اخلال نمایندگان معترض مجلس در سخنرانی فرماندار هنگ کنگ

به گزارش بیباپ، فرماندار هنگ کنگ در پی سر دادن شعار و ایجاد اخلال در مجلس توسط بعضی قانون گذاران معترض، سخنرانی خود را به صورت ویدئویی انجام داد.

اخلال نمایندگان معترض مجلس در سخنرانی فرماندار هنگ کنگ

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، نمایندگان حامی معترضان در مجلس هنگ کنگ با ایجاد اخلال در سخنرانی کری لام فرماندار هنگ کنگ، وی را مجبور کردند سخنان خود را به صورت ویدئویی به گوش مجلس برساند.

به نوشته روزنامه گاردین، لام که پیش تر پینشهاد کناره گیری اش را رد نموده بود قصد داشت در سخنرانی خود طرحی مربوط به ابتکارات ملکی را ارائه کند تا بتواند اعتماد به دولتش را پس از 4 ماه اعتراضات پیاپی بازیابی کند.

قانون گذاران حامی معترضان فریاد می زدند: پنج خواسته، نه حتی یکی کمتر. اشاره آن ها به پنج درخواست معترضان از دولت هنگ کنگ برای انتها دادن به تظاهرات ها بود.

یکی از این قانون گذاران به گاردین گفت، کری لام مقصر هرج و مرج و عذاب در این چهار ماه است. او گفت: امیدواریم کری لام خارج شده و استعفا دهد. او توانایی دولت داری را ندارد. او برای ریاست دستگاه اجرایی مناسب نیست.

در نهایت لام مجبور شد سخنرانی خود را به صورت تماس ویدئویی انجام دهد. وی با رد هرگونه اعطای امتیاز به معترضان گفت: خشونت فقط خشونت به بار می آورد.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بود اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به چین پیوست. هنگ کنگ دارای بیش از 7 میلیون نفر جمعیت است و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود. هرچند این منطقه بخشی از چین محسوب می گردد، اما نظام سیاسی متفاوتی دارد و در اغلب مسائل داخلی مستقل از پکن تصمیم گیری می نماید.

در چهار ماه پیش، لایحه استرداد مجرمین به سرزمین اصلی به مجلس پیشنهاد شد که بر اساس آن هنگ کنگ می توانست متهمین را برای محاکمه به سرزمین اصلی چین مسترد کند.

در حالی که نهادهای بین المللی مبارزه با پولشویی از این طرح استقبال نموده بودند، اما عده ای این طرح را عامل کاهش استقلال هنگ کنگ توصیف نموده و در اعتراض به آن به خیابان ها آمدند. این اعتراضات با حمایت کشورهای غربی، همچنان ادامه دارد و اخیراً هم رنگ و بوی جدایی طلبانه به خود گرفته است.

چین معتقد است واشنگتن در دامن زدن به آشوب های هنگ کنگ نقش داشته است. چندی پیش نیز تصاویری از یک دیپلمات آمریکایی در حین دیدار با رهبران معترضان هنگ کنگ منتشر شد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 473

به "اخلال نمایندگان معترض مجلس در سخنرانی فرماندار هنگ کنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخلال نمایندگان معترض مجلس در سخنرانی فرماندار هنگ کنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید