مدیرعامل اپل در یکی از دانشکده های برتر اقتصاد چین به مقام ریاست رسید

به گزارش بیباپ، مدیر عامل اپل؛ تیم کوک به عنوان رئیس هیئت مشاوره دانشکده اقتصاد دانشگاه Tsinghua در پکن منصوب شده است.طبق اعلام این دانشگاه ، کوک به مدت سه سال در این مقام منصوب خواهد شد و جالب است خود او نیز به سرعت از این طرح استقبال نموده و بلافاصله آغاز به کار نموده است.

مدیرعامل اپل در یکی از دانشکده های برتر اقتصاد چین به مقام ریاست رسید

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش سیلیکون ولی تیم کوک نخستین مدیرعامل سیلیکون ولی نیست که به هیئت مدیره دانشکده اقتصاد پیوسته است. پیش از این مارک زاکربرگ ؛ مدیرعامل فیس بوک، ایلان ماسک؛ مدیرعامل تسلا و ساتیا نادلا؛مدیرعامل مایکروسافت همگی به عنوان اعضای هیئت مدیره دانشگاه اقتصاد معرفی شده اند.

کوک اخیراً به دلیل تصمیم اپل مبنی بر حذف برنامه ای که به معترضان هنگ کنگی اجازه می دهد حرکت پلیس را در این منطقه ردیابی نمایند ، تحت انتقاد شدید قرار گرفته است. اکنون تیم کوک؛ مدیرعامل اپل در شرایطی نقش مشاوره ای را در یک دانشگاه برتر چین به عهده گرفته است که شرکت وی تحت نظارت جدی قرار گرفته است. با این حال ، چهره های عمومی در سراسر طیف سیاسی نگاهی سرد به موضع کوک نشان داده اند. هفته گذشته ، یک گروه متشکل از دو حزب اصلی سیاسی ایالات متحده از جمله الکساندریا اوکاسیو کورتز نماینده دموکرات و سناتور جمهوریخواه مارکو روبیو در نامه ای سرگشاده به کوک نارضایتی خود از این تصمیم (مسدودی اپلیکیشن) را ابراز کردند.

با این وجود دانشگاه Tsinghua پکن خاطرنشان کرد که کوک رئیس هیئت مشاوره برای دانشکده اقتصاد شده است و این نقش را برای سه سال آینده بر عهده خواهد گرفت.همچنین تصور می گردد که اپل وابستگی خود به چین را به عنوان یک قطب فراوری برای مهمترین محصولات خود از جمله آیفون دوباره مورد آنالیز قرار دهد. دولت ترامپ در حال جنگ تجاری شدید با چین است و تعرفه هایی را برای کالاهای فراوری شده در این کشور اعمال می نماید که تعدادی از محصولات اصلی اپل مانند ایرپادز و ساعت اپل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

این شرکت درآمد قابل توجهی در چین کسب می نماید. با توجه به نتایج اقتصادی سه ماهه سوم ، چین حدود 16٪ از کل درآمد اپل را به خود اختصاص داده است.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 480

به "مدیرعامل اپل در یکی از دانشکده های برتر اقتصاد چین به مقام ریاست رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل اپل در یکی از دانشکده های برتر اقتصاد چین به مقام ریاست رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید