ترامپ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرد

به گزارش بیباپ، دونالد ترامپ خاطرنشان کرد که از دولت آمریکا خواسته پرداخت اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی (WHO) را متوقف کند.

ترامپ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرد

به نقل از اسکای نیوز، دونالد ترامپ با انتقاد از سازمان بهداشت دنیای گفت: WHO اطلاعات غلط به دست آمده از چین را به دنیا ارائه کرد و باعث مرگ هزاران نفر به دلیل کرونا شد.

او با بیان اینکه از دولتم می خواهم پرداخت اقتصادی به سازمان بهداشت دنیای را متوقف کند، گفت: این سازمان نتوانسته اطلاعات کافی در خصوص ویروس کرونا کسب و آن را به صورت شفاف منتشر کند.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین تاکید نموده که سازمان بهداشت دنیای به اصلاحات داخلی احتیاج دارد.

او گفت که سازمان بهداشت دنیای در انجام وظایفش در ارتباط با اپیدمی دنیای ویروس کرونا ناکام مانده است.

همچنین به گزارش بی بی سی، رئیس جمهوری آمریکا این نهاد سازمان ملل متحد را به سوءمدیریت و سرپوش گذاشتن بر شیوع این ویروس پس از ظاهر شدن آن در چین متهم کرد و گفت که باید جوابگو باشد.

ترامپ قبلا این سازمان را به تعصب به نفع چین متهم نموده بود.

این در حالی است که رئیس جمهوری آمریکا خود در داخل با انتقادهایی در زمینه چگونگی مقابله با اپیدمی روبرو بوده است.

او در جریان کنفرانس خبری روزانه اش در کاخ سفید درباره اپیدمی ویروس کرونا گفت: به دولت دستور داده ام بودجه سازمان بهداشت دنیای را متوقف کند تا ارزیابی درباره نقش این سازمان در سوءمدیریت شدید شیوع ویروس کرونا و سرپوش گذاشتن بر این شیوع کامل گردد.

او افزود: سازمان بهداشت دنیای در انجام وظایف اولیه اش پیروز نبوده و باید جوابگو باشد.

آمریکا هم اکنون بزرگترین مرکز شیوع ویروس کرونا در دنیا است به طوری که آمار مبتلایان در آن تقریبا به 593 هزار تن می رسد و بیش از 25 هزار تن هم جان خود را در این کشور در اثر عوارض ابتلا به این ویروس از دست داده اند.

تدروس گبریسیوس مدیر سازمان بهداشت دنیای روز چهارشنبه هفته پیش از عملکرد سازمان خود دفاع کرد و خواهان انتها سیاسی کردن اپیدمی جاری شد.

این بعد از آن بود که رئیس جمهوری آمریکا این سازمان را متهم به چین محوری کرد و گفت که در واکنش به اپیدمی جاری واقعا بد عمل نموده است.

دکتر تدروس با رد این اظهارات پافشاری کرد: ما به همه کشورها نزدیک هستیم، ما بدون تبعیض عمل می کنیم.

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا هم همان زمان گفت که دولت آمریکا درحال بازنگری در یاری خود به بودجه سازمان بهداشت دنیای است.

او گفت: سازمان ها باید بازدهی داشته باشند. باید هدفی که برای آن طراحی شده اند را برآورده نمایند.

با این حال دکتر تدروس تهدید اقتصادی را کمرنگ دانست و گفت بر این باور است که آمریکا به تامین این بودجه ادامه خواهد داد.

کووید-19 که ویروس کرونا عامل آن است ابتدا در ماه دسامبر در شهر ووهان چین ظاهر شد؛ شهری که این هفته به 11 هفته قرنطینه انتها داد.

یک مشاور سازمان بهداشت دنیای پیشتر گفته بود که همکاری نزدیک این سازمان با چین برای درک بیماری در مراحل اولیه کاملا ضروری بوده است.

آمریکا یکی از تامین نمایندگان عمده احتیاجهای اقتصادی این سازمان است به طوری که داده های دبلیو اچ او نشان می دهند آمریکا 15 درصد کل بودجه آن را تامین می نماید. این یاری داوطلبانه است.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1056

به "ترامپ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ یاری اقتصادی به سازمان بهداشت جهانی را متوقف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید