شروع اولین ماموریت سفینه هوشمند سازمان فضایی اروپا

به گزارش بیباپ، اولین ماموریت سفینه فضایی مجهز به هوش مصنوعی سازمان فضایی اروپا در حال اجرا است.

شروع اولین ماموریت سفینه هوشمند سازمان فضایی اروپا

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه فناوری خبرگزاری خبرنگاران، سازمان فضایی اتحادیه اروپا برای اولین بار در دنیا از فناوری هوش مصنوعی به منظور تحقیقات فضایی استفاده کرد. در راستای این پروژه ماهواره تحقیقاتی ɸ-Sat-1 به فضا پرتاب شد و ماهواره ɸ-Sat-2 در حال طی مراحل نهایی جهت پرتاب به خارج مدار زمین است.

اولین سفینه مجهز به فناوری هوش مصنوعی سازمان فضایی اروپا در تاریخ 13 شهریور امسال از مقر این سازمان در فرانسه به فضا پرتاب شد و کوشش برای پرتاب دومین سفینه فضاپیما ادامه دارد. هدف استفاده از فناوری هوش مصنوعی در ساخت این ماهواره های تحقیقاتی ارزیابی تاثیر فناوری های هوشمند روی عملکرد سفینه هایی فضایی عنوان شده است. مدیران این پروژه معتقدند هوش مصنوعی با ایجاد پیشرفت های شگفت انگیز در حوزه پردازنده های دیجیتال و انواع کسب کار می تواند صنعت فضایی را نیز متحول کند.

فناوری هوش مصنوعی کیفیت عملکرد دستگاه های مختلف ماهواره را تا حد زیادی ارتقا می دهد. به عنوان مثال تصاویری که دوربین های ماهواره از مناطق مختلف فضا ثبت می نمایند از طریق تراشه های هوشمند پردازش شده و پس از بالا بردن چند برابری کیفیت به مراکز تحقیقاتی در زمین ارسال می گردد.

با وجود پیشرفت های چشمگیر در صنایع فضایی اما هنوز هم ارسال داده های جمع آوری شده در فضا به زمین به دلیل حجم بالا با کمی تاخیر همراه است ولی حالا هوش مصنوعی حجم این داده ها را کاهش داده و در حالت فشرده به زمین می فرستد. در این حالت اطلاعات بسیار سریع به پایگاه تحقیقاتی می رسد.

4144/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 آبان 1399 بروزرسانی: 4 آبان 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1329

به "شروع اولین ماموریت سفینه هوشمند سازمان فضایی اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع اولین ماموریت سفینه هوشمند سازمان فضایی اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید