با معروف ترین جاذبه های گردشگری ترسناک ایران آشنا شوید

به گزارش بیباپ، افراد ماجراجو همواره در جستجوی کشف چیزهای جدید و هیجان انگیز هستند و رفتن به نقاط ترسناک برای آنها جذاب ترین بخش سفرشان است. در همه جای دنیا، نقاط ترسناک و تسخیر شده ای وجود دارند که گردشگران از سرتاسر دنیا برای تجربه آدرنالین بیشتر به این نقاط سفر نموده و در تجربه هیجان بیشتر با یکدیگر شریک می شوند. در ایران نیز مکانهای اسرارآمیز و ترسناکی وجود دارند که داستانهای عجیب و افسانه های شگفت انگیزی درباره آنها گفته می شوند. در نوشتار مکان های ترسناک ایران می خواهیم تعدادی از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران را به شما معرفی کنیم. اگر شما هم از آن دسته گردشگران ماجراجو و شجاع هستید که به تجربه چیزهای جدید و هیجان انگیز علاقه دارید، حتما مناطق ترسناک و عجیب ایران را در فهرست سفرهای آینده قرار دهید.

با معروف ترین جاذبه های گردشگری ترسناک ایران آشنا شوید

فهرست مطالب

دریاچه ارواح در نوشهرقلعه جنیان در جزیره کیشدریاچه گنج در تکابگورستان جن در چابهارباغ سنگی در سیرجاندره ستارگان در قشمریگ جن در سمنانقلعه بوینی یوغون در اردبیلقلعه زاهدان کهنه در زابلجهنم دره در خویگورستان انسانهای بی دهان در مشگین شهردودکش جن در زنجانغار پرآو در کرمانشاهگورستان سفید چاه در بهشهرقنات قصبه در گنابادگورستان ایستاده بچه ها در بمکلبه وحشت در بندر انزلیدره کال جنی در طبسجنگل جیغ در طرقبه

دریاچه ارواح در نوشهر

دریاچه ارواح یا دریاچه ممرز در 12 کیلومتری شهر نوشهر در استان مازندران قرار گرفته و نام ترسناک آن به گذشته عجیب و دور آن ارتباط دارد. ترکیب باتلاقی بودن دریاچه، درختان خشک شده و مهی که اطراف دریاچه را پوشانیده است، بهمراه صدای جانوران وحشی منطقه، شما را به یاد فیلم و کتابهای ترسناک می اندازد و همین ویژگی ها باعث شده تا این دریاچه را با عنوان دریاچه ارواح بشناسند. مردم محلی اعتقاد دارند حتما ساکنین گذشته اطلاعاتی داشته اند و چیزهایی دیده اند که این نام را برای دریاچه انتخاب نموده اند. بنابراین، بهترین توصیه این است که به بازدید از این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران بروید و خودتان همه چیز را ببینید.

قلعه جنیان در جزیره کیش

در جزیره کیش و در نزدیکی کشتی یونانی، قلعه کوچک و مخروبه ای وجود دارد که تقریبا هیچکس به آن توجه نمی نماید، چرا که همه عجله دارند به بازدید از کشتی یونانی بفرایند. این قلعه بین مردم محلی به قلعه جنیان شهرت دارد و اگر می خواهید در هنگام شب به بازدید از این مورد از مکان های ترسناک ایران بروید، بهتر است بدانید هیچکس با شما همراه نخواهد شد، زیرا مردم محلی اعتقاد دارند که جنها در این قلعه زندگی می نمایند و به همین دلیل، هرگز به آن نزدیک نمی شوند.

بیشتر بخوانیدکشتی یونانی جزیره کیش | کشتی به گل نشسته ای که عزیز شد

در آخرین دقیقه های روز و زمانیکه خورشید در حال غروب کردن است و جزیره به سمت تاریک شدن پیش می رود، این قلعه و اطراف آن به محیطی ترسناک و تسخیر شده تبدیل می شود که هر کسی را می ترساند. صداهایی که از چاه آب نزدیک به این مورد از مکان های ترسناک ایران شنیده می شوند و بادی که بر فراز آن می وزد، به ترسناک تر شدنش یاری می نماید، بنابراین می بایست خیلی شجاع و ماجراجو باشید که بتوانید به بازدید از آن بروید.

دریاچه گنج در تکاب

دریاچه زیبا، خطرناک، اسرارآمیز و ترسناک تخت سلیمان در شهر تکاب قرار گرفته است و یکی از مناطق ترسناک و عجیب ایران بشمار می رود. براساس گفته های مردم محلی، حضرت سلیمان عصای خود را بر روی زمین پرتاب نموده و این دریاچه را در آن منطقه ظاهر نموده است و همچنین، یک گنجینه ارزشمند باستانی در اعماق آن وجود دارد. مردم می گویند وجود گنجینه، بسیاری از افراد شجاع و ماجراجو را به درون دریاچه تخت سلیمان کشانده و این دریاچه تمامی این افراد را بلعیده و در خود دفن نموده است. آنها ادعا می نماید که حتی اجساد این افراد در دریاچه گم شده و به کناره های دریاچه بازنگشته است.

داستانهای افسانه ای و اعتقادات جالب دیگری درباره این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران وجود دارند؛ بعضی از مردم عقیده دارند که دریاچه تخت سلیمان محل تولد زرتشت پیامبر نیز بوده است. افسانه تاریخی دیگری که در خصوص این دریاچه گفته می شود، این است که کورش کبیر، بعد از شکست دادن کرزوس، پادشاه لیدیه تمامی گنجینه و دارایی های ارزشمند این پادشاه را که یک ثروت افسانه ای بودند، بعنوان نذری در اعماق این دریاچه انداخته است. به همین دلیل، ساکنان این منطقه گاهی نذر و دارایی های ارزشمند خود را به این مورد از مکان های ترسناک ایران می اندازند.

گورستان جن در چابهار

گورستانها تاریخچه ای طولانی در ترساندن مردم دارند و همواره جای خاص و ویژه ای را در فیلمهای ترسناک به خود اختصاص می دهند. در روستای تیس گورستانی ترسناک و اسرارآمیز وجود دارد که آن را گورستان جن نامیده اند. سنگ قبرهای موجود در این گورستان بسیار عظیم و غیر طبیعی هستند و شکلهای عجیبی دارند. مردم روستای تیس که بیش از 2500 سال قدمت دارد، این گورستان را مکان دفن اجنه می دانند، ولی با این وجود، قبرستان خود اهالی نیز در همسایگی همین محل قرار گرفته است.

مردم می گویند جنها مردگان خود را در این گورستان دفن نموده اند و شب هنگام بر سر گور خویشاوندن خود می فرایند و تا هنگام صبح به گریه، مویه و مرثیه سرایی مشغول می شوند. آنها اعتقاد دارند هر کس در هنگام شب به این مورد از مناطق ترسناک و عجیب ایران نزدیک شود، مورد نفرین جنها قرار می گیرد و مرگی با عذاب بسیار زیاد و سخت در انتظارش خواهد بود.

بیشتر بخوانیدقبرستان جن ها در روستای تیس | عجیب ترین روستای سیستان و بلوچستان

باغ سنگی در سیرجان

باغ سنگی یکی از جاذبه های سیرجان بوده که با هر باغ دیگری در جهان تفاوت دارد. در نگاه اول، این باغ بنظر بسیار جالب و خارق العاده می آید؛ اما وقتی در میان درختان خشک آن قدم می زنید و میوه های آن را که در حقیقت تکه های سنگ هستند می بینید، ترس شدیدی را در قلبتان احساس می کنید. این باغ سنگی ترسناک با نام باغ درویش خان شناخته می شود و سازنده آن کشاورزی به نام درویش خان اسفندیار پور بوده است. درویش خان اسفندیار پور مردی کر و لال بود که با خانواده اش در نزدیکی سیرجان و از راه کشاورزی زندگی می کرد. اما، در حدود 40 سال پیش بخاطر خشکسالی باغ سرسبز خود را از دست داد و سپس بعنوان اعتراض، همان درختان خشک شده را در نقطه دیگری کاشت و سنگهایی را که از کوههای اطراف جمع آوری نموده بود، بعنوان میوه از این درختان آویزان کرد.

او حتی مدتی سر گوسفندانی که توسط گرگها کشته و تکه تکه شده بودند را از درختها آویزان نموده بود که با اعتراض مردم منطقه، از این کار خود دست برداشت. اگزوز اتومبیلها، چرخ دنده های کهنه، تایرهای پنچر، پیت های روغن، قوطی ها، آینه های شکسته، شناورهای کولر، قلیان های شکسته و بسیاری دیگر از اشیای به درد نخور نیز بر روی این درختها دیده می شوند و تصویری ترسناک از این باغ ساخته اند. درویش خان، سازنده این باغ در سال 1386 و در سن 83 سالگی در گذشت و پیکرش در این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران دفن شد.

بیشتر بخوانیدباغ سنگی سیرجان، نماد ظلم ستیزی و پشتکار

دره ستارگان در قشم

جزیره قشم سرزمین شگفتی و زیبایی های طبیعی سحرانگیز است. یکی از دیدنی ترین نقاط این جزیره، دره ستارگان نام دارد؛ دره ای زیبا و جادویی که با قدمت حدود 2 میلیون سال، بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه توسط باد و باران و رگبارها بوجود آمده و امروزه بعنوان یکی از زیباترین نقاط جزیره قشم شناخته می شود. این دره علاوه بر طبیعت خارق العاده ای که به بازدید نمایندگان ارائه می نماید، داستانهای بسیار جالب و افسانه های شگفتی انگیزی برای گردشگران ماجراجو دارد.

مردم محلی اعتقاد دارند که اشکال زیبا و جادویی که درون این مورد از مکان های ترسناک ایران دیده می شوند، میلیونها سال پیش و توسط اصابت یک ستاره یا اشیای فرازمینی دیگر به زمین بوجود آمده اند. اما این دره ویژگی های دیگری دارد که آن را در فهرست مناطق ترسناک و عجیب ایران قرار می دهد. برای مثال، همزمان با وزش باد، حرکت شنها و در عمق سکوت صحرا، ملودی عجیب و ترسناکی در راهروهای دره شنیده می شود. به همین دلیل، وقتی هوا تاریک می شود، مردم جزیره به این دره وارد نشده و اغلب غریبه ها و گردشگران را از رفتن به دره در تاریکی می ترسانند و به آنها هشدار می دهند، چرا که آنها اعتقاد دارند ارواح، جنها و موجودات فرازمینی شب را در این مکان به صبح می رسانند.

بیشتر بخوانیددره ستارگان ژئوپارک قشم | دره ای که ستاره ها آن را ساخته اند !

ریگ جن در سمنان

منطقه کویری ریگ جن در مناطق مرکزی ایران و جنوب شهر سمنان، با نام مثلث برمودای ایران شناخته می شود و یکی از اسرارآمیزترین کویرهای ایران بشمار می رود. این منطقه با نمک، شن و تپه های شنی پوشانیده شده و یکی از گرمترین مناطق جهان محسوب می شود. در طول قرنهای گذشته، هیچکس هرگز نتوانسته است از این کویر عبور کند و هیچ جانور زنده ای در آن زندگی نمی نماید. حتی شترها نیز از این کویر نمی گذرند. مردم عقیده دارند عبور از این کویر غیرممکن است، زیرا تا به امروز هیچ گردشگری نتوانسته تا از آن عبور کند و سالم باز شود.

مردم محلی اعتقاد دارند که این مورد از مکان های ترسناک ایران تحت تسلط ارواح شیطانی است و نفرین شده محسوب می شود. شاید به همین دلیل باشد که برای سالهای متمادی، هیچکس جرات نداشت به این منطقه برود و اسرار آن را کشف کند. گردشگران می بایست بهمراه یک راهنمای سفر به بازدید از کویر ریگ جن بفرایند تا بتوانند به درستی جهت یابی نمایند؛ وگرنه زندگی خود را به خطر می اندازند. تکنیکهای ویژه رانندگی روی تپه های شنی و فعالیتهای مخصوص مانند اسکی روی شن و اسکیت روی شن باعث می شوند آدرنالین در رگهای گردشگران ترشح شود و همین، یکی از دلایل اصلی علاقه گردشگران ماجراجو به این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران است. از یاد نبرید که این کویر را با عنوان مثلث برمودای ایران نیز می شناسند پس، توصیه می کنیم مراقب باشید.

بیشتر بخوانیددیدنی های کویر ریگ جن، ترسناک ترین نقطه در ایران !

قلعه بوینی یوغون در اردبیل

قلعه بوینی یوغون یکی دیگر از مناطق ترسناک و عجیب ایران بوده که بر روی صخره های کوهی به همین نام ساخته شده است. قدمت این قلعه به 3000 سال پیش و اوایل دوره هخامنشی می رسد. تاریخ رازآلود و معماری بی نظیر این قلعه آن را به یکی از جاذبه های گردشگری مهم استان اردبیل تبدیل کرد. در زبان آذری بوینی یوغون به معنای گردن کلفت بوده و گویا این نام بی فایده بر روی این قلعه گذاشته نشده است. مردم محلی باور دارند که در گذشته، تمامی افرادی که به این قلعه می رفته اند، به صورت کاملا مرموز و اسرارآمیزی ناپدید می شده اند. آنها می گویند این قلعه انسانها را می بلعد و از آن با عنوان قلعه آدمخوار نام می برند. این قلعه ترسناک از آثار باستانی سرزمین ایران بشمار می رود و برای مردم ایران اهمیت ویژه ای دارد.

قلعه زاهدان کهنه در زابل

زاهدان کهنه مجموعه ای از ویرانه های تاریخی است که در نزدیکی شهر زابل قرار دارند. زاهدان کهنه از پنج بخش ارگ اول، ارگ دوم، قطعه، شارستان (محل زندگی مردم شهرنشین) و حومه (اطراف شارستان) تشکیل شده و هیچ حد و مرز خاصی ندارد؛ از آنجایی که گرداگرد هرکدام از این بخشها را حصاری به همراه برجهای تدافعی دربر گرفته و شکلی مستطیل گونه دارد، مردم محلی آن را با نام قلعه زاهدان کهنه نیز می شناسند. آنها اعتقاد دارند ارواح و اجنه در این قلعه ترسناک و تسخیر شده در رفت و آمد هستند و بازدیدنمایندگان و گردشگران را از بازدیدش نهی می نمایند.

جهنم دره در خوی

در شهر خوی، دره ای وجود دارد که آن را با عنوان جهنم دره می شناسند؛ نامی که حتما از کودکی بارها و بارها آن را در گفتگوهای محبت آمیز و خانوادگی شنیده اید. این دره در نزدیکی روستای قریس که منطقه ای کوهستانی است قرار گرفته است و بخاطر کوه های بلند و راه های صعب العبور این منطقه، هیچکس به سمت آن نمی رود. تنها کسانی که قصد کوهنوردی یا شکار دارند، به این منطقه کوهستانی نزدیک می شوند. مردم محلی اعتقاد دارند این مکان نفرین شده و ترسناک است و از نزدیک شدن به آن می ترسند.

براساس گفته مردم، بعضی از افرادی که سعی نموده اند از این دره عبور نمایند، به درون دره سقوط نموده و جسدهای آنان هرگز پیدا نشده اند. اما، این مورد از مکان های ترسناک ایران به علت صعب العبور بودن و دور بودن از شرارتهای انسانها، طبیعت فوق العاده بکری دارد و حیوانات وحشی زیبا چون خرس، آهو، قوچ، گراز، کفتا و پرندگانی چون عقاب و شاهین در آن زیست می نمایند. یکی دیگر از نکات جالب در خصوص جهنم دره این است که در گذشته در جهت جاده ابریشم قرار داشته و گردشگران بسیاری از کنارش عبور نموده اند.

بیشتر بخوانیدجاده ابریشم در کجا قرار گرفته است، سوالی مهم و تاریخی برای جهان

گورستان انسانهای بی دهان در مشگین شهر

در نزدیکی مشگین شهر، گورستان ترسناک و اسرارآمیزی وجود دارد. بعضی می گویند این گورستان به دوره هخامنشی تعلق دارد و بعضی دیگر اعتقاد دارند قدمت آن بسیار بیشتر بوده و ممکن است حتی به 7 هزار سال پیش از میلاد مسیح برسد. این گورستان دارای 450 قبر بوده و یکی از ویژگی های ترسناک و شگفت انگیز این گورستان، اندازه قبرهاست. کوچکترین قبرهای این گورستان 3 متر و عظیمترین آنها 8 متر طول دارند. اما، مهمترین و جالب ترین بخش این قبرها این است که بر روی آنها اشکال چهره های انسانهایی بی دهان حک شده اند.

اما شگفتی این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران به این نکات ختم نمی شود و هرچه بیشتر در آن به گشت و گذار مشغول شوید، عجایب و شگفتی های بیشتری پیش روی شما قرار می گیرند. مثلا، اینکه در کنار آن همه مجسمه آدمهای بی دهان مرد شکل، تنها مجسمه یک زن قرار گرفته است؛ زنی که اتفاقا برخلاف سایر مجسمه ها دارای دهان هست. محوطه باستانی شهر یری در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده و از آثار تاریخی فاخر استان اردبیل بشمار می رود.

دودکش جن در زنجان

در نزدیکی شهر ماه نشان، ردیفی از صخره ها به شکل قلعه قرار گرفته اند. این صخره ها دارای دودکش هایی هستند که به سربازان دارای کلاهخود شباهت دارند. این صخره های شگفت انگیز و خارق العاده طی قرنهای متوالی و توسط نیروهای طبیعی فیزیکی و شیمیایی مختلف مانند فرسایش توسط باد و باران اسیدی شکل گرفته اند. اما، قدرتمندترین فرایند ای که به شکل گیری این تندیسهای طبیعی یاری می نماید، گوه انجمادی است؛ گوه انجمادی نوعی خردایش انجمادی بوده که در آن سنگ شیار دار تحت تاثیر عملکرد گوه مانند یخ موجود در شیارهای آن، خرد و جابجا می شود.

در واقع، وقتی که برف این منطقه آب می شود، به شکل آب در شیارهای سنگها نفوذ می نماید و سپس با فرا رسیدن شبهای زمستان منجمد می شود. وقتی آب به انجماد می رسد، نزدیک به 10 درصد افزایش حجم پیدا می نماید و بتدریج شکافهایی در دل سنگها بوجود می آورد و آنها را پهن تر می نماید. مردم محلی این صخره های عجیب و اسرارآمیز را دودکش جن می نامند و عقیده دارند جنها در اطراف آن رفت و آمد دارند. به گفته مردم، دودکش جن یکی از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران است.

بیشتر بخوانیدقلعه بهستان یا دودکش جن | نمایش قدرت در ماه نشان زنجان

غار پرآو در کرمانشاه

غار پرآو یا غار پرو (به معنی پرآب) در 12 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه و در نزدیکی روستای چالآبه در ارتفاع 3050 متری قرار گرفته است. آب جاری که در میان غار پراو جریان دارد، از ذوب شدن یخچالهای زیرزمینی بوجود آمده و به همین دلیل، این غار را پرآو به معنی پرآب نامیده اند. این غار ترسناک قاتل که میان کوه طاق بستان و کوه بیستون و در جنوب منطقه ای به نام میدان پراو واقع شده، با 751 متر عمق، یکی از عمیق ترین و مرتفع ترین غارهای عمودی جهان بشمار می رود.

این مورد از مناطق ترسناک و عجیب ایران همچنین از دشوارگذرترین غارهای جهان نیز هست و بعضی از کوهنوردانی که سعی نموده اند در خصوص آن اطلاعات بدست بیاورند را به قتل رسانده است. به همین دلیل لقب غار قاتل را از آن خود کرد. نکته ترسناک تر اینجاست که اجساد کوهنوردان هرگز پیدا نشدند و همین مردم محلی را از این غار می ترساند.

گورستان سفید چاه در بهشهر

گورستان سفید چاه در بهشهر و در استان مازندران وجود دارد و قدمتش به حدود 1200 سال پیش باز می شود. خاک این گورستان سفید بوده و گورهای آن بصورت عمودی هستند. در هنگام شب، هوا مه آلود می شود و مردم محلی معتقدند ارواح و اجنه در این گورستان به رفت و آمد مشغول می شوند. مردم محلی معتقد هستند که اجساد دفن شده در این قبرستان هرگز نمی پوسند و هیچ آسیبی به آنها وارد نمی شود. البته، گفته می شود دلیل تاخیر در تجزیه اجساد دفن شده در این گورستان، وجود خاک آهکی سفید رنگ آن است و بهمین دلیل هم این گورستان را با نام گورستان سپید می شناسند.

همچنین، هر یک از سنگ قبرهای موجود در این مورد از مکان های ترسناک ایران، با توجه به قدمت، فرهنگ، زمان تولد و مرگ، شغل و شخصیت فردی که در آن صندلی دفن شده، با نقوشی و طراحی خاص حکاکی و تزئین شده اند.

بیشتر بخوانیددیدنی های سفید چاه، قبرستانی اسرار آمیز در شمال ایران!

قنات قصبه در گناباد

عمیق ترین و قدیمی ترین کاریز جهان، قنات قصبه نام دارد و در شهر گناباد واقع شده است. این قنات ترسناک و اسرارآمیز که قدمت آن به گفته بعضی به 2500 سال پیش و به گفته بعضی دیگر به 7000 سال پیش می رسد و به آن قنات کیخسرو نیز گفته می شود، منشا داستانهای عجیب و افسانه های باورنکردنی فراوانی بوده است. براساس گفته های مردم این منطقه، نام اصلی شهر گناباد در گذشته جن آباد بوده و قنات موجود در این شهر توسط جنها ساخته شده است.

هر چند که تاریخ شناسان معتبر، نام اولیه و اصلی شهر را گناه آباد می دانند. بعضی دیگر از مردم هم معتقدند این مورد از قنات قصبه را آدمیان به دستور اجنه ساخته اند و تعدادی از آنها در هنگام ساخت قنات کشته شده اند و هیچ اثری از آنان باقی نمانده است. به اعتقاد مردم، مردان کشته شده در قنات تبدیل به ارواح سرگردانی شده اند و هنوز در این قنات به زندگی و رفت و آمد مشغول هستند. اما بهرحال این شاهکار مهندسی باستان، یک جاذبه گردشگری محبوب و جالب توجه است که ارزش بازدید را دارد.

بیشتر بخوانیددیدنی های قنات قصبه، عمیق ترین قنات ایران

گورستان ایستاده بچه ها در بم

ارگ بم، باشکوه ترین و قدیمی ترین سازه خشتی جهان بوده که در شهر بم و در جهت جاده ابریشم واقع شده است. اما، این دژ عظیم و پر ابهت برای سالیان سال، راز ترسناکی را در خود دفن نموده بود. سالها پیش و در زمان به وقوع پیوستن زلزله بم، گوشه ای از یکی از دیوارهای این دژ فرو ریخت و با گذشت زمان، جسد نزدیک به 68 کودک و نوزاد که در این دیوار دفن شده بودند، در آن کشف شد. براساس آزمایشات دی ان ای که بر روی استخوانهای این بچه ها انجام شدند، کاشف بعمل آمد که تمامی آنها پسر بوده اند.

با توجه به این گزارشها، این گمان برده می شود که این یک رسم پسر کشی بوده که در دوره ای از تاریخ ایران در آن منطقه وجود داشته است. بعضی هم عقیده دارند این بچه ها بعد از حمله آقا محمد خان قاجار به بم و محاصره یک ساله ارگ بم توسط او در این دیوار دفن شده اند. اما بهرحال این کشف تازه باعث شد تا ارگ بم تنها بخاطر ارزش تاریخی اش شناخته نشود و در فهرست مناطق ترسناک و عجیب ایران نیز قرار گیرد.

بیشتر بخوانیدارگ بم کرمان | عظیم ترین بنای خشتی یکپارچه جهان

کلبه وحشت در بندر انزلی

خانه ای کلبه مانند در نزدیکی روستای هفت دغنان در بندر انزلی وجود دارد که با عنوان کلبه وحشت شهرت پیدا نموده است. از گذشته های دور تا به امروز، مردم محلی همواره عقیده داشته اند که نباید به این کلبه نزدیک شد و حتی نمی بایست به وارد شدن به آن فکر کرد. مردم محلی می گویند در سال 1986، چهار دانشجو سعی نموده اند در این مورد از مکان های ترسناک ایران اقامت نمایند؛ اما دو نفر از آنها در نیمه های شب از آنجا فرار نموده و دو نفر دیگر که در کلبه مانند عقل خود را از دست داده و فوت نموده اند. بنابراین، دربهای کلبه قفل شدند تا کسی دیگر نتواند وارد آن شود.

اما براساس گفته های مردم، بعد از چهار سال سه دختر تصمیم گرفتند اقامت در این کلبه را امتحان نمایند و برای این کار از درب پشتی وارد آن شدند. بعد از دو روز، مردم یکی از دخترها را در فاصله 300 متری از کلبه پیدا کردند. او به شدت ترسیده بود و به کلبه اشاره می کرد. مردم قفل کلبه را شکستند و اجساد دو دختر دیگر را در آن پیدا کردند. گفته می شود این دختران بر اثر حمله قلبی فوت نموده اند و چشمان آنها به نقطه ای خیره مانده بود. متاسفانه، دختر سوم نیز پس از چهار روز خودکشی نموده و از جهان رفت. از آن موقع تا به امروز، هیچکس اجازه ورود به این کلبه جنگلی را ندارد و تنها می توان آن را از دور تماشا کرد.

دره کال جنی در طبس

کال جنی دره ای بسیار قدیمی در شهر طبس است که نزد مردم محلی با نام دره جن ها شناخته می شود. این دره زیبا و ترسناک بر اثر جاری شدن سیلابها و فرسایش بوجود آمده و دارای نقش و نگارها و دیواره های بسیار بلند است. دیواره های این دره آنچنان بلند و به هم نزدیک هستند که وقتی در میان آنها قدم می زنید نمی توانید آسمان را ببینید. شبها در این دره صداهای ترسناک و رعب آوری به گوش می رسند که به اسرارآمیزتر شدن آن یاری می نمایند.

مردم محلی عقیده دارند ارواح و اجنه در این مورد از مکان های ترسناک ایران زندگی و رفت و آمد می نمایند و داستانهایی نیز از ربوده شدن دختران جوان توسط جنها برای گفتن دارند. مردم قدیم اعتقاد داشتند که هیچکس نباید حتی به این دره نزدیک شود و قطعا نباید هرگز به درون آن قدم بگذارد. داستان نام کال جنی هم همین است؛ کال به معنی دره یا جهت ایجاد شده از طریق سیلابها و جریان آب بوده و معنی بخش دوم را هم که همه خوب می دانیم.

جنگل جیغ در طرقبه

در شمال شرقی ایران و در استان خراسان، جنگل خارق العاده و اسرارآمیزی وجود دارد که در هنگام شب صداهای عجیب جیغ مانندی در آن می پیچند. این صدای جیغ، شبیه به صدای ضجه زنی بوده که زنده زنده در حال سوختن در آتش است. این جنگل که نام واقعی آن جنگل سربرج است و با عنوان جنگل جیغ شناخته می شود، روزهای عادی و آرامی دارد، اما به محض تاریک شدن هوا تا هنگام سپیده دم، صداهای عجیب و ترسناک در آن به گوش می رسند.

محققان می گویند صداهای فراوری شده به نوعی ملخ که به صورت گروهی و در تعداد بسیار زیاد و بویژه در فصلهای بارانی به روستاها حمله می نمایند، مربوط است. اما، مردم محلی هنوز هم جنها و سایر مخلوقات فراطبیعی را مسئول بوجود آمدن این صداهای عجیب جیغ مانند می دانند. داستانهای مردم هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران را به این مورد از جاذبه های گردشگری ترسناک ایران جذب می نماید. جنگل جیغ طرقبه یکی از مهمترین مناطق ترسناک و عجیب ایران بشمار می رود.

بیشتر بخوانیدراز جنگل جیغ چیست؟منبع: همگردی
انتشار: 20 مهر 1399 بروزرسانی: 20 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1301

به "با معروف ترین جاذبه های گردشگری ترسناک ایران آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین جاذبه های گردشگری ترسناک ایران آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید