پوتین و مکرون درباره قره باغ مصاحبه کردند

به گزارش بیباپ، ایرنا نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه در گفت و گویی تلفنی در مورد مناقشه مسلحانه طرف های درگیر در قره باغ گفتگو نموده و دو طرف بر حل و فصل این مناقشه از راه های سیاسی-دیپلماتیک تاکید کردند.

پوتین و مکرون درباره قره باغ مصاحبه کردند

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین روز پنجشنبه در بیانیه ای اظهار داشت: گفت و گوی تلفنی پوتین و مکرون به ابتکار طرف فرانسوی صورت گرفت و در آن دو طرف درخصوص تشدید اوضاع در منطقه قره باغ گفتگو کردند.

روسای جمهوری روسیه و فرانسه از ادامه اقدامات نظامی گسترده در قره باغ ابراز نگرانی نموده و از طرف های درگیر مناقشه خواستند تا آتش بس فوری و کامل برقرار نموده و برای برطرف تنش ها در این منطقه کوشش نمایند.

دو طرف بر حل و فصل مناقشه قره باغ صرفا از راههای سیاسی-دیپلماتیک تاکید نمودند.

پوتین و مکرون در این مصاحبه برای حل مناقشه قره باغ به ساختار گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا اشاره کردند.

دو طرف خواهان صدور بیانیه ای ازسوی سران گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا شامل روسیه، فرانسه و آمریکا برای توقف اقدامات خصمانه در قره باغ و ازسرگیری فرایند مذاکرات شدند.

بامداد یکشنبه ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد و وزارت دفاع جمهوری آذربایجان با صدور بیانیه ای، نیروهای ارمنستان را شروع نماینده عملیات و نخست وزیر ارمنستان نیز جمهوری آذربایجان را شروعنماینده حمله دانست.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیرماه) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی نزد هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود. دو کشور چندین دهه برسر مالکیت منطقه قره باغ با یکدیگر اختلاف دارند.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای انتها دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و انتها با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

سران روسیه و فرانسه در ادامه گفت وگوی تلفنی درخصوص شرایط بلاروس پس از انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نیز گفتگو کردند.

رئیس جمهوری روسیه بر موضع مسکو در مخالفت با هرگونه مداخله خارجی در امور داخلی بلاروس و فشار خارجی بر دولت قانونی بلاروس تاکید نمود.

انتخابات ریاست جمهوری در بلاروس نهم اوت (19 مرداد) برگزار گردید و لوکاشنکو که 26 سال رئیس جمهور بلاروس است با کسب 80 درصد آرا برای ششمین بار به ریاست جمهوری انتخاب شد.

مخالفان وی اعلام نموده اند که در انتخابات، تقلب شده و از آن موقع تا به امروز اعتراضات در شهرهای بلاروس جریان دارد.

سوتلانا تیخانوفسکایا نامزد شکست خورده ریاست جمهوری بلاروس که در لیتوانی بسر می برد با صدور بیانیه ای، مراسم تحلیف لوکاشنکو را فاقد اعتبار خواند و خود را تنها رهبر قانونی بلاروس دانست و دولت در تبعید تشکیل داده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 مهر 1399 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1284

به "پوتین و مکرون درباره قره باغ مصاحبه کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین و مکرون درباره قره باغ مصاحبه کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید