حزب الله به تنهایی نمی تواند دولت تشکیل دهد همه دست به کار شوند

به گزارش بیباپ، معاون دبیر کل حزب الله لبنان اعلام نمود که احزاب مربوطه باید در راستای تشکیل سریع دولت فداکاری به خرج داده و بر سهم و پست های وزارتی تمرکز نکنند.

حزب الله به تنهایی نمی تواند دولت تشکیل دهد همه دست به کار شوند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری العهد شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان از همه گروه های مربوطه برای تشکیل دولت خواست تا به دور از سهم ها در دولت و پست های وزارتی٬ فداکاری به خرج دهند.

نعیم قاسم گفت که حزب الله به تنهایی نمی تواند دولت را تشکیل دهد و باید سایر گروه ها نیز حضور داشته و با فراکسیون ها همکاری داشته باشیم.

معاون دبیر کل حزب الله دیروز طی مراسمی در نبطیه افزود که مردم امید زیادی به حزب الله دارند و گاهی می شنویم که بعضی می گویند حزب الله به تنهایی می تواند تشکیل دولت دهد٬ از این اعتماد مردم قدردانی می کنیم؛ اما حقیقت این است که ما به تنهایی قادر به تشکیل دولت نبوده و تنها بخشی از آن هستیم و سایر گروه ها نیز باید در دولت حضور داشته و با فراکسیون ها همکاری کنیم.

شیخ قاسم قول داد که حزب الله همه کوشش خود را برای تشکیل سریع دولت تا حد امکان و جلوگیری از وخامت بیشتر اوضاع مالی و مالی و اجتماعی به کار خواهد گرفت.

معاون دبیر کل حزب الله گفت که تجاوز به اموال عمومی و خصوصی به معنای فتنه و آشوب بوده و هرگز با آن موافق نیستیم و این اقدامات تنها منجر به بحرانی تر شدن شرایط کشور می گردد.

وی ادامه داد که باید همگی کوشش خود را برای خروج کشور از این بن بست و بحران به کار ببندیم تا بعد از آن دولت برای همه باشد؛ چرا که روش انتخاب این دولت بر اساس سازوکارهای قانون اساسی بوده و قواعد آن طبق روش قانونی است.

میشل عون رئیس جمهور لبنان ظهر دیروز طبق قرار قبلی یک نشست امنیتی با حضور الیاس بوصعب وزیر دفاع٬ ریا الحسن وزیر کشور٬ جوزف عون فرمانده ارتش و تعدادی از مسئولان ارشد امنیتی این کشور برگزار کرد.

در ابتدای این نشست٬ عون به کوشش های نیروهای نظامی و امنیتی در خلال حوادثی که از هفته گذشته تا دیروز در بیروت و تعدادی از مناطق دیگر رخ داد اشاره و گفت که باید میان معترضان مسالمت جو با کسانی که دست به اقدامات خشونت آمیز و آشوب می زنند٬ تفاوت قائل شد.

پس از آن حاضرین در این جلسه به گزارش های روسای سرویس های امنیتی از اوضاع عمومی کشور و اقداماتی که به منظور برخورد با خرابکاران اتخاذ شده گوش فرا دادند.

بعد از اتمام مذاکرات٬ اقدامات ضروری به منظور حمایت از تظاهرات کنندگان مسالمت جو و جلوگیری از تجاوز به اموال عمومی و خصوصی و نیز جلوگیری از فعالیت گروه های خرابکار و هماهنگی با دستگاه قضایی برای تطبیق قوانین مورد اجرا اتخاذ شد.

همچنین در نشست مذکور قرار شد تا هماهنگی میان سرویس های نظامی و امنیتی به منظور اجرای صحیح تصمیمات اتخاذ شده تقویت گردد.

میشل عون همچنین دیروز ملاقاتی با الکساندر زاسپکین سفیر روسیه در لبنان ملاقات و درباره تحولات داخلی و منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردند.

بری:مانعی برای تشکیل دولت در امروز وجود ندارد

نبیه بری رئیس مجلس لبنان به روزنامه الجمهوریه گفت که فضای تشکیل دولت مثبت بوده و مانعی برای تشکیل آن در امروز وجود ندارد؛ مگر اینکه یک اتفاق غیرعادی اتفاق افتاده و مانع آن گردد که ما چنین چیزی را نمی خواهیم.

وی اشاره نمود که ماموریت اصلی این دولت پس از تشکیل آن٬ حل بحران مالی کشور بوده و انتظار می رود که کوشش ها روی این نکته متمرکز گردد؛ چرا که اگر شرایط به همین منوال ادامه پیدا کند منجر به نتایج فاجعه بار خواهد شد.

نبیه بری در ادامه توضیح داد که دولت آینده کاملا متشکل از متخصصان بوده و حتی اگر الآن از آن حمایت کنیم٬ در زمان عملکرد این دولت که باید در جهت حل بحران مالی و مالی که یک دولت اضطراری نجات رامی طلبد باشد٬ آن را قضاوت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 813

به "حزب الله به تنهایی نمی تواند دولت تشکیل دهد همه دست به کار شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حزب الله به تنهایی نمی تواند دولت تشکیل دهد همه دست به کار شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید