مهاجرت تحصیلکردگان آلمانی به خارج، مقصدها و دلایل

به گزارش بیباپ، در 10 سال اخیر کشور سوییس با فاصله زیاد از سایر کشورها محبوب ترین مقصد مهاجران آلمانی بوده

مهاجرت تحصیلکردگان آلمانی به خارج، مقصدها و دلایل

از وبلاگ آقای رضایی دیدن فرمایید و کلی مقاله و خبر جالب مطالعه نمایید.

نتایج یک پژوهش نشان می دهد که سالانه حدود 180 هزار شهروند تحصیل نموده آلمانی کشور خود را ترک می نمایند و در کشورهای دیگر در جستجوی کار و شرایط بهتر زندگی هستند.

به گزارش ایرنا، شبکه دویچه وله به نقل از پژوهش انستیتوی تحقیقات جمعیت در ویسبادن آلمان گزارش داد، بیشتر کسانی که از آلمان مهاجرت می نمایند، تحصیلات دانشگاهی دارند.

بر اساس نتایج تحقیق انستیتوی فدرال تحقیقات جمعیت آلمان، 76 درصد مهاجران از این کشور دارای تحصیلات عالی و بین 20 تا 40 سال سن دارند.

اکثریت مهاجران از آلمان، به دلایل شغلی مهاجرت می نمایند.

یک متخصص علوم سیاسی در نشستی که برای ارائه این تحقیقات در برلین برگزار گردید، تصریح نموده که بیشترین دلیل مهاجرت از آلمان برداشتن قدم بعدی برای پیشرفت شغلی و کسب درآمد بیشتر است.

نتایج این پژوهش نشان می دهد که بیش از 60 درصد پرسش شوندگان تایید نموده اند که درآمد سالیانه آنها در خارج از کشور بهتر یا خیلی بهتر از مدت مشابه قبل در کشورشان شده است.

با این حال مهاجرت از آلمان برای بعضی پیامد منفی نیز داشته است. ارتباطات اجتماعی 40 درصد از پرسش شوندگان در خارج از آلمان بدتر شده است.

در 10 سال اخیر کشور سوییس با فاصله زیاد از سایر کشورها محبوب ترین مقصد مهاجران آلمانی بوده و نزدیک به 200 هزار آلمانی را به خود جذب نموده است.

رتبه دوم کشورهای هدف مهاجران آلمانی را ایالات متحده آمریکا با 127 هزار نفر به خود اختصاص داده و اتریش با 108 هزار نفر و انگلیس با 82 هزار نفر در صندلی سوم و چهارم کشورهای مقصد مهاجرت از آلمان قرار دارند.

موسسه فدرال تحقیقات جمعیت آلمان که در شهر ویسبادن واقع شده است این تحقیقات را با همکاری جامعه شناسان دانشگاه دویسبورگ-اسن انجام داده است.

در این پژوهش بیش از 10 هزار شهروند 20 تا 70 ساله آلمان که طی یک سال از این کشور رفته یا دوباره به آلمان بازگشته اند، مورد پرسش قرار گرفته اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 704

به "مهاجرت تحصیلکردگان آلمانی به خارج، مقصدها و دلایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت تحصیلکردگان آلمانی به خارج، مقصدها و دلایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید