حملات سایبری، تهدید اصلی برای اقتصاد آمریکا

به گزارش بیباپ، بلومبرگ نوشت: بزرگترین نگرانی رئیس بانک مرکزی ایالات متحده نه در مورد بحران اقتصادی برای این کشور، بلکه حملات سایبری است که آن را بزرگترین خطر برای اقتصاد آمریکا می داند.

حملات سایبری، تهدید اصلی برای اقتصاد آمریکا

به نقل از این خبرگزاری آمریکایی، جروم پاول رئیس فدرال رزرو (بانک مرکزی ایالات متحده) روز گذشته (یکشنبه) در اظهاراتی گفت که بیش از بحران اقتصادی دیگر همانند آنچه در سال 2008 رخ داد، نگران خطر حمله سایبری گسترده است.

رئیس بانک مرکزی آمریکا طی مصاحبه ای که روز یکشنبه با شبکه خبری سی بی اس داشت، گفت: خطرات اقتصادی بحرانی مانند آنچه در سال 2008 شاهدش بودیم بسیار کم است. وی در عین حال اضافه کرد: دنیا تغییر می نماید و متحول می گردد. مخاطرات هم دستخوش تغییر می شوند و من می گویم خطری که اکنون بیش از پیش نگرانش هستیم، خطر حمله سایبری به مشاغل خصوصی، به ویژه در امور اقتصادی است.

پاول تاکید نمود که فدرال رزرو در حال آنالیز انواع سناریوها در مورد حملات خرابکارانه سایبری است که می تواند به عنوان مثال سیستم پرداخت را از کار بیندازد و یا بعضی موسسات اقتصادی عظیم بتوانند به ردیابی پرداخت های ما دسترسی پیدا نمایند.

وی با اشاره به اینکه حملات سایبری به سازمانهای عظیم هر روز اتفاق می افتد، گفت: ما برای مقابله با این موارد زمان و انرژی و هزینه زیادی صرف می کنیم.

دسامبر سال گذشته (آذر 99) در آستانه خروج دونالد ترامپ از کاخ سفید و در حالیکه وی درگیر نبردی واهی برای تغییر نتایج انتخابات به نفع خود بود، گسترده ترین حملات سایبری علیه نهادهای فدرال آمریکا صورت گرفت؛ حمله ای که در آن روسیه متهم به انجام آن شد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1889

به "حملات سایبری، تهدید اصلی برای اقتصاد آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حملات سایبری، تهدید اصلی برای اقتصاد آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید