کل استان قزوین فقط 6 کتابخانه روستایی دارد

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در قزوین، بابک قرالی رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در ملاقات با فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با تاکید بر لزوم توجه به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: یکی از مهم ترین دغدغه ها در استان قزوین راهنمایی کشاورزان از شیوه های سنتی کشت به شیوه های مدرن تر و آشنایی با روش های نوین در مراحل مختلف کار است.

کل استان قزوین فقط 6 کتابخانه روستایی دارد

وی گفت: قطعا این تغییر نگرش می تواند در ارتقاء و حفظ صندلی ویژه استان قزوین در حوزه کشاورزی و تامین سهم خود در سبد غذایی کشور یاری نماینده باشد که یکی از اصلی ترین ابزارهای برای تحقق این امر ترویج کتابخوانی بین کشاورزان است.

رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان قزوین اضافه نمود: کشاورزان، باغداران و دامداران به عنوان اصلی ترین بهره برداران این بخش می توانند با استفاده از کتاب های تخصصی در کنار آموزش های ارائه شده از سوی این مرکز اتفاقات خوبی را در این حوزه رقم بزنند.

قرالی بیان نمود: مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین این آمادگی را دارد که در صورت انعقاد تفاهم نامه مشترک با اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین بسترهای توسعه و ترویج کتابخوانی را بین مخاطبین خود فراهم کند.

وی اضافه نمود: هیچ طرح آموزشی بدون پشتوانه علمی و استفاده از کتاب های تخصصی به نتیجه نمی رسد و از این رو احتیاجمند همکاری نهاد کتابخانه های عمومی در تامین کتب تخصصی و در دسترس قرار دادن این کتابها برای جامعه هدف خود هستیم.

کتابخانه های روستایی قزوین جوابگوی احتیاج نیست

فاطمه محمدبیگی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره آمادگی کامل نهاد کتابخانه ها برای همراهی در این امر گفت: باید بپذیریم که یکی از مولفه های توسعه و افزایش کتابخوانی در دسترس بودن کتاب است که متاسفانه در این خصوص در روستاهای استان قزوین با چالش روبرو هستیم.

وی اضافه نمود: در حال حاضر از تعداد 37 کتابخانه عمومی که در سراسر استان قزوین فعال هستند، تنها 6 کتابخانه در بخش های روستایی فعالیت می نمایند که همین آمار نشان از مسائل فراوان در این حوزه دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین توضیح داد: امروز کاملا بر این امر واقف هستیم که تعداد کتابخانه های عمومی استان در بخش روستایی ناکافی است اما حقیقتا اعتبارات کافی برای توسعه و گسترش این تعداد کتابخانه در استان وجود ندارد.

محمدبیگی اضافه نمود: کتابخوانی شرط اصلی توسعه در همه بخش هاست و اگر بهره برداران حوزه کشاورزی و دامی احتیاجمند کتب تخصصی باشند آماده همراهی هستیم و می توانیم کتاب های مورد نظر را در این بخش تامین و در اختیار این افراد قرار دهیم.

وی گفت: در حال حاضر در حوزه روستایی نیز کوشش های زیادی برای تاسیس کتابخانه روستایی و کتابخانه های سیار انجام شده است و هم اکنون در صورت تامین امکانات آمادگی تجهیز و تکمیل کتابخانه های روستایی را داریم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1942

به "کل استان قزوین فقط 6 کتابخانه روستایی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کل استان قزوین فقط 6 کتابخانه روستایی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید