خبرنگاران شروع قرنطینه سراسری در جمهوری آذربایجان

به گزارش بیباپ، باکو- خبرنگاران- دور جدید قرنطینه سراسری و اعمال محدودیت های سخت برای مقابله با موج تازه همه گیری کرونا از روز دوشنبه در جمهوری آذربایجان شروع شد.

خبرنگاران شروع قرنطینه سراسری در جمهوری آذربایجان

به گزارش خبرنگاران، ستاد عملیاتی هیأت دولت جمهوری آذربایجان برای مقابله با ویروس کووید-19 با توجه به افزایش قابل توجه موارد ابتلای به کرونا در یک ماه اخیر، در باره اعمال محدودیت های سخت قرنطینه ای تصمیم گرفت.

در قالب این محدودیت ها، از امروز (دوشنبه) سیستم پیامک الکترونیکی دریافت مجوز سه ساعته شهفرایندان برای خروج از منزل اعمال می گردد.

همچنین تا 18 ژانویه (29 دی ماه) ورود و خروج از شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و 16 شهر و شهرستان دیگر این کشور از جمله سومقایت، گنجه، مینگچویر، شیروان، آبشرون، لنکران، ماسالی، جلیل آباد، شکی، زاقاتالا، قوبا، خاچماز، یولاخ، برده، بیله سوار و اسماعیلی منع می گردد.

طبق تصمیم ستاد عملیاتی هیأت دولت فعالیت رستوران ها، غذاخوری ها، چایخانه ها و واحدهای بازرگانی به غیر از فروشگاه های مواد غذایی و داروخانه ها تعطیل می شوند و این واحدهای خدماتی و بازرگانی فقط می توانند خدمات برخط را انجام دهند.

برای حضور در مراسم دفن نزدیکان درجه یک فوت شده نیز متقاضی باید ضمن تماس با پلیس منطقه، به وسیله تماس تلفنی برای شرکت در مراسم یاد شده اجازه بگیرد.

ستاد عملیاتی هیأت دولت برای مقابله با کرونا اعلام نموده است که این مقررات به مدت پنج هفته اعمال می گردد و تا زمانی که احتیاج باشد؛ مجدد تمدید خواهد شد.

در یک ماه اخیر موارد ابتلای روزانه به ویروس کووید-19 و نیز مرگ مبتلایان کرونا در جمهوری آذربایجان افزایش قابل توجهی داشته است و با جمعیت 10 میلیون نفری این کشور، روزانه ابتلای بیش از چهار هزار نفر به کووید-19 به ثبت می رسد.

تا به حال در مجموع 178 هزار و 986 نفر در جمهوری آذربایجان به ویروس کرونا مبتلا شدند که 114 هزار و 841 نفر از آنها درمان شده و یک هزار و 966 نفر نیز جان خود را از دست دادند.

مسوولان بهداشتی جمهوری آذربایجان فرایند افزایش موارد ابتلای به کووید-19 در این کشور را نگران کننده خواندند و بر ضرورت رعایت جدی شهفرایندان به مقررات بهداشتی تاکید کردند.

در زمان حاضر استفاده از ماسک در فضای باز و بسته اجباری شده و متخلفان تا 100 منات (60 دلار) جریمه می شوند.

همچنین بر اساس تصمیم ستاد عملیاتی هیأت دولت، شنبه و یکشنبه روزهای تعطیل هفته فعالیت وسایل نقلیه عمومی متوقف می گردد.

در قالب محدودیت های رژیم قرنطینه، مدارس و دانشگاه ها در سراسر جمهوری آذربایجان تعطیل شده و بنا به تصمیم ستاد عملیاتی هیأت دولت، تنها 30 درصد کارکنان همه نهادهای دولتی موظف شدند به صورت حضوری در محل کار حاضر باشند و مابقی باید فعالیت خود را برخط انجام دهند.

کارشناسان بهداشتی یکی از دلایل عمده افزایش موارد ابتلای به کووید-19 در جمهوری آذربایجان را تجمع شهفرایندان چه در فضای بسته و باز و بی اعتنایی به استفاده صحیح از ماسک و دیگر مقررات بهداشتی عنوان کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1498

به "خبرنگاران شروع قرنطینه سراسری در جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شروع قرنطینه سراسری در جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید