خبرنگاران 75 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت متصل هستند

به گزارش بیباپ، ارومیه- خبرنگاران- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: تا به امروز اتصال اینترنت بیش از 75 درصد روستاهای بالای 20 خانوار استان برقرار شده است و تامین اینترنت مابقی روستاها در اولویت برنامه های وزارت ارتباطات واقع شده است.

خبرنگاران 75 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت متصل هستند

قاسم جلیلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: در صورت تامین تجهیزات، تمام روستاهای بالای 20 خانوار آذربایجان غربی شامل 2 هزار و 200 روستا از خدمات اینترنت پرسرعت بهره مند می شود.

وی ادامه داد: پوشش شبکه پهن باند اینترنت در آذربایجان غربی نسبت به 2 سال گذشته 12 برابر شده که کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا و توسعه دولت الکترونیک را به دنبال داشته است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: توسعه ارتباطی در مناطق روستایی و محروم در اولویت وزارت ارتباطات است.

جلیلی نژاد گفت: طبق برنامه مقرر بود 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شوند که در حال حاضر حدود این برنامه در آذربایجان غربی محقق شده است.

وی با اشاره به ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان غربی، اضافه نمود: در حال حاضر ظرفیت نفوذ اپراتورها در این استان 130 درصد است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر همه شهرهای آذربایجان غربی به نسل سوم و چهارم تلفن همراه مجهز شده و مسئله ای در این ارتباط وجود ندارد.

به گزارش خبرنگاران سرویس اینترنت پهن باند به دلیل سرعت آن بیشترین دسترسی را در اینترنت دارد که در چهار قالب DSL یا خط مشترک دیجیتال، فیبر نوری، کابل و ماهواره ارائه می شود.

زیرساخت های ارتباطی و اینترنتی ارایه شده به روستاها و مناطق محروم استان از جمله خدمات ارزنده و دستاوردهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت توسعه دولت الکترونیک و ایجاد تسهیلات ارتباطی برای مردم مناطق محروم است.

در سال 1390 با تصویب مجلس شورای اسلامی و ابلاغ معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رییس جمهوری ساختار وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان ها تغییر کرد و ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ها به عنوان نماینده تام الاختیار وزیر و ناظر بر زیرمجموعه های پست، پست بانک و شرکت ارتباطات زیر ساخت (بخش دولتی) و شرکت های خصوصی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات تاسیس شد.

تمامی وظایف سازمان های وابسته به وزارت از قبیل سازمان تنظیم مقررات، سازمان فناوری اطلاعات و غیره از طریق این ادارات کل در استان ها پیگیری می شود و به همین دلیل وظایف این ادارات کل جهت تحقق اهداف بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات در چهار بعد نظارت امنیتی و حفاظتی، نظارت مدیریتی، نظارت برنامه ای و نظارت مقرراتی تعریف شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1531

به "خبرنگاران 75 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت متصل هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 75 درصد روستاهای آذربایجان غربی به اینترنت متصل هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید