معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری رم

به گزارش بیباپ، در شهری پر از نمادهای عهد عتیق و دین مسیحیت، اینکه بدانیم ابتدا باید به بازدید از چه بخشی برویم، سخت است. البته، این علایق شماست که در این تصمیم گیری نقش دارد. سعی کنید هنگام گردش در رم به جاهای مختلفی بروید، یعنی پشت سر هم از مکان کلیساهای باستانی دیدن نکنید و همه جایش را مدنظر قرار دهید. با ما در مقاله دیدنی های معروف رم همراه باشید تا شما را با شماری از برترین جاذبه های گردشگری رم آشنا کنیم. قطعا، آشنایی با معروف ترین جاذبه های دیدنی رم برایتان جالب خواهد بود.

معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری رم

فهرست مطالب

آمفی تئاتر کلسئوم و طاق کنستانتینشهر واتیکانپانتئونمیدان رومیفواره ترویکلیسای جامع سنت جان لاترانپله های اسپانیاییکلیسای سنتا ماریا مجیورهمیدان ناونا (Navona)تپه باستانی پالاتینباغهای بورگیسی (Borghese)حمام های کاراکالاحمام های موزه ملی دیوکلتیان

آمفی تئاتر کلسئوم و طاق کنستانتین

آمفی تئاتر کلسئوم در سال 72 پس از میلاد از طریق وسپاسیان ساخته شد و بعد، پسرش تیتوس با اضافه کردن طبقه چهارم آن را بزرگتر کرد. این مورد از دیدنی های معروف رم به اندازه کافی برای اجرای تئاترها، جشنواره ها، سیرک ها یا بازی ها بزرگ بوده و خاندان امپراطوری و مقامات رسمی در طبقه پایین، خانواده های اشرافی در طبقه دوم و مردم در طبقات سوم و چهارم به تماشای آنها می نشستند. در کنار کلسئوم، طاق کنستانتین واقع شده است که به همان اندازه مشهور است؛ طاق پیروزی که از طریق مجلس سنا و به افتخار امپراطور در سال 312 ساخته شد.

شهر واتیکان

واتیکان با مساحتی کمتر از نصف یک کیلومتر مربع، کوچکترین ایالت مستقل در دنیا است. صف های فروش بلیت برای جاذبه های برتر واتیکان بسیار طولانی بوده و ممکن است ساعتها در این صف ها منتظر بمانید. برای صرفه جویی در زمان، بلیت Skip-The-Line را برای تور این مورد از برترین جاذبه های گردشگری رم از پیش تهیه کنید. این تور سه ساعته به شما اجازه می دهد تا از صفهای طولانی بگذرید و مستقیم و همراه با راهنمایی آگاه وارد موزه ها شوید.

بیشتر بخوانیدمعرفی اماکن دیدنی واتیکان | راهنمای سفر به نماد مسیحیت در دنیا

پانتئون

پانتئون یادبود عهد عتیق رومی بوده که به بهترین شکل حفظ شده و به طرز عجیبی طی عمر 2000 ساله خود سالم باقی مانده است. این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی رم پس از آتش سوزی در سال 80 پس از میلاد بازسازی شد و آجرکاری بکار رفته در آن فن استادانه بسیار حرفه ای را نشان می دهد. گنبد 43 متری آن که بزرگترین دستاورد معماران داخلی رومی بوده، با تکیه گاه هایی پنهان نصب شده که به خوبی درون دیوارها مخفی شده اند و دریچه مرکزی 9 متری آن تنها منبع نورش است.

اگرچه اولین امپراطوران مسیحی استفاده از این مورد از دیدنی های معروف رم را برای عبادت ممنوع اعلام کردند، ولی در سال 609 پاپ بونیفاس چهارم آن را به عفیفان و شهیدان مسیحی بخشید و از آن به بعد به مکان دفن شاهان ایتالیایی و دیگر افراد مشهور تبدیل شد.

بیشتر بخوانیدحقایقی درباره معبد پانتئون رم که شاید از آنها اطلاع نداشته باشید

میدان رومی

قدم زدن در این مورد از برترین جاذبه های گردشگری رم یعنی میدان رومی که حالا در وسط شهری مدرن و پر جنب و جوش واقع شده است، مثل قدم برداشتن به دو هزار سال قبل و قلب روم باستان است. اگرچه چیزی که از این مرکز زندگی رومیان و حکومت باقی مانده تنها بخشی از شکوه و جلال اولیه آن را نشان می دهد، ولی ستونهای ایستاده و افتاده آن و طاقهای پیروزی هنوز حیرت انگیز هستند. بعد از قرن هفتم، بناها ویران و کلیسا و دژهایی در میان بقایای باستانی ساخته شدند. سنگهای این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی رم برای دیگر ساختمانها استفاده شدند و در قرنهای 18 و 19 بود که حفاری سیستماتیک، از لایه 10 متری زمین تخته سنگهای باستانی را بیرون آورد.

فواره تروی

فواره تروی در فیلم ها شهرت بسیاری پیدا نموده و یکی از دیدنی های معروف رم بوده که حتما باید ببینید. انداختن یک سکه در فواره تروی سنتی است که طبق آن تصور می شد بازگشتتان به رم را تضمین می نماید. آب فواره تروی از طریق کانال آبی تامین می گردد. این فواره برای پاپ کلمنت دوازدهم و بین سالهای 1732 و 1751 از طریق نیکولا سالوی ایجاد شده و در مقابل دیوار پشتی کاخ دوکهای پولی بنا گشت. این مورد از برترین جاذبه های گردشگری رم خدای دریاها اوکئانوس را همراه با اسب ها، تریتون ها و محافظان به تصویر کشیده است.

کلیسای جامع سنت جان لاتران

کلیسای جامع سنت جان لاتران یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی رم بوده و بعد از قرنها تغییرات، هنوز شکل اولیه خود را که در عصر کنستانتین ساخته شد، حفظ نموده است. در کنار موزائیک های محراب حتما حواستان به سقف چوبی زیبای قرن 16 آن هم باشد. اگر تعمیدگاه هشت ضلعی آن کمی آشنا به نظر می رسد، به این دلیل است که این تعمیدگاه الهام بخش نمونه ها بعدی در سراسر اروپا بوده است. این تعمیدگاه که از طریق کنستانتین ساخته شده، قدیمی ترین تعمیدگاه مسیحی دنیا است.

پله های اسپانیایی

بر روی پله های اسپانیایی توقف کنید؛ جهت پلکانی با پله و پاگردهای نامنظم که به کلیسای فرانسوی Trinità dei Monti می رسد. این مورد از دیدنی های معروف رم همواره مکانی محبوب برای گردشگران بود؛ جایی که می توانند در تابستان از بستنی Gelato لذت ببرند یا در زمستان در کنار قیف هایی از شاه بلوطهای داغ شعله پز شده، دستانشان را گرم نمایند.

کلیسای سنتا ماریا مجیوره

کلیسای سنتا ماریا مجیوره یکی از برترین جاذبه های گردشگری رم است. در قرن چهارم پاپ لیبریوس بصیرتی عفیف داشت و او را در جهت ساخت کلیسا در جایی راهنمایی می کرد که طی روزهای آینده در آن برف ببارد. اگرچه ماه آگوست بود، ولی صبح روز بعد برف روی تپه اسکولین (Esquiline) نشست. در نتیجه، این بازیلیکای بزرگ در اینجا ساخته شد. سه راهرو داخلی آن که 86 متر طول دارند، با 40 ستون از سنگ مرمر و 4 ستون از گرانیت از هم جدا شده و محرابی که در قرن سیزدهم به آن اضافه شد، با موزائیک هایی از زمینه های احکام دینی قدیم و جدید و شاهکارهایی از هنرمندان مشهور پوشانده شده است.

قدیمی ترین موزائیک های رم که به قرن چهارم بر می گردند، زینت بخش دیوارهای بالایی این مورد از دیدنی های معروف رم بوده و کف بنا با سنگهای مینا کاری شده به سبک صنعتگران ماهر قرن دوازده پوشیده شده است. دو پاپ در اینجا دفن شده و مکانی مهم برای زیارت است.

میدان ناونا (Navona)

میدان ناونا هنوز نمای ورزشگاه رومی را دارد و طی قرون وسطی برای جشنواره و مسابقات اسب دوانی استفاده می شد. نمای خارجی این مورد از معروف ترین جاذبه های دیدنی رم، برج کلیسا و گنبد معماری باروک را نشان می دهند. اگرچه بورومینی میدان و نمای خارجی اطرافش را طراحی کرد، ولی این رقیب او برنینی بود که نقطه اصلی آن، یعنی فواره Fiumi را ساخت. این فواره روح چهار رودخانه ای را بیان می نماید که بعدها تصور می شد بزرگترین ها در هر قاره باشند. امروزه، این میدان پر شده است از رمی ها، گردشگران، هنرمندان خیابانی، دکه های سوغاتی و کافه ها.

تپه باستانی پالاتین

تپه باستانی پالاتین که در موقعیت استراتژیک 50 متر بالای رودخانه تیبر واقع شده است، مدرکی از سکونتگاه های اولیه رم است. باغهای فرانیسه در قرن 16 برای کاردینال الساندرو فرانیسه بر بالای تپه ساخته شد؛ پارکی دلنشین متشکل از تراس ها، آلاچیق ها، چمنزارها، باغچه های گل، درختان و فواره ها که بعنوان محلی برای جمع شدن و ارتباطات اجتماعی مردم شناخته میشد.

باغهای بورگیسی (Borghese)

باغ های بورگیسی شامل تعدادی جاذبه است از جمله دو موزه و یک ویلا؛ گالری که بعنوان جایگاهی برای مجموعه هنری بورگیسی ساخته شده و شامل نقاشی ها، مجسمه ها، موزائیک ها و حجاری های برجسته ای بوده که بیشترشان از قرن 15 و 18 هستند و کارهایی از رافائل، تیسین، کاراواجو و روبنس را شامل می شوند. در جایی دیگر از پارک، ویلای جولیا بعنوان اقامتگاهی تابستانی برای پاپ قرن شانزدهم ساخته شد و امروزه موزه استروسکن در آن واقع شده است.

حمام های کاراکالا

حمام های کاراکالا که در سال 216 از طریق کاراکالا تکمیل شدند، بیشتر از یک حمام عمومی بودند. اینها مراکز ورزشی کاملی با حمامهای سرد و گرم، استخرهای شنا، سوناهای خشک و بخار، امکانات ژیمانستیک و ورزشی، اتاقهای اجتماعی، باغها، کتابخانه ها، آرایشگاه ها و فروشگاه ها بشمار می آمدند. حمام های کاراکالا مجموعه ای بزرگ از سالنها بوده که گنبد و طاقهایش از طریق ستون و پایه هایی بزرگ نگهداری می شوند. این مکان می تواند 1500 نفر را در خود جای دهد.

حمام های موزه ملی دیوکلتیان

حمام های دیوکلتیان بقدری بزرگ بودند که امروزه شامل دو کلیسا، بخشهای بزرگی از صومعه کارتوزین (Carthusian) و یک موزه بزرگ است. میکل آنژ از حمام بزرگ بعنوان پوشش کلیسای Santa Maria degli Angeli و موزه ملی رم استفاده کرد.

منبع: همگردی
انتشار: 21 بهمن 1399 بروزرسانی: 21 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1706

به "معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری رم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تعدادی از برترین جاذبه های گردشگری رم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید