ریابکوف: طرح ایده برجام پلاس اشتباه و نامناسب است

به گزارش بیباپ، به گزارش خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: گام های تدریجی و دو جانبه ای که چند روز قبل سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد داد، اصولی مهم در جزئیات برجام هستند.

ریابکوف: طرح ایده برجام پلاس اشتباه و نامناسب است

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره اضافه نمود: افزودن مواردی به توافقنامه هسته ای کنونی، در حال حاضر اوضاع را بدتر خواهد نمود. در نتیجه بر این باوریم طرح ایده هایی همچون برجام پلاس اشتباه و نامناسب است.

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل سه شنبه هفته پیش نشستی را برای آنالیز گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل درباره اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت برگزار کرد.

همچنین؛ دوشنبه گذشته هم نشست وزرای خارجه کشورهای عضو برجام به صورت مجازی برگزار گردید.

در هر دو نشست مذکور، همه طرف های شرکت کننده بار دیگر بر ضرورت حفظ توافق هسته ای تاکید و از خروج یکجانبه آمریکا از آن در سال 2018 میلادی انتقاد کردند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

لازم به ذکر است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین 26 و 36 مصرح در این توافق بین المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ بعضی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 بهمن 1399 بروزرسانی: 17 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1536

به "ریابکوف: طرح ایده برجام پلاس اشتباه و نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف: طرح ایده برجام پلاس اشتباه و نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید