600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شده است

به گزارش بیباپ، ایسنا/ براساس سخنان وزیر میراث فرهنگی کشور، 600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شده است.

600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شده است

ارزآوری 600 میلیون دلاری صنایع دستی برای ایران

علی اصغر مونسان در سفر به قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه ریزی های خوبی برای محورهای جدید جهانگردی ایجاد شد؛ غرب کشور پر از ظرفیت بود که به مقاصد جهانگردی کشور اضافه شده است. به جنوب کشور توجه ویژه ای کردیم تا جهانگردی صرفا به سمت شمال کشور نباشد و توزیع یکنواخت جهانگرد را ببینیم.

وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و جهانگردی بیان کرد: قزوین محل عبور و مرور بود که امیدواریم با زیرساخت هایی که در حال فراهم شدن است به یک مقصد جهانگردی تبدیل شود؛ قزوین در کنار استانهای پرجمعیتی مانند تهران و البرز واقع شده است که امیدواریم بتواند یک مقصد مهم جهانگردی در بازار هدف پیرامون باشد. 18 هتل در قزوین ساخته خواهد شد که از این تعداد 2 هتل پنج ستاره است، تا به امروز استان قزوین هتل با این تعداد ستاره نداشته است.

وی توضیح داد: طرح جامع جهانگردی کشور بعد از مدتها کش و قوس به تصویب دولت رسید که برای تمام دستگاه های اجرایی احکام خوبی دیده شده است. سند برند ملی کشور نیز رونمایی شد و بزودی سند برنامه اقدام ملی جهانگردی که پلن های جهانگردی را به ریز تعیین نموده است، آماده می شود تا به بخش جهانگردی رونق ببخشد.

مونسان تشریح کرد: در بخش صنایع دستی نیز از ابتدای دولت دوازدهم طرح تجاری سازی را شروع کردیم در این طرح برای برندسازی، طراحی مبتنی بر سلیقه بازار و مشتری و به روز کردن آنها کوشش شد. خوشبختانه روی ایجاد بازارهای جدید تمرکز کردیم که باعث شد بصورت رسمی و غیر رسمی شاهد صادرات باشیم. رسمی از مبادی گمرک صادر و غیر رسمی نیز توسط جهانگردان خریداری می شد؛ حدود 600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شد که عدد مناسبی است و بدنبال آن هستیم به عدد یک میلیارد دلار برسیم.

وی با حضور در امامزاده حسین(ع) بیان کرد: امامزاده حسین فرزند امام رضا(ع) هستند که بنای این بقعه به دوران صفوی بازمی شود؛ در کارهای سازه ای در اماکن تاریخی که سازه ها آجری هستند و استفاده از تکنولوژی برای بازسازی کار بسیار پیچیده ای خواهد بود، همکاران بنده در این بنا بسیار زحمت کشیدند و باید از سازمان اوقاف هم تشکر کنیم.

وی با اعلام اینکه 2000 پروژه میراث فرهنگی در کشور در حال انجام هستند، گفت: فرایند ما در بخش جهانگردی تا قبل از کرونا فرایند خوبی بود، در سال 2019 بعنوان دومین رشد جهانگردی در جهان شناخته شدیم و آمار جهانگردان از هشت میلیون نفر عبور کرد، این در حالی بود که همواره این رقم حدود چهار میلیون تا چهار میلیون 800 هزار نفر بود. کرونا به جهانگردی در جهان آسیب زده است که امیدواریم با آمدن واکسن کرونا و درمان آن در سال آینده شاهد رونق مجدد بخش جهانگردی باشیم. مونسان بیان کرد: پروژه های جهانگردی با اعتبار 137 هزار میلیارد تومانی در کشور در حال انجام هستند و تا به امروز در دولت دوازدهم پروژه هایی با 22 هزار میلیارد تومان را به اتمام رساندیم.

منبع: همگردی
انتشار: 18 بهمن 1399 بروزرسانی: 18 بهمن 1399 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 1556

به "600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "600 میلیون دلار از فروش صنایع دستی حاصل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید