20 توصیه کاربردی برای بیماران دیالیزی در سفر

به گزارش بیباپ، بیماران دیالیزی در سفر با چالش های گوناگونی روبرو می شوند. سفر یکی از بزرگترین ماجراهای زندگی است، اما اگر دیالیز می کنید، ممکن است در سفرهای بیش از حد دور از خانه مردد باشید. اگر عاشق سفر هستید رویا خود را رها نکنید. از گشت و گذار در اماکن تاریخی گرفته تا استراحت در ساحل یا دیدار با خانواده، بیشتر افراد تحت دیالیز می توانند با کمی برنامه ریزی از سفرهای ایمن و رضایت بخش لذت ببرند. سفر علاوه بر یک تجربه بی نظیر، می تواند راهی عالی برای از بین بردن فشار و استرس شما باشد. انعطاف پذیری در برنامه های خود و در نظر گرفتن زمانی به موقع برای استراحت، به شما یاری می نماید تا بیشترین استفاده را از سفر خود ببرید. به خودتان زمان دهید تا استراحت کنید، مخصوصاً بعد از درمان. با کمی برنامه ریزی می توانید رویاهای سفر خود را زندگی کنید. در ادامه چندین توصیه برای بیماران دیالیزی در طول مسافرت توضیح دادیم تا سفری راحت و بدون دغدغه داشته باشید.

20 توصیه کاربردی برای بیماران دیالیزی در سفر

هنوز برای سفر نوروزی تون تصمیم نگرفتید؟ همین حالا با رزرو آنلاین تور کوش آداسی با پرواز ترکیش خبرنگاران با برترین قیمت تعطیلاتی بی نظیر رو برای خودتون رقم بزنید. برای رزرو آنلاین روی تصویر زیر کلیک کنید:

برنامه ریزی اولیه بیماران دیالیزی در سفر

به محض اینکه به مسافرت فکر می کنید، به تیم دیالیز خود خبر بدهید. آن ها به شما یاری می نمایند تا برای سفر خود از سلامت کافی برخوددار باشید. تیم شما می تواند دیالیز را در مقصد شما ترتیب دهند یا به شما یاری نمایند تا برنامه های خود را برای دیالیز تنظیم کنید. حداقل 4 تا 6 هفته قبل از سفر این مراتب ها را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که درمان های شما به طور عادی ادامه دارد. برنامه ریزی اولیه باعث می گردد به آرامش ذهنی رسیده و سلامتی شما را حفظ می نماید تا بتوانید از سفر خود لذت ببرید.

نکاتی برای یافتن مرکز دیالیز برای بیماران دیالیزی در سفر

در سرتاسر ایران مراکز دیالیز بسیاری وجود دارد که می توانید در زمان سفر به آن ها مراجعه کنید. برای یافتن این مراکز می توانید به سایت های مربوطه مراجعه نموده و با کسب اطلاعات با آن ها هماهنگی های لازم را انجام دهید. اگر قصد دارید به سفرهای خارجی بروید می توانید از سایت www.globaldialysis.comمراکز بین المللی دیالیز را بیابید. برای تعیین وقت دیدار با بیش از یک مرکز دیالیز تماس گرفته و حتما بعد از رسیدن به مقصد جهت گرفتن تائیدیه دوباره تماس بگیرید. بعلاوه بهتر است قبل از اولین معالجه خود به این مرکز مراجعه کنید تا بدانید که چطور به آنجا بروید و امکانات بخش دیالیز در چه حد است.

آماده شدن برای دیالیز خانگی در طول سفر

در صورت انجام دیالیز در منزل، دو گزینه سفر دارید. بعضی از افراد تصمیم می گیرند تجهیزات خود را به همراه داشته باشند. بعضی دیگر با یک مرکز دیالیز محلی هماهنگی های لازم را انجام می دهند. در خصوص گزینه های خود با تیم مراقبت مشورت کنید. آن ها براساس موقعیت سفر، نوع سفر، سلامتی و نوع وسایلی که احتیاج دارید به شما مشاوره می دهند. آن ها بعلاوه ممکن است سوابق شما را به مرکز دیالیز مورد نظر ارسال نمایند.

هماهنگی و برنامه ریزی برای دیالیز صفاقی

افرادی که تحت دیالیز صفاقی قرار دارند نیز می توانند به راحتی سفر نمایند. هیچ دستگاهی وجود ندارد و لوازم آن بسیار کوچک و قابل حمل است. برای سفر تنها ضروری است که لوازم و داروها کافی را به همراه داشته باشید. اگر با هواپیما مسافرت می کنید دارو های خود را در یک کیف دستی قرار دهید. بعلاوه در طول سفر بهتر است که به مراکز مربوطه مراجعه نموده تا به طور مکرر چکاپ شوید.

20 توصیه کوتاه به بیماران دیالیزی در سفر

  1. قبل از سفر خود با پزشک متخصص خود صحبت کنید.
  2. هماهنگی های لازم را با مرکز دیالیز شهر مبدا از قبل انجام دهید.
  3. از بخش دیالیز خود یک برگ مهمان اخذ نمایید.
  4. در صورت لزوم با مرکز دیالیز شهر مقصد جهت هماهنگی تماس بگیرید.
  5. دفترچه بیمه خود را در طول سفر به همراه داشته باشید.
  6. نسخه کاغذی یا الکترونیکی جواب آخرین آزمایشات روتین خود را همراه داشته باشید.
  7. آزمایش هپاتیت را انجام داده و از بخش دیالیز گرفته و در طول سفر به همراه داشته باشید.
  8. برگه تعیین نماینده گروه خونی خود را به همراه داشته باشید.
  9. یک روز پیش از حرکت حتما با بخش دیالیز خود هماهنگ کنید.
  10. سعی کنید بازه زمانی مسافرت را کوتاه انتخاب کنید.
  11. طبق برنامه دیالیز خود عمل کنید.
  12. به مدت زیاد در معرض آفتاب مستقیم نباشید و به اندازه کافی در روز های آفتابی آب بنوشید.
  13. رژیم غذایی خود را در طول سفر حفظ کنید.
  14. از خوردن غذاهای آماده به علت استفاده از نمک زیاد، بپرهیزید.
  15. بهتر است در طول سفر حداقل یک همراه حضور داشته باشد.
  16. شماره تماس مرکز دیالیز مبدا را بخاطر داشته باشید.
  17. داروهای خود را در یک ساک قابل دسترس به همراه داشته باشید.
  18. پانسمان کانتر خود را در مراکز معتبر دیالیز تعویض کنید.
  19. در صورت استفاده از گرافیت در برگ مهمان باید محل سوزن های شریان و ورید تعیین شوند.
  20. بلافاصله بعد از برگشت از سفر به مرکز دیالیز خود خبر دهید.

نکات غذا خوردن برای اردو زدن و سفرهای جاده ای

رعایت نکات غذا خوردن برای بیماران دیالیزی در سفر بسیار مهم است. اگر قصد دارید مدتی را در فضای باز سپری کنید یا یک سفر طولانی جاده ای را آغاز کنید، چندین نکته برای یاری به شما در تهیه غذا مناسب افراد دیالیزی در حین حرکت یا هنگام برنامه ریزی غذا برای کمپینگ آورده شده است.

  • یک یخچال یا سرد کن سفری مناسب تهیه کنید تا غذاها و نوشیدنی های بیشتری در اختیارتان قرار دهد.
  • از گوشت بسته بندی شده یا فرآوری شده خودداری کنید، زیرا ممکن است سرشار از سدیم و فسفر باشد. در صورت امکان از گوشت های تازه پخته شده، کنسرو تن ماهی یا مرغ بدون نمک بهره ببرید.
  • به جای چیپس، چوب شورهای کم نمک یا کراکرهای کم سدیم را امتحان کنید.
  • اگر رژیم غذایی محدود به مایعات دارید، به یاد داشته باشید که غذاهای شور باعث می گردد بیشتر تشنه شوید.
  • همواره برچسب های تغذیه را بخوانید. از خوردن غذاهای حاوی فسفر، پروتئین (فقط اگر رژیم کلیوی کم پروتئین دارید) و پتاسیم زیاد پرهیز کنید.
  • از ایمنی غذا را مطمئن شوید: خوب بسته بندی کنید، دستان خود را بشویید و از ضد عفونی نماینده دست بهره ببرید.

نکات غذا خوردن در مکان های تفریحی برای بیماران دیالیزی در سفر

گشت و گذار در مکان های تفریحی اشتها را باز خواهد نمود. این نکات ممکن است به شما یاری کند گزینه های مناسب غذایی برای افرادی با مسائل کلیوی در امکانی مانند شهربازی پیدا کنید.

  • می توانید یک خنک نماینده برای نگهداری مواد غذایی خود حمل کنید یا برای ناهار به سراغ اتومبیل خود بروید.
  • بجای هات داگ و مرغ یا ماهی سوخاری، همبرگ و مرغ دودی و برشته را انتخاب کنید.
  • بجای خوردن سیب زمینی سرخ نموده می توانید شیرینی ها و نان های سالم محلی را امتحان کنید.
  • به جای نوشابه آب بنوشید.
  • اگر غذاهای حاوی سدیم بالا موجود است، آن ها را در سایر وعده های غذایی خود محدود کنید. صبحانه، ناهار یا شام سالم بخورید تا مواد مغذی را که در سایر وعده های غذایی از دست می دهید جبران کنید.

نکات خوردن برای سفر به خارج از کشور

یکی از مزایای مربوط به سفرهای خارجی، فرصت امتحان کردن غذاهای سنتی است. افراد دیالیزی نیز می توانند به راحتی در طول سفر حتی با توجه به محدودیت های غذایی خود، غذاهای تازه را امتحان نمایند. اگر مسلط به زبان کشوری که می روید، نیستید یک کتاب دو زبانه مخصوص سفر به همراه داشته باشید و بخش مربوط به سفارش غذا را علامت گذاری کنید. با متخصص تغذیه خود صحبت کنید و فهرستی از غذاهایی که مناسب شما هستند را تهیه کنید، با این فهرست متوجه خواهید شد که چه غذاهایی را در طول سفر نباید بخورید.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 شهریور 1403 بروزرسانی: 10 شهریور 1403 گردآورنده: bebop.ir شناسه مطلب: 2621

به "20 توصیه کاربردی برای بیماران دیالیزی در سفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 توصیه کاربردی برای بیماران دیالیزی در سفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید