اتحادیه اروپا مخالفت خود با اقدام چین درباره هنگ کنگ اعلام نمود

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبگاه اتحادیه اروپا، جوزف بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به تصویب قانون امنیت ملی چین که در باره هنگ کنگ است، بیانیه ای صادر کرد.

اتحادیه اروپا مخالفت خود با اقدام چین درباره هنگ کنگ اعلام نمود

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در این بیانیه گفته شده است که اتحادیه اروپا نگرانی عمیق خود را از گام هایی که توسط چین در تاریخ 28 مه اتخاذ شده ابراز می دارد و این گام ها با تعهدات بین المللی چین و همچنین قوانین اولیه هنگ کنگ تطابق ندارد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه همچنین تاکید نموده است که تصویب قانون امنیت ملی در مجلس چین، اصول یک کشور، دو سیستم و خودمختاری هنگ کنگ را با خطر روبرو می نماید.

بورل در این بیانیه در عین حال تاکید نموده که روابط اتحادیه اروپا با چین بر اساس احترام و اعتماد متقابل است، اگرچه به گفته او این تصمیم سوال ها درباره تعهدات بین المللی چین را افزایش می دهد.

مجلس چین به تازگی قانون امنیت ملی را که مربوط به هنگ کنگ است به تصویب رسانده و این قانون قرار است از اول سال میلادی آینده اجرایی گردد.

چین پیش از این دخالت کشورهای غربی در امور داخلی خود و مسائل هنگ کنگ را رد و بر پیگیری راه چاره یک کشور، دو سیستم یا سیاست چین واحد تاکید نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1232

به "اتحادیه اروپا مخالفت خود با اقدام چین درباره هنگ کنگ اعلام نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا مخالفت خود با اقدام چین درباره هنگ کنگ اعلام نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید