تور استرالیا: دیدنی های ملبورن؛ دومین شهر پرجمعیت استرالیا

به گزارش بیباپ، ملبورن مرکز هنر، فرهنگ، مد، ورزش و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استرالیا است. در سفر به استرالیا بازدید از برترین دیدنی های ملبورن را از دست ندهید.

تور استرالیا: دیدنی های ملبورن؛ دومین شهر پرجمعیت استرالیا

با تور استرالیا از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

ملبورن در جنوب شرقی استرالیا در امتداد رود یارا واقع شده است و دومین شهر پرجمعیت این کشور است. این شهر مدرن، چندفرهنگی و پرجنب وجوش اغلب در صدر لیست محبوب ترین شهرهای جهان واقع شده است. تماشای های ملبورن بسیار متنوع و متناسب با هر سلیقه ای است و شامل جاذبه های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و ورزشی می گردد.

ملبورن مرکز استان ویکتوریا و مهم ترین شهر فرهنگی استرالیا است. این شهر مانند سایر شهرهای بزرگ دارای باغ وحش و موزه های متعددی از جمله موزه ملبورن و گالری ملی ویکتوریا است. استادیوم کریکت ملبورن هم یکی از مجذوب نماینده ترین جاذبه های این شهر برای علاقه مندان به ورزش محسوب می گردد. باغ های گیاه شناسی سلطنتی و فیتزروی، معبد یادبود و کلبه کاپیتان کوک از دیگر مکان های تماشای ملبورن به شمار می فرایند. در ادامه شما را با رجحانن تماشای های ملبورن آشنا می کنیم.

باغ های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن

باغ گیاه شناسی سلطنتی ملبورن (Royal Botanic Gardens) با مساحت 94 هکتار در اواسط دهه 1800 میلادی تاسیس شد. این باغ ها مجموعه ای از گیاهان بومی، مجموعه ای از گونه های نادر و در خطر و بعلاوه خانه باغ ها را شامل می شوند. مسیرهای پیاده روی، نیمکت و مجسمه های تزئینی هم در این باغ ها وجود دارد. در سال بیش از 5.1 میلیون جهانگرد از این باغ ها تماشا می نمایند. باغ های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن، یکی از رجحانن نمونه های محوطه سازی ویکتوریایی در جهان است. این باغ در تابستان میزبان اجرای تئاتر و سینما در فضای باز است. رصدخانه ملبورن (Melbourne Observatory) متعلق به قرن 19 میلادی و باغ بچه ها موسسه ایان پاتر (Ian Potter Foundation Childrens Garden) از دیگر تماشای های باغ های سلطنتی ملبورن است.

گالری ملی ویکتوریا

گالری ملی ویکتوریا (National Gallery of Victoria)، در سال 1861 افتتاح شد و یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین گالری های هنری در استرالیا است. گالری ملی ویکتوریا دارای بیش از 70 هزار اثر هنری و مجموعه گسترده ای از آثار دوران باستان تا امروز است؛این آثار در دو ساختمان در نزدیکی باغ های گیاه شناسی سلطنتی ملبورن نگه داری می شوند. آثار هنرمندان استرالیایی در مرکز ایان پاتر (Ian Potter Centre) واقع در میدان فدراسیون و آثار هنرمندان بین المللی در ساختمان اصلی واقع در خیابان سنت کیلدا به نمایش گذاشته شده اند. آثاری از هنرمندان برجسته محلی و هنرمندان مشهور بین المللی از جمله آنتونی ون دایک، کلود مونه و رنه ماگریت در این گالری به چشم می خورد. هر سال نمایشگاه های منحصربه فردی هم در گالری ملی ویکتوریا برگزار می گردد.

استادیوم کریکت ملبورن و موزه ملی ورزش

استادیوم کریکت ملبورن (Melbourne Cricket Ground) با ظرفیت 100هزار نفر، یکی از بزرگ ترین مکان های ورزشی در جهانو از جاهای تماشای ملبورن است. این استادیوم در تابستان میزبان بازی های کریکت و در زمستان میزبان بازی های لیگ فوتبال استرالیا و فوتبال استرالیایی است. از نظر بیشتریت استرالیایی ها، این استادیوم مکانی مقدس است. موزه ملی ورزش (National Sports Museum) هم در گوشه ای از این استادیوم واقع شده است. نمایشگاه هایی مرتبط با ورزش های محبوب استرالیایی و تاریخچه وقایع ورزشی در این موزه برگزار می گردد.

باغ وحش ملبورن

باغ وحش ملبورن (Melbourne Zoo) در سال 1862 افتتاح شد و سومین باغ وحش قدیمی در جهان و قدیمی ترین در استرالیا است. این باغ وحش یکی از محبوب ترین جاذبه های جهانگردی ملبورن است. در باغ وحش ملبورن برای نگه داری حیوانات از مدرن ترین تجهیزات استفاده می گردد. اخیرا این باغ وحش به اولین باغ وحش کربن طبیعی جهان تبدیل شده است. باغ وحش ملبورن محل زندگی بیش از 300 گونه حیوانی است. بیشتر این حیوانات در زیستگاهی مشابه با زیستگاه طبیعی خود، آزاد هستند. حیوانات بومی استرالیا مانند کانگورو، کوالا، وامبت و نوک اردکی در این باغ وحش زندگی می نمایند. اگر به حیات وحش علاقه دارید، این باغ وحش رجحانن مکان برای شما است؛ ضمناً تماشای پنگوئن های کوچک استرالیایی را از دست ندهید.

ساختمان نمایشگاه سلطنتی

ساختمان نمایشگاه سلطنتی (Royal Exhibition Building) در مجاورت موزه ملبورن واقع شده است. این ساختمان در سال 1880 به منظور برگزاری نمایشگاه های بین المللی ملبورن ساخته شد. اولین جلسه مجلس استرالیا در سال 1901 در این ساختمان برگزار گردید. این عمارت زیبای ویکتوریایی نمادی از روزهای شکوه و جلال انقلاب صنعتی، امپراتوری بریتانیا و رجحان مالی ملبورن در قرن 19 میلادی است. عمارت زیبای نمایشگاه سلطنتی در سال 2004 در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. امروزه ساختمان نمایشگاه سلطنتی میزبان رویدادها و نمایشگاه های متنوعی مانند نمایشگاه های تجاری و اتومبیل است.

میدان فدراسیون

میدان فدراسیون (Federation Square) در سال 2002 افتتاح شد. این میدان رجحانن محل برای برگزاری جشن ها، اعتراضات و رویدادهای بزرگ ورزشی در ملبورن است. میدان فدراسیون یکی از قطب های حمل و نقل شهری ملبورن هم محسوب می گردد. ساختمانی مدرن در این میدان واقع شده است که شامل فضای باز و بسته است. معماری ویکتوریایی اطراف این ساختمان، تضاد جالبی با آن دارد. هر سال بیش از 2 هزار رویداد در این محل برگزار می گردد. میدان فدراسیون یکی از بزرگ ترین سایت های وای فای رایگان در استرالیا است. مرکز ایان پاتر و مرکز تصاویر متحرک استرالیا (Australian Centre for the Moving Image) در این میدان واقع شده است.

کلبه کاپیتان کوک

کلبه کاپیتان کوک (Captain Cooks Cottage) پس از انتقال از شهر محل زندگی او، یعنی یورک شایر انگلستان در باغ های فیتزروی (Fitzroy Gardens) ملبورن برپا شد. جیمز کوک، دریانورد شجاع و کاوشگر بریتانیایی بود و در طول سفرهای متعددش به اکتشافات مهمی دست یافت. بازدید از این کلبه زیبا، فرصتی برای آشنایی با زندگی کاپیتان کوک و ماجراجویی های دریایی او در راه اکتشاف استرالیا و دیگر بخش های جهان است. گلخانه ای باشکوه با سبک اسپانیایی که دارای گیاهان متنوعی است از دیگر مجذوب نمایندهیت های باغ فیتزروی محسوب می گردد.

معبد یادبود

معبد یادبود (Shrine of Remembrance)، یکی از نمادهای شهر ملبورن است که در سال 1924 برای بزرگداشت 19 هزار کشته ویکتوریایی جنگ جهانی اول بنا شد. این بنای تاریخی با الهام از بناهای معروف یونانی مانند پارتنون و آکروپلیس ساخته شده است. معماری کلاسیک و رواقی این بنا تا حدودی برگرفته از آرامگاه هالیکارناسوس، یکی از هفت عجایب باستانی جهان است. این معبد دارای چندین بنای یادبود است که عبارت اند از بنای یادبود گالیپولی، بنای یادبود جنگ جهانی دوم که شعله ابدی در آن واقع شده است و باغ یادبود که به افتخار سربازان مبارزه پس از جنگ جهانی دوم بنا شده است. چندین نمایشگاه نظامی هم درون معبد وجود دارد. تجربیات سفر خود به ملبورن را با خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: کجارو / planetware.com / travel.usnews.com / lonelyplanet
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2269

به "تور استرالیا: دیدنی های ملبورن؛ دومین شهر پرجمعیت استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا: دیدنی های ملبورن؛ دومین شهر پرجمعیت استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید