هشدار جورج سوروس درباره تبدیل جنگ سرد آمریکا و چین به جنگ داغ

به گزارش بیباپ، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی و حامی حزب دموکرات این کشور هشدار داد آمریکا و چین به عنوان دو اقتصاد بزرگ دنیا درگیر جنگ سردی هستند که به زودی ممکن است تبدیل به جنگ داغ گردد.

هشدار جورج سوروس درباره تبدیل جنگ سرد آمریکا و چین به جنگ داغ

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جورج سوروس، میلیاردر آمریکایی و حامی حزب دموکرات این کشور منتقد سرشناس دونالد ترامپ نیز است. او در یک مراسم شام خصوصی در اجلاس مجمع اقتصادی جهانی در داووس سوئیس، گفت: این تصمیم ترامپ که در سال 2017 چین را یک رقیب استراتژیک خواند بیش از حد ساده انگارانه است.

به نوشته شبکه CNBC وی گفت: یک سیاست موثر در قبال چین را نمی توان در سطح یک شعار پایین آورد، بلکه باید خیلی پیچیده تر، دقیق تر و عملی تر باشد و شامل یک پاسخ اقتصادی از سوی آمریکا به اتکای عمل موسوم به کمربند و جاده چین باشد.

با تور چین سفر کنید

سوروس، اظهار کرد: متاسفانه دونالد ترامپ به نظر می رسد که قدم در راهی متفاوت می گذارد و به چین امتیاز می دهد و اعلام پیروزی می نماید در حالی که از سوی دیگر حملاتش به همپیمانان آمریکا را تکرار می نماید. این در واقع منجر به تضعیف اهداف سیاسی آمریکا در مهار سوءاستفاده ها و افراط گری های چین می گردد. واقعیت این است که ما در جنگ سردی قرار داریم که با خطر تبدیل شدن به جنگ داغ روبرو است.

این در حالی است که در ماه های گذشته آمریکا و چین درگیر یک منازعه تجاری بر سر تعرفه واردات برای چند ماه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 108

به "هشدار جورج سوروس درباره تبدیل جنگ سرد آمریکا و چین به جنگ داغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار جورج سوروس درباره تبدیل جنگ سرد آمریکا و چین به جنگ داغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید