لیست نان های مناسب تر برای کاهش وزن

به گزارش بیباپ، محققان بعد از انجام مطاعاتی بر روی 9200 انسان در اسپانیا و کشور های اروپای مرکزی به صورت مطالعه در خصوص عادات غذایی 5 ساله آن ها دریافتند افرادی که از نان های تیره رنگ در کنار نان های سفید استفاده می نمایند کم تر در معرض ریسک اضافه وزن قرار می گیرند این در حالی است که افرادی که نان اصلی مصرفی آن ها نان سفید است 40 درصد بیشتر مستعد اضافه وزن هستند.

لیست نان های مناسب تر برای کاهش وزن

نان پایه ثابت تغذیه ما و انتخاب درست آن ضامن سلامتی است.

زمانی که رژیم غذایی تناسب وزن را دنبال می کنید و یا به اصطلاح تو رژیم هستید و نان سفید را به عنوان غلات اصلی مصرف می کنید شما سخت تر لاغر می شوید و به تعبیر متخصصان تغذیه ای اروپا راحت تر چاق می شوید این نتیجه ای است که بعد از مطالعات بر روی آرد سفید به دست آمده است که بهتر است بدانید که:

کدام نان برای کاهش وزن مفید است؟

محققان بعد از انجام مطاعاتی بر روی 9200 انسان در اسپانیا و کشور های اروپای مرکزی به صورت مطالعه در خصوص عادات غذایی 5 ساله آن ها دریافتند افرادی که از نان های تیره رنگ در کنار نان های سفید استفاده می نمایند کم تر در معرض ریسک اضافه وزن قرار می گیرند این در حالی است که افرادی که نان اصلی مصرفی آن ها نان سفید است 40 درصد بیشتر مستعد اضافه وزن هستند.

رابطه عجیب و خواصی بین خوردن نان و اضافه وزن وجود دارد که در واقع این نوع نان است که رابطه را ایجاد می نماید و اصل داشتن کربوهیدرات و فیبر موجود در ترکیبات نان عامل اصلی است.

پروفسر گونزالس استاد دانشگاه ناوارا اسپانیا معتقد است که نان سفید دو واحد پروتزین بیشتر در روز محسوب می گردد و پروتئین بیشتر برابر است با افزایش وزن بیشتر.

نان جو یکی از نان های تیره و فوق العاده برای کاهش وزن و تناسب اندام

جو یکی از غلات بسیار مفیدی است که ارزش غذایی بالایی دارد و خود به عنوان یک غذای کامل می تواند به شمار رود و از سال های دور مصرف آن توصیه شده است.

نان جو بعلاوه به علت وجود کربوهیدرات های پیچیده می تواند از بروز گرسنگی جلوگیری کند و شاید همین یک مورد برای اثبات تاثیر آن در لاغری و کاهش وزن کافی باشد

خواص مهم دیگر نان جو

کاهش کلسترول خون

جو نرمی استخوان بچه ها را از بین می برد.

پیشگیری از سفیدشدن مو.

مفید برای کم خونی

برای برطرف منافذ باز پوست و زیباشدن آن آرد و را با آب خیار خمیر کرده به صورت ماسک روی صورت بگذارید.

برای برطرف خارش های جلدی پوست آرد جو را در سرکه پخته بر پوست بمالند.

برای درمان زخم های بدخیم آرد جو را با زرده تخم مرغ مخلوط کرده روی زخم بمالید.

برای برطرف ورم پستان آرد جو را با سرکه خمیر کرده با روغن کرچک خمیر کنید به صورت ضماد بگذارید این ضماد برای ورم چشم و زیر گلو نیز مفید می باشد.

منبع: دلگرم

منبع: فرادید
انتشار: 24 آذر 1401 بروزرسانی: 24 آذر 1401 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2475

به "لیست نان های مناسب تر برای کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست نان های مناسب تر برای کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید