ترخیص یک هشتم کالا های موجود گمرکات در 10 روز اخیر

به گزارش بیباپ، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ترخیص یک و دو دهم میلیون تن کالا (معادل حدود یک هشتم کالاهای موجود) از گمرکات کشور در 10 روز اخیر اطلاع داد.

ترخیص یک هشتم کالا های موجود گمرکات در 10 روز اخیر

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از صداوسیما، علیرضا رزم حسینی در ارتباط زنده تصویری با بخش خبر 21 آدینه شب از مرکز بندرعباس اضافه کرد: با آنالیز گمرکات شهید رجایی و باهنر استان هرمزگان تا این لحظه از مجموع هشت و سه دهم میلیون تن کالا (چهار و سه دهم میلیون تن کالای اساسی و 4 میلیون تن کالای غیر اساسی) حدود یک میلیون و 200 هزار تن کالا ترخیص شده است.

وی گفت: از این میزان حدود 800 میلیون تن شامل کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، گندم، کنجاله سویا و حدود 400 هزار تن هم مواد اولیه کارخانجات بوده است البته فرایند ترخیص ادامه خواهد داشت.

آقای رزم حسینی ادامه داد: سیاست مالی دولت متمرکز بر ایجاد فراوانی کالا در کشور است پس فرایند ترخیص کالا از گمرکات کشور ادامه خواهد داشت.

وی گفت: با مساعد بودن شرایط جوی، فردا صبح (شنبه) پس از بازدید از بنادر شهیدان رجایی و باهنر استان هرمزگان، بازدیدی میدانی هم از بندر امام خمینی (ره) خوزستان خواهد داشت.

وزیر صمت اضافه کرد: این وزارتخانه با در دست داشتن 40 درصد اقتصاد و همینطور 38 درصد از اشتغال کشور، نمی تواند به وضع مالی کشور بی تفاوت باشد پس وزارت صمت با هدف تأمین کالاهای اساسی و ضروری جامعه، تأمین مواد اولیه کارخانجات و تقویت چرخه فراوری کشور اقدامات مقتضی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1432

به "ترخیص یک هشتم کالا های موجود گمرکات در 10 روز اخیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترخیص یک هشتم کالا های موجود گمرکات در 10 روز اخیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید