میشل عون : حریری چیز جدیدی درباره تشکیل دولت مطرح نکرد

به گزارش بیباپ، ریاست جمهوری لبنان گفت که نخست وزیر مکلف این کشور در جریان ملاقات آدینه با رئیس جمهور چیز جدیدی را درباره تشکیل دولت مطرح نکرده است.

میشل عون : حریری چیز جدیدی درباره تشکیل دولت مطرح نکرد

به نقل از صدی البلد، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای با اشاره به ملاقات روز آدینه میان سعد حریری نخست وزیر مکلف و میشل عون، رئیس جمهوری لبنان در کاخ بعبدا تأکید کرد که حریری در این ملاقات چیز جدیدی درباره تشکیل دولت آینده لبنان مطرح نکرد.

در این بیانیه آمده است: میشل عون به درخواست حریری میزبان وی در کاخ بعبدا بود و دو طرف درباره موضوع تشکیل دولت جدید پس از سفرهای حریری به خارج از کشور گفت وگو کردند و تعیین شد که حریری چیز جدیدی درباره تشکیل دولت به دست نیاورده است.

حریری آدینه پس از حدود دو ماه قطعی روابط و اختلاف با میشل عون به کاخ بعبدا رفت و با رئیس جمهوری لبنان ملاقات کرد.

سعد حریری در سخنانی پس از دیار با عون با تاکید بر لزوم تشکیل دولت از تکنوکرات ها، عنوان داشت که تا به الان پیشرفتی حاصل نشده است.

حریری گفت: با رئیس جمهور رایزنی کردم و رایزنی ها را تکمیل خواهم کرد. به وی فرصت طلائی که در اختیار ما است، توضیح دادم. هر گروهی مسئول مواضع خود از امروز به بعد است.

اختلاف میان عون و حریری از دسامبر به دلیل اختلاف نظر درباره تشکیل کابینه، تشدید شد و هفته گذشته به اوج خود رسید و عون در سخنانی حریری را آشکارا دروغگو خطاب کرد.

حریری اکتبر به تشکیل دولت مکلف شد و تعهد داد فورا دولتی تشکیل دهد که قادر به احیای نقشه راه فرانسه باشد اما اختلافات سیاسی قدیمی مذاکرات تشکیل دولت را ناکام گذاشته است و این درحالی است که آژانس های سازمان ملل نسبت به فاجعه اجتماعی در لبنان به دلیل پیامدهای انفجار بندر بیروت و همچنین بحران مالی و کرونا هشدار می دهند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1791

به "میشل عون : حریری چیز جدیدی درباره تشکیل دولت مطرح نکرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میشل عون : حریری چیز جدیدی درباره تشکیل دولت مطرح نکرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید