مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین، بزرگترین تهدید برای ماست

به گزارش بیباپ، مدیر اطلاعات ملی آمریکا، چین را بزرگترین تهدید برای دموکراسی و آزادی های جهانی از زمان چنگ دوم جهانی توصیف کرد و گفت که هدف از این کار، سلطه جهانی است.

مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین، بزرگترین تهدید برای ماست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا در سرمقاله ای برای وبسایت وال استریت ژورنال نوشت: اطلاعات واضح است؛ پکن به دنبال تسلط بر آمریکا و مابقی دنیا از لحاط مالی، نظامی و فناوری است.

وی همچنین گفت: چین امروز بزرگترین تهدید برای آمریکاست و بزرگترین تهدید برای دموکراسی و آزادی در سراسر دنیا از جنگ دوم دنیای است. منابع موجود در بودجه سالانه فدرال به مبلغ 85 میلیارد دلار را که برای اطلاعات تخصیص یافته بود، به تمرکز بر امور چین تغییر داده ام.

این مقام ارشد اطلاعاتی آمریکا همچنین گفت: رویکرد جاسوسی مالی چین سه وجه دارد؛ سرقت، تکثیر و جایگزینی. این استراتژی برای شرکت های چینی به منظور سرقت مالکیت معنوی کمپانی های آمریکایی، کپی و حذف کمپانی های آمریکایی از بازار دنیای است.

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن در واکنش، این اظهارات از سوی راتکلیف را تحریف حقیقت و ریاکارانه دانست و گفت، این اظهارات نشان دهنده بسط رویکرد و طرز تفکر دوران جنگ سرد و تعصبات ایدئولوژیکی بعضی در آمریکاست.

راتکلیف به گزارش های جمع آوری شده توسط آژانس های اطلاعاتی ایالات متحده مبنی بر کوشش نمایندگان چین برای دخالت در سیاست داخلی ایالات متحده اشاره نمود و همچنین گفت: چین به سرقت فناوری دفاعی آمریکا برای تقویت برنامه های مدرنیزه کردن و سلطه جویانه نظامی رئیس جمهوری خود می پردازد. انتخابات آمریکا تمام شده و حالا باید درباره چین صادق باشیم.

راتکلیف همچنین در این سرمقاله نوشت، مقام های چینی آزمایش های انسانی را بر روی بعضی از اعضای ارتش این کشور به این امید انجام داده اند که سربازانی را با ظرفیت های بیولوژیکی پیشرفته فراوری نمایند؛ وی به جزئیات اشاره ای نکرد.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 دی 1399 بروزرسانی: 15 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1480

به "مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین، بزرگترین تهدید برای ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر اطلاعات ملی آمریکا: چین، بزرگترین تهدید برای ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید