان ممکن تاکید دارم چرا که اوضاع دیگر تحمل وخیم تر شدن را ندارد.

وی همچنین بر لزوم پایبندی به طرح ابتکاری فرانسه تاکید نمود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1309

به "تاکید بر اجرای ابتکارعمل فرانسه در نشست حریری و عون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید بر اجرای ابتکارعمل فرانسه در نشست حریری و عون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید