پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح غربالگری

به گزارش بیباپ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانشگاه علوم پزشکی این استان تنها دانشگاهی است که در کشور مرحله سوم طرح غربالگری را شروع نموده و رتبه نخست این طرح را در کشور کسب نموده است.

پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح غربالگری

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، محمدمهدی بانشی ادامه داد: این استان تا به امروز با انجام حدود 95 درصد از جمعیت هدف در اجرای مرحله سوم طرح غربالگری ویروس کرونا رتبه نخست را در کشور کسب نموده است.

وی اضافه نمود: در مرحله نخست این طرح 98.2 درصد جمعیت کهگیلویه و بویراحمد غربالگری شدو استان نیز رتبه نخست کشور را کسب کرد و در مرحله دوم 100 درصد جمعیت استان غربالگری شدند.

بانشی اعلام کرد: مرحله پیک دوم این ویروس نیز در کهگیلویه و بویراحمد شروع شده و زنگ خطر این بیماری به صدا درآمده است، زیرا که در هفته اخیر شیوع این بیماری در استان سیر صعودی داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد توضیح داد: هم اینک 660 بیمار مبتلا به کرونا در این استان بهبود یافته اند و 281 نفر در حال درمان و تنها 21 نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری و 2 نفر در نقاهتگاه بیماران کرونایی تحت مراقبت هستند.

وی اظهار داشت: میانگین ابتلای افراد در این استان به بیماری ویروسی کرونا، از 38 سال به 36 سال رسیده که این مهم نشان از بیماریابی فعال حوزه درمان در کهگیلویه و بویراحمد است.

بانشی تاکید نمود: میزان کشندگی این بیماری در کشور 4.78 درصد و در این استان 1.05 درصد بوده است که این استان با فوت 10 نفر، (9 نفر دارای بیماری زمینه ای و یک نفر بدون بیماری زمینه ای) کم ترین میزان فوتی در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: در این روزهای کرونا، مردم استان مرگ را دست کم گرفته و گویا مرگ بازیچه دست مردم شده است و نسبت به رعایت الزمات بهداشتی بی توجهی می نمایند.

وی مطرح کرد: بسیاری از کسب و کارها همچون آرایشگاه ها، ساندویچی ها، مطب ها، کلینیک ها و دیگر موارد همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند و تجمع فراوانی در این اماکن وجود دارد و تا به امروز چندین مورد از آن ها پلمپ و تعطیل شده اند.

بانشی از هم استانی ها خواست که از شرکت در مراسم ختم و جشن های عروسی به جد بپرهیزند، زیرا که این مهم در پیشگیری و کنترل بیماری تاثیر چشم گیری خواهد داشت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1174

به "پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح غربالگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله سوم طرح غربالگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید