تور ارمنستان: فقط تفکری نو روابط بین باکو و ایروان را عادی خواهد نمود

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران به نقل از آپا، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اظهار داشت که روابط بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان تنها با تفکر نو و دیپلماسی فعال می تواند عادی گردد.

تور ارمنستان: فقط تفکری نو روابط بین باکو و ایروان را عادی خواهد نمود

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

وی در ملاقات با دمیترو کولبا همتای اوکراینی خود گفت: ما تنها با یک تفکر تازه و دیپلماسی فعال می توانیم به همکاری بین آذربایجان و ارمنستان برسیم.

مطابق اظهارات وی، تنها سازمانی که بسیاری از کشورهای دارای مسائل مختلف مانند روسیه، اوکراین، ترکیه، یونان، آذربایجان و ارمنستان را گرد هم آورده است، سازمان همکاری مالی دریای سیاه بود.

چاووش اوغلو گفت که تاسیس این سازمان بلافاصله پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی یک ایده نوآورانه بود. وی بعلاوه اعلام نمود که سازمان مذکور امروز به همکاری های منطقه ای یاری می نماید.

پیشتر هم الهام علی اف رئیس جمهور جمهوری آذربایجان روز چهارشنبه در سخنانی از آمادگی کشورش برای شروع گفتگوها با ارمنستان برای عادی سازی روابط میان دو کشور خبر داده بود.

علی اف مدعی شد: ما آماده شروع مذاکرات در زمینه امضای پیمان صلح با ارمنستان، انجام مرزبندی و برطرف انسداد مسیرهای ارتباطی هستیم. این فرایند تا حدی شروع شده است.

درگیری ها بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در 27 سپتامبر 2020 شروع شد و نبردهای شدیدی در منطقه مورد مناقشه قره باغ رخ داد.

بیانیه مشترکی درباره آتش بس کامل در قره باغ در 9 نوامبر به امضای ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان و نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2130

به "تور ارمنستان: فقط تفکری نو روابط بین باکو و ایروان را عادی خواهد نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارمنستان: فقط تفکری نو روابط بین باکو و ایروان را عادی خواهد نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید