کره شمالی در سال جدید؛ شاخه زیتون برای همسایه جنوبی، محتاط دربرابر آمریکا

به گزارش بیباپ، رئیس کره شمالی خود را برای ریاست جلسه ای آماده می نماید که به نظر منعکس کننده سیاست های این کشور در سال آینده میلادی است.

کره شمالی در سال جدید؛ شاخه زیتون برای همسایه جنوبی، محتاط دربرابر آمریکا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، با انتها سال 2020 رئیس کره شمالی با چالش های متعددی ازجمله تحریم های بین المللی، بلایای طبیعی و عواقب ناشی از بستن مرزهای این کشور به دلیل شیوع کرونا درگیر بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در سال میلادی 2020 از یک سو زرادخانه های هسته ای کره شمالی گسترش یافت و از سوی دیگر دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ بدون هیچ لغو تحریمی انتها یافت. از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهوری آینده آمریکا گفته که از تحریم های کره شمالی نخواهد کاست.

به نظر می رسد رئیس کره شمالی با پیش بینی سیاست خارجی رئیس جمهوری جدید آمریکا به دنبال استفاده از کنگره این کشور برای تمرکز بر موضوعات داخلی و یاری به توسعه اقتصاد این کشور با تکیه بر توانمندی های موجود در داخل کره شمالی است.

به اعتقاد ریچل مینیونگ لی، تحلیلگر سابق دولت آمریکا در مسائل کره شمالی این کشور باتوجه به کاهش تبادلات تجاری با چین تا 75 درصد به دلیل بسته شدن مرزهای این کشور براثر شیوع کرونا، مسائل پیونگ یانگ در سال 2021 احتمالا ادامه خواهد داشت و از این رو این کشور سیاستهای مالی و سیاسی محتاطانه تری درپیش خواهد گرفت.

به همین دلیل رئیس کره شمالی در ماه اکتبر کمپین 80 روزه ای برای دستیابی به اهداف خود در بخش مالی تا پیش از شروع کنگره در ماه ژانویه را شروع کرد.

به نظر می رسد در جلسه آینده کنگره کیم جنگ اون پیشنهاداتی را برای بهبود روابط با همسایه جنوبی خود پس از غلبه بر ویروس کرونا ارائه کند.

اما کارشناسان پیش بینی می نمایند که رئیس کره شمالی سکوت خود در رابطه با تعلیق مذاکرات هسته ای با کره شمالی و یا دولت جدید آمریکا نخواهد شکست. به اعتقاد لی رئیس کره شمالی میخواهد تا زمان شکل گیری سیاست دولت بایدن در قبال کره شمالی تا اندازه ای انعطاف پذیری خود را حفظ کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1534

به "کره شمالی در سال جدید؛ شاخه زیتون برای همسایه جنوبی، محتاط دربرابر آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره شمالی در سال جدید؛ شاخه زیتون برای همسایه جنوبی، محتاط دربرابر آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید