ممنوع شدن تأمین اقتصادی تجمع ها و تظاهرات از خارج از کشور در روسیه

به گزارش بیباپ، رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه چند قانون را امضاء کرد که از جمله آنها، قانون مربوط به منع تأمین اقتصادی رویدادهای جمعی و تظاهرات از خارج از کشور، یا از سوی سازمان های غیرانتقاعی خارجی یا افراد ناشناس است.

ممنوع شدن تأمین اقتصادی تجمع ها و تظاهرات از خارج از کشور در روسیه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز چهارشنبه (آخرین روز کاری سال 2020 در روسیه) قانونی را امضاء کرد که هر گونه تأمین اقتصادی برای تجمع ها و تظاهرات از خارج از کشور و توسط عوامل خارجی یا افراد ناشناس را ممنوع نموده است. این سند در پورتال رسمی اطلاعات حقوقی روسیه منتشر و لازم الاجرا شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این قانون، برگزاری رویدادهای عمومی با تأمین اقتصادی از سوی دولت های خارجی، سازمان ها، شهروندان و افراد بدون تابعیت و همچنین نمایندگان سازمان های غیرانتفاعی خارجی، روس های زیر 16 سال، اهدا نمایندگان ناشناس و اشخاص حقوقی که کمتر از یک سال قبل از تاریخ انتقال وجوه یا سایر دارایی های ثبت شده آنها می گذرد، را منع نموده است.

علاوه بر این، انجمن های اجتماعی ثبت نشده و اشخاص حقیقی خارجی، هم قادر به تأمین هزینه اقدامات گسترده اجتماعی نخواهند بود.

این قانون همچنین سازمان دهندگان هر نوع اقدام جمعی را موظف نموده که هنگام ارائه اسناد قبل از برگزاری رویداد جمعی، حسابی که باید از آن وجه تأمین نماینده آن دریافت گردد را به مقامات نشان دهند. در عین حال، گزارش مربوط به هزینه وجوه جمع آوری شده برای تجمع تنها در صورتی که تعداد تقریبی شرکت نمایندگان در آن بیش از 500 نفر باشد، ضروری خواهد بود.

پوتین همچنین قانون دیگری را امضاء کرد که فعالیت کارگزاران خارجی در روسیه را تنظیم می نماید، که این مسئله شامل انجمن های اجتماعی ثبت نشده ای می گردد که در فعالیت های سیاسی مشارکت داشته نمایند و برای این کار بودجه خارجی دریافت می نمایند.

رئیس جمهوری روسیه روز گذشته همچنین قانون مجازات های تلافی جویانه در مورد اعمال سانسور علیه رسانه های روسی در بسترهای اینترنتی خارجی را امضاء کرد. این قانون در تاریخ 23 دسامبر (سوم دی ماه) توسط دومای دولتی و در تاریخ 25 دسامبر توسط شورای فدراسیون (سنای روسیه) به تصویب رسیده بود.

طبق این قانون، تصمیمات درباره اقدامات تلافی جویانه با وزارت امور خارجه روسیه هماهنگ می گردد. دادستان کل روسیه می تواند شرایط منبع اطلاعاتی تبعیض آمیز علیه رسانه های روسی را معین کند که این بستر اینترنتی را با تحریم تهدید می نماید. این قانون به توئیتر، فیس بوک و یوتیوب نیز گسترش خواهد یافت.

علاوه بر این، ولادیمیر پوتین قانونی را در مورد جریمه های اداری، حداکثر تا 150 هزار روبل، برای کارمندان دولتی که به شهروندان روسیه بی احترامی نمایند، امضاء کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1550

به "ممنوع شدن تأمین اقتصادی تجمع ها و تظاهرات از خارج از کشور در روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوع شدن تأمین اقتصادی تجمع ها و تظاهرات از خارج از کشور در روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید